Mai 052015
 

index CL Dumbravita   stenograma Aprilie 2015

STENOGRAMA  Sedintei ordinare a CL Dumbravita   din data de 30.04.2015

La sedinta ordinara de joi 30.04.2014 au participat  initial 13 consilieri ,  primarul, secretara,  jurista  CL, contabila Rosu Carolina, politistul local Sperlea Claudiu  si ins.agricol Sas Maria. Consilierul Agoston a anuntat ca va intarzia  20 minute din motive obiective.

A  participat  ca invitat  Nicola  Alin Ciprian in vederea validarii  pe postul de consilier local ramas liber dupa  retragerea  lui Gafton Sorin.  

 

Sedinta a fost condusa de  consilierul Kadar Gheorghe.

Pe ordinea de zi au fost  initial 14 puncte.

Consilierul Nicola A  propune suplimentarea ordinii de zi cu  modificarea unui articol din HCL/ 2013  privind  aderarea Dumbravitei  la GAL ul  Dealurile  Recasului prin care  UAT Dumbravita se angajaza sa nu mai adere la niciun alt GAL ( Grup de administrare locala ). Se supune la vot si se aproba in unanimitate.

Consilierul Toma  solicita  ca la pct. 2 de pe ordinea de zi sa se prevada si alegeri ale conducerii  Comisiei nr. 3 deoarece  prin schimbarile structurii CL  , comisia a ramas fara secretar  si are 2 presedinti. Se supune la vot si se aproba cu 12 voturi pentru si un  vot impotriva  ( Szilagyi )

Consilierul Toma  arata ca  exista 3 cereri depuse la secretariatul primariei   care nu au primit raspuns si nu au fost cuprinse pe ordinea de zi :

-cererea consilierului Toma prin care solicita  informatii despre stadiul lucrarilor de investitii in derulare ;

- cererea Comisiei nr. 3  prin care se solicita  prezentarea  temelor de proiectare pentru 7 lucrari de investitii care sant cuprinse in bugetul pe anul 2015  si pentru care nu exista inca proiect  (  aspect de grava ilegalitate );

- cererea  unui grup de cetateni de pe strada Sirius   reprezentati de  Liviu Iacoboni  prin care se  sesizeaza demararea lucrarilor la un complex de locuinte in conditii ilegale  ( fara autorizatie de construire  si cu incalcarea prevederilor Regulamentului de urbanism  ) si se solicita  intrarea in legalitate.  

Solicita primarului explicatii si  cuprinderea acestor cereri pe ordinea de zi .

Primarul Malac spune ca va da explicatiile respective   la punctul  14 , cereri depuse.

Se voteaza  ordinea de zi cu completarile aduse    in unanimitate.

Se da citire procesului verbal din sedinta anterioara . Nu sant obiectii si se aproba in unanimitate.

 

Se incepe dezbaterea problemelor de pe ordinea de zi .

Consilierul Toma  arata ca la ultima sedinta  consilierii au hotarat inregistrarea audio a sedintelor  si solicita primarului  explicatii pentru nerespectarea  acestei decizii.

Primarul arata ca a facut demersurile necesare pentru achizitia aparaturii de inregistrare  , urmeaza sa fie livrat echipamentul si urmatoarea sedinta  a CL in mod sigur va fi inregistrata audio.

 

1. PH privind validarea mandatului unui consilier local.

Secretara  primariei arata ca  urmatorul candidat pe listele USL  era  Pal Aranca  din partea PC care a depus o cerere de retragere de pe lista. In aceste conditii  s-au facut demersurile pentru validarea urmatorului candidat  respectiv Nicola Alin Ciprian  ( fratele consilierului Nicola Adrian ) din partea PSD.

Consilierul Sperneac  arata ca  procedura este nelegala  si abuziva  si atrage atentia atat secretarei primariei cat si juristei  ca nu cunosc legislatia si pun consilierii in situatia de a comite o ilegalitate. Precizeaza faptul ca  nu exista procedura de retragere de pe listele  de vot aprobate  de  Comisia judeteana si ca atare , doamna Pal Aranca  va trebui validata ca si consilier local. Daca dupa validare nu doreste sa mai fie consilier , se poate retrage prin demisie. Propune ca cei care au gresit sa isi ceara scuze  fata de Nicola Ciprian care a fost invitat fara rost la aceasta sedinta.

Consilierul Toma solicita Presedintelui PC, Balasz Nagy sa  precizeze daca Pal Aranca mai este membru PC iar dupa confirmarea acestuia  arata ca  fara retragerea sprijinului politic  sau demisia din partid , doamna Pal nu poate fi scoasa de pe lista de condidati.

Primarul Malac ( PSD ) arata ca nu s-a gresit intentionat ci probabil au fost interpretate gresit anumite documente.

Presedintele de sedinta propune amanarea acestui punct pana la clarificarea documentelor necesare validarii.Se aproba in unanimitate.

Soseste in sedinta si consilierul Agoston Odon.

Presedintele de sedinta propune dezbaterea pct. 6  si 3  avand invitati la aceste puncte.

 

6. PH pentru stabilirea taxelor ce se vor aplica  la elaborarea atestatului  de producator  si a  certificatelor de comercializare.

Inspector Sas Maria arata ca aceste documente sant necesare pentru desfacerea in piete a produselor agricole  si trebuie de urgenta  elaborata o hotarare pentru  aprobarea acestor taxe. Precizeaza faptul ca atestatul are valabilitate un an de zile  si a propus  taxa de 70 lei  iar certificatul de comercializare  este inclus in aceasta taxa . Pentru certificate suplimentare ( caz frecvent intalnit )   a propus o taxa de 15 lei / certificat.

Consilierul Toma solicita informatii despre numarul de producatori de pe raza localitatii si daca producatorii care nu comercializeaza au nevoie de aceste documente.

Doamna Sas precizeaza ca  exista producatori agricoli locali ( nu prea multi )  iar cei ce nu comercializeaza , nu au nevoie de aceste documente.

Consilierul Toma propune  pentru incurajarea productiei locale  ca in piata agoalimentara care va fi data in functiune cat de curand  , producatorii agricoli cu domiciliul in Dumbravita  sa nu plateasca nici-o taxa  pentru comercializarea  produselor proprii. Spune ca prefera sa vada in localitate  livezi de pomi si gradini de legume si flori  decat  ambrozie si alte balarii.

Primarul  spune ca va  tine cont de acesta propunere .

Consilierul Agoston atrage atentia ca primaria Dumbravita  a emis atestate si certificate de comercializare  in conditii ilegale  ( cu valabilitate  anterioara datei emiterii ) care au fost descoperite de inspectorii ANAF  in pietele din Timisoara iar amenzile in acest caz sant  pana la 15 000 lei.

Consilierul Sperneac propune  micsorarea taxei pentru atestat la 50 lei /an fiind vorba de mici producatori.

Consilierul Abalaru sustine si el aceasta propunere .

Consilierul Kadar propune suma de 200 lei / atestat.

Se supun la vot  taxele de 50 lei /atestat si 15lei / certificat de comercializare  si se aproba in unanimitate .

 

3. Proiect de hotarare  privind rectificarea  bugetului local pe anul 2015.

Ins. Rosu Carolina prezinta referatul prin care a solicitat suplimentarea cheltuielilor  la obiectivul Centru de zi cu suma de 1000 000 lei pentru a se putea plati  factura emisa de constructor. Suma va fi recuperata ulterior  din fondurile europene.

Consilierul Toma arata ca nici de aceasta data  nu a fost prezentat consilierilor  bugetul rectificat  si ca are convingerea ca  in bugetul care va fi aprobat de consilieri vor aparea mult mai multe modificari decat cea  prezentata in referatul  de fata. Solicita doamnei Rosu sa ii precizeze  ce a facut cu milionul de lei prevazut a fi cheltuit in trimestrul I  la obiectivul  Casa de cultura  , atata timp cat  acest obiectiv nu a fost scos inca la licitatie. Arata  ca sant mult mai multe obiective de investitii in aceasta situatie motiv  pentru care executivul refuza sa dea informatiile necesare consilierilor.

D-na Rosu spune ca banii sant tot acolo dar nu au fost cheltuiti.

Consilierul Toma  precizeaza ca acest lucru se traduce prin neindeplinirea sarcinilor de dezvoltare de catre primar si aparatul sau , sarcini aprobate  de CL  si trebuie sa fie sanctionati cei vinovati .

Primarul Malac spune ca in ceea ce priveste Casa de cultura  a incercat demararea procedurii de licitatie dar  neavand in buget toata suma necesara  nu a putut sa  inceapa licitatia. Valoarea totala a lucrarii este de 7,5 milioane lei iar in bugetul anual sant alocati 2,5 milioane lei . Propune pentru inceperea licitatiei   aprobarea CL pentru o linie de credit de 5 milioane  lei la Banca comerciala  cu 4% dobanda/an. Considera ca nu va fi nevoie de  toata aceasta valoare a creditului deoarece lucrarea va fi realizata in 2-3 ani si  vom primi banii din lucrarile finantate cu fonduri europene, bani care au fost avansati de catre UAT Dumbravita din bugetul local.

Solicita consilierilor  acceptul pentru a prezenta in sedinta urmatoare un PH in acest sens.

Nemaifiind alte comentarii se trece la aprobarea rectificarii bugetare si se aproba cu 11 voturi pentru si 3 abtineri ( Agoston , Samfira , Toma )

 

2. PH privind modificarea si completarea HCL nr. 36 /2012 privind constituirea comisiilor de specialitate.

Secretara primariei arata ca urmare  aplicarii hotararii judecatoresti  au aparut modificari in structura comisilor si este necesara   modificarea  HCL privind componenta  acestor comisii.

Consilierul Szilagyi  arata ca prin hotararea judecatoreasca se decide revenirea la situatia  anterioara revocarii sale si ca atare el detine si functia de presedinte al  comisiei nr. 3.

Consilierul Toma releva faptul ca in C3  exista in prezent doi presedinti alesi prin vot  si nu mai exista secretar. In aceste conditii , la ultima sedinta a comisiei  s-a   votat ca sa se tina noi alegeri pentru structura de conducere a comisiei.

Consilierul Sperneac  arata ca prin hotararea instantei  se revine la situatia anterioara si atunci Szilagyi trebuie sa fie presedinte.

Consilierul Toma arata ca functile de conducere intr-o comisie  sant desemnate prin votul membrilor comisiei , iar membrii comisiei au hotarat cu majoritate sa-si aleaga o noua conducere.

Jurista primariei arata ca  propunerea consilierului Toma este legala  si nu incalca hotararea judecatoreasca.

Presedintele de sedinta propune inceperea procedurii de vot. Cei 5 membri ai comisiei nr. 3 se retrag in sala de festivitati pentru alegerea  conducerii prin buletine de vot.

Se prezinta plenului rezultatul votului , respectiv :

  • Denes Ildiko – presedinte
  • Agoston Odon – secretar

 

Presedintele de sedinta  supune la vot aprobarea modificarilor   HCL 36/2012 si se aproba cu 13 voturi pentru si un vot impotriva  (Szilagyi )

 

4.PH  privind aprobarea organigramei si  si Statului de functii din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

 

Politistul local Sperlea Claudiu spune ca a depus o cerere pentru a se modifica structura  Politiei locale  in sensul de a se pastra pentru moment   variant de compartiment    ( 7 persoane  )  si dupa  ocuparea prin concurs a postului suplimentar aprobat in acest an de Institutia prefectului , sa se modifice structura   in Birou  ( 1 + 6 ) , in alte conditii va trebui sa functioneze foarte mult timp cu structura incompleta. Arata ca a discutat aceasta propunere in comisiile 1 si 3  si are avizul acestor comisii.

Consilierul Toma arata ca  in organigrama  actuala  se mentim propunerile facute de dansul in anul trecut  privind infiintarea compartimentelor  Administrativ  si  coordonare servicii comunitare ,dar  la aceste compartimente  posturile nu sant ocupate , deci nu functioneaza . Atrage atentia executivului  asupra importantei celor doua compartimente si solicita sa se faca demersurile necesare pentru ocuparea acestor posturi . Deasemenea arata ca  responsabilitatile si atributiile compartimentelor nu sant clar definite si urmarite astfel incat  nimeni nu raspunde de nimic  si da exemplu compartimentul de Urbanism si pe cel de  Dezvoltare : PUG –ul localitatii  nu este urmarit de nimeni ( D-na Nistoran este tot timpul plecata iar in lipsa ei nimeni nu stie nimic ; Domnul Nicolae  spune ca nicio lucrare de dezvoltare a localitatii nu este in responsabilitatea sa  si nu are date despre ea ) Solicita primarului sa clarifice aceste aspecte  si sa  desemneze pentru fiecare  sef de compartiment sau birou cate un inlocuitor care sa preia atributiile acestuia in lipsa . Este o cerinta obligatorie intr-o in stitutie publica.

Consilierul Szilagyi  arata ca personalul contractual  angajat pe durata determinata pentru proiecte europene  nu este cuprins corect in organigrama si solicita cuprinderea acestuia la compartimentul dezvoltare.

Nemaifiind alte comentarii se supun la vot organigrama si statul de functii  cu amendamentele discutate in sedinta  si se aproba  in unanimitate.

Consilierul Nemes  paraseste sedinta.

5.PH privind actualizarea tarifelor de salubrizare practicate de Retim  incepand cu data de  01.03. 2015.

Consilierul Nicola spune ca fundamentarea majorarii cu 25 % a tarifelor nu este corecta si propune amanarea pana la prezentarea unei fundamentari serioase .

Consilierul Toma arata ca serviciile Retim sant de buna calitate  iar majorarea este propusa numai la nivelul inflatiei adica sub 1 %, nicidecum 25 %.

Consilierul Nicola isi cere scuze  ,spune ca a confundat tariful  cu TVA   cu tariful majorat.

Consilierul Sperneac spune ca nu este corecta motivarea  cresterii tarifului  Retim pe baza cresterii pretului la alimente.

Consilierul Szilagyi  arata ca serviciile Retim sant de calitate si trebuie  mentinute . Solicita consilierilor sa accepte mentinerea acestui operator  la nivel local.

 

Nemaifiind  alte comentarii se supune la vot si se aproba  cu 10 voturi pentru si 3 abtineri ( Nicola , Sperneac , Hategan ).

 

 

7. PH privind angajarea unui avocat  pentru reglementarea juridica a terenului din str. Petofi Sandor nr. 50.

Consilier Sperneac  spune ca nu  este de acord cu acest lucru deoarece avem consilier juridic  care poate sustine aceasta cauza, relative simpla.

Consilier Szilagyi  arata ca situatia nu este simpla deoarece constructia respectiva este amplasata pe mai multe parcele  dintre care unele sant revendicate de succesorii unor proprietariy si ca trebuie un avocat cu experienta. Propune deasemenea ca  toate cheltuielile necesare sa fie suportate in cota parte de  primarie si locatarii din bloc .

Consilier Kadar   arata ca aceasta problema este nerezolvata de foarte mult timp ( 2004 ) si sustine angajarea unui avocat pentrua se solutiona  in sfarsit aceasta situatie in care este interesata si primaria .

Consilierul Toma  spune ca din 2008 ,anul in care a intrat in CL  a luat cunostinta de problema aceasta  si la cererea locatarilor a initiat un proiect de hotarare   aprobat abia in 2010, prin care se stabilea  inceperea unei actiuni juridice  in constatare  de catre UAT  Dumbravita  prin care sa se reglementeze situatia juridica a terenului . Atunci a fost stabilita si suma de 2000 euro  care urma sa fie alocata din bugetul local pentru cheltuielile aferente actiunii.  Cu toate ca primaria a pus conditia ca toti locatarii sa-si plateasca in avans impozitele , conditie indeplinita ,nu intelege de ce primarul de atunci, Szilagyi  si ulterior , primarul  Malac nu au pus in aplicare aceasta hotarare  care ar fi rezolvat de mult timp problema .   

Nemaifiind alte comentarii se supune la vot  si se aproba cu  10 voturi pentru , 2 abtineri ( Sperneac, Agoston,) si un vot impotriva ( Szilagyi ).

 

8. PH  privind subinchirierea spatiului  de 20 m2  din incinta imobilului  situat la Petofi  Sandor nr. 29  catre Societatea  Aqua  Dumbravita.

Consilierul Szilagyi  arata ca acest spatiu este detinut in prezent de  Asociatia de  Gaz  Dumbravita  care are si sediul social la aceasta adresa  si nu considera ca este normal sa fie atribuit altei societati.

Consilierul Agoston il intreba pe domnul Szilagyi  in ce calitate a solicitat acest lucru : de consilier local sau de presedinte al Asociatiei de Gaz.La raspunsul acestuia  ca in calitate de presedinte al asociatiei de Gaz ,Agoston roaga secretara sa consemneze foarte clar in PV acest  lucru.

Consilierul Samfira spune ca  Asociatia de Gaz ocupa nelegal acest spatiu  care este inchiriat de UAT Dumbravita   si in plus nu plateste nicio chirie. In plus spatiul  in care functioneaza societatea Aqua Dumbravita este foarte mic  si au nevoie de acest spatiu suplimentar.

Consilierul Szilagyi spune ca  pentru spatiul respectiv  Asociatia  de Gaz  a  dat spre utilizare  gratuita  Societatii Aqua Dumbravita  diverse utilaje.

Consilierul Toma  arata ca acest tip de relatii intre societatile comerciale  nu este legal. Intre societati trebuie sa se  foloseasca documente  legale ( contracte comerciale ) nu trocul  ca in epoca de piatra.  Societatea Aqua Dumbravita este  in subordinea CL Dumbravita  si acesta trebuie sa o sprijine pentru a -si desfasura activitatea in conditii cat mai bune.

Se supune la vot si se aproba cu 12 voturi pentru si un vot impotriva  ( Szilagyi )

 

9. Discutarea  adreselor institutiei prefectului  jud. Timis  cu privire la verificarea legalitatii  HCL urilor adoptate de  CL Dumbravita .

Secretara primariei arata ca au fost transmise doua adrease de la prefectura  Timis prin care sant sesizate  mai multe nereguli  in privinta  modul in care sant fundamentate  HCL urile  CL Dumbravita ,in principal lipsa unor documente care trebuie sa insoteasca hotararile consiliului .

Face precizarea  ca  cele mai multe aspecte cuprinse in adresele prefectului  sant neintemeiate , documentele reclamate gasinduse in dosarul inaintat prefecturii, in xerocopii ,pe verso unor pagini. Sant si situatii  semnalate pe buna dreptate  si  a luat masurile necesare pentru ca documentele  lipsa sa fie transmise catre  institutia prefectului .

Exista un singur caz care nu a putut fi solutionat  datorita aprobarii  hotararii respective  fara a tine cont de prevederile legale . Este vorba de HCL ul prin care a fost aprobat PUZ –ul pentru  parcele ce urmeaza a fi atribuite tinerilor sub 35 de ani, PUZ amplasat in pasunea comunala  fara a avea aprobarea Ministerului Agriculturii.

Se propune revocarea acestui HCL .

Consilierul Toma arata ca s-a abtinut alaturi de alti colegi consilieri la votarea acestui PUZ tocmai pentru ca nu erau indeplinite conditiile legale. Cu acea ocazie   a propus si Solutia de a se achizitiona de catre UAT Dumbravita   o suprafata de teren   arabil echivalenta  si a se  transforma in pasune.

Consilierul Sperneac spune ca toate masurile   pentru a se demara proiectul  PUZului trebuiau luate inainte . Acum nu se mai poate face nimic.

Primarul Malac spune ca este in cautare de solutii pentru rezolvare  favorabila  si solicita  consilierilor sa nu revoce acest HCL   pana  la sedinta urmatoare.

 Se supune la vot mentinerea   hotararii de aprobare PUZ si se voteaza astfel : 

8 voturi pentru, 4 voturi  impotriva ( Samfira , Sperneac, Szilagyi, Agoston ) si o abtinere   (Toma ).

 

10. Discutarea plangerii  impotriva HCL nr 22/19.03.2015 inaintata de doamna Bozso Margareta prin care solicita  revocarea acestei hotarari si mentinerea HCL nr. 32/2012 ca temeinica si legala.  

Secretara primariei face precizarea ca  Doamna Bozso  urmare revocarii din functia  de consilier local   si-a angajat avocat pentru a demara actiune in instanta impotriva CL Dumbravita.  Plangerea in cauza constituie o etapa in procedura prealabila  demararii actiunii judecatoresti. Consilierii trebuie sa decida daca isi mentin hotararea sau  o revoca

Se supune la vot mentinerea hotararii nr. 22/ 19.03.2015 si se voteaza astfel : 8 voturi pentru, 4 abtineri ( Denes, Toma ,Abalaru, Sperneac ) si un vot impotriva  ( Agoston )

 

Consilierul Sperneac paraseste sedinta .

 

11.Discutarea sesizarii nr. 6632/ 09.04.2015  intocmita de consilierul Samfira Ionel cu privire la unele aspect discutate in sedinta ordinara din 19 martie 2015 .

Secretara primariei arata ca problemele sesizate au aparut urmare faptului ca  administratorul Bradistean a depus doua cereri de inchiriere spatiu  iar la dosarul de consiliului a ajuns numai prima cerere pentru 40 m2. In aceste conditii HCL a aparut numai pentru acest spatiu.

Consilierul Samfira arata ca in referatul comisiei nr. 1 s-a precizat ca este vorba de doua spatii si trebuia clarificata problema .

Consilierul Toma  arata ca intrucat in sedinta de azi a fost aprobat si al doilea spatiu, fondul problemei a fost rezolvat. Atrage atentia secretarei   si primarului  asupra responsabilitatilor privind punerea in aplicare a hotararilor  CL si precizeaza faptul ca  in cele doua hotarari de inchiriere spatiu , resposabil cu punerea in aplicare este trecut administratorul Bradistean, persoana care nu face parte din aparatul primarului , deci nu este subordonat acestuia . Aceste responsabilitati trebuie sa apartina compartimentului administrativ al primariei care trebuie sa aiba in gestiune aceste imobile  si contractele aferente.

Primarul Malac ii da dreptate consilierului Toma si promite sa corecteze aceste  nereguli organizatorice.

 

12.Informare cu privire la depunerea declaratiilor de avere si de interese ale consilierilor locali pe anul 2014.

Presedintele de sedinta  consulta consilierii  daca au luat cunostinta de conditiile in care trebuie depuse declaratiile.Primeste confirmarea celor prezenti.

Consilierul Szilagyi  isi arata nemultumirea ca in referat nu este specificat si termenul de depunere .

Consilierul Toma  spune ca termenul este stabilit prin Legea alesilor locali  si  corespunde datei de 15 iunie.

 

13. PH privind completarea HCL  prin care Dumbravita a aderat la GAL  Dealurile Recasului  cu articolul prin care se obliga sa nu adera la alt  GAL.

  Se supune aprobarii si se aproba in unanimitate

 

14.  Discutarea cererilor

Nu au fost depuse cereri pentru dezbatere in sedinta .

Consilierul Toma ii solicita primarului  raspunsuri la cele 3 cereri care  nu au fost introduce pe ordinea de zi .

Primarul Malac  da urmatoarele raspunsuri

  • La cererea consilierului Toma privind stadiul lucrarilor de investitii spune ca  a trimis raspunsurile prin posta  cu o zi inainte.
  • La cererea comisiei nr. 3  privind cele 7 teme de proiectare pentru lucrarile de investitii cuprinse in bugetul pe anul in curs  spune ca  nu a reusit sa formuleze raspunsul deoarece problema este complexa  si timpul a fost scurt . Precizeaza ca a  apelat la mai multi proiectanti pentru a intocmi aceste documente  si nu are inca raspunsurile acestora.

Consilierul Toma spune ca afirmatiile primarului sant povesti pentru copii si aduce ca argument  ( prezinta presedintelui de sedinta )  o adresa de raspuns din partea compartimentului Dezvoltare  ,adresa in care  seful compartimentului spune  si semneaza ca niciuna dintre  lucrarile  respective  nu sant in competenta acestui compartiment si nu detin nicio informatie despre aceste lucrari.

Deasemenea  atrage atentia primarului ca temele de proiectare nu se intocmesc de proiectanti ( pe baza temei  trebuie licitat proiectul )  ci de catre compartimentele de specialitate ale primarului  cu consultarea comisiilor de specialitate ale consiliului local ( face precizarea  ca  proiectantii nu au de unde sa stie ce fel de liceu isi doresc dumbravitenii, sau cum va arata si din ce se compune sediul extins al primariei, etc )

Primarul  spune ca nu are cunostinta  si nu a semnat  adresa compartimentului de dezvoltare si considera ca  raspunsul este formulat in bataie de joc.

 Consilierul Toma afirma  ca  raspunsul este o dovada de incompetenta a executivului  si cere primarului sa il  schimbe pe seful compartimentului respectiv cu atat mai mult cu cat in compartiment exista si persoane competente.  

La cea de-a treia cerere , cea depusa de domnul Iacoboni   in care se sesizeaza  demararea lucrarilor la un complex de locuinte in strada Sirius, primarul afirma ca stie despre problema respectiva, a fost la dansul o delegatie de locatari  si in urma discutiilor problema a fost lamurita .

Consilierul Toma spune ca din informatiile sale  lucrarea a fost inceputa fara autorizatie de construire , proiectul nu respecta prevederile regulamentului de urbanism  iar locatarii  au sesizat presa si proiectantul sef de la judet.

Primarul afirma ca in prezent  este autorizatie de construire pentru lucrarile respective.

9. Diverse

Consilierul Toma  solicita informatii despre stadiul  PUG ului  si data la care vor fi  organizate dezbateri publice. Solicita primarului  sa posteze pe site-ul primariei documentatia completa  a PUG ului pentru ca locuitorii sa ia cunostinta despre acesta si sa poata participa in cunostinta de cauza la dezbaterile organizate.

Primarul  Malac spune ca este timp suficient deoarece termenul de finalizare a fost prelungit pina la sfarsitul anului, dar va solicita proiectantlor sa prezinte documentatia completa si  o va afisa pe site.

Consilierul Toma se arata consternat  de prelungirea termenului de finalizare cu 6 luni timp in care  in  problemele de urbanism ale localitatii va domina haosul.

 

Primarul Malac anunta consilierii ca  in cadrul proiectului  Sala Polivalenta  se va organiza in luna mai  o caravana turistica   romano –maghiara  la care vor participa  45 de persoane din Dumbravita  si 45 de persoane din Ungaria  (Szentes)  Caravana va  parcurge 3 zile  traseie in Romania ( Zona Valea lui Liman)  si 3 zile traseie in   Ungaria. Roaga consilierii care doresc sa participle sa se inscriie pina  marti 05 mai  2015.

 

Nemaifiind alte probleme , sedinta se incheie  la orele 21,30  dupa 4 ore de dezbateri.

  One Response to “CL Dumbravita – stenograma Aprilie 2015”

  1. Ce este cu sedintele CL din lunile mai, iunie, iulie ? Nu au mai aparut postate PV de sedinta. La modul concret m-ar interesa ce s-a mai petrecut in 6 luni de la aprobarea PUZ pentru tineri ? Tot nimic sau totusi se petrece ceva si aici in comuna ?

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>