Feb 142015
 

              

   La sedinta ordinara de joi 12.02.2015 au participat 13 consilieri ,  primarul,  jurista  CL, contabila Rosu Carolina  si o doamna de la  comp . dezvoltare.

Au lipsit consilierii Gafton Sorin  care a demisionat din consiliu si  Boszo Margareta, in concediu de maternitate.  Au mai asistat la sedinta  4 persoane  implicate in punctele de pe ordinea de zi.

 

Sedinta a fost condusa de  consilierul Nagy Balasz.

Pe ordinea de zi au fost  initial 11 puncte.

Consiliera Denes  propune  introducerea pe ordinea de zi  a inca 3 puncte:

-PH  pentru aprobarea Retelei scolare a localitatii  pe anul 2015-2016.

-PH pentru aprobarea sumei  de 2700 lei   in vederea confectionarii de costume  pentru Formatia artistica Gospodinele  ce activeaza in cadrul  caminului cultural.

-PH pentru  aprobarea  acordarii sumei de 7000 lei  Asociatiei culturale Butykos  necesara  deplasarii la festivalul de  dansuri maghiare din Macedonia ce va avea loc in luna iulie 2015.

Se supune la vot completarea ordinii de zi cu aceste puncte si se aproba in unanimitate.

Consilierul Nicola A  propune suplimentarea ordinii de zi cu 2 puncte  :

-           PH  pentru trecerea in domeniul public a unei suprafete de 20 m2  in zona Kaufland in vederea montarii unui post  trafo.

-           PH privind   modificarea  unui articol din HCL nr. 12 / 2010  prin care se  stabilea  dimensiunea minima a unei parcele  in intravilan  la 600 m2  in sensul acceptarii  valorii minime de 500 m2  in PUZ – urile ce vor fi realizate  in extravilanul  localitatiipe suprafete mai mari de 5 Ha.

Consilierul Toma  solicita sa se specifice care este urgenta ca aceste proiecte  sa fie dezbatute in sedinta curenta.

Consilierul  Nicola arata ca prima propunere este solicitata de Firma de constructii Popa  Stelian  la cererea ENEL  care conditioneaza montarea posturilor TRAFO numai pe terenuri apartinand domeniului Public.

A doua propunere este facuta  la solicitarea unor investitori imobiliari care doresc sa construiasca in Dumbravita  cartiere de locuinte  familiale de calitate superioara   iar  marimea parcelei este conditia  pusa de Guvern pentru a reduce TVA ul  constructorilor de la 24% la 5 %, astfel ca acestia sa poata realiza si infrastructura de servicii publice

Se supun la vot  si se aproba: prima  in unanimitate  iar  a doua   cu o abtinere ( Toma )

Se supune la vot ordinea de zi cu completarile aduse si se aproba in unanimitate.

Nefiind finalizata redactarea procesului verbal al sedintei anterioare  se amana  aprobarea lui pentru urmatoarea sedinta .

Se incepe dezbaterea problemelor de pe ordinea de zi :

Presedintele de sedinta propune inceperea dezbaterilor cu punctele pentru care exista in sala persoane interesate. Se aproba in unanimitate.

1s.  PH privind   modificarea  articolui nr 3 din HCL nr. 12 / 2010  prin care se  stabilea  dimensiunea minima a unei parcele  in intravilan  la 600 m2  in sensul acceptarii  valorii minime de 500 m2  in PUZ – urile ce vor fi realizate  in extravilanul  localitatii.

Consilierul Nicola arata ca  aceasta propunere a fost initiata  de Comisia de urbanism la solicitarea unui investitor imobiliar  si are sustinerea tuturor membrilor comisiei. Solicita presedintelui de sedinta sa dea cuvintul  reprezentantului firmei   care este prezent in sala.

Acesta  arata ca reprezinta o firma foarte serioasa care a construit mult in Timisoara si in alte orase mari din tara locuinte familiale care se vand foarte bine datorita calitatii lor. Spune ca firma s-a decis sa construiasca si in  Dumbravita dar conditia impusa de Regulamentul de urbanism , parcele de 600 de m2 nu le permite sa beneficieze de facilitatile acordate de Guvern, respectiv reducerea TVA de la 24%  la 5 %

Firma  in conditiile in care va beneficia de aceste reduceri poate sa realizeze  din economiile respective  infrastructura de servicii publice ( retelele de apa , canalizare , gaz , energie  electrica , strazi  si trotuare ) , sa doneze primariei  o suprafata de 8000 m2 pentru un parc si sa amenajeze parcul respectiv.

Consilierul Samfira  spune ca  in cadrul comisiei de urbanism reprezentantul firmei  a fost foarte convingator  si arata ca locuintele realizate  cu o suprafate de 125 m2 util se vor putea vinde foarte repede prin programul  Prima Casa  si astfel  vor contribui la cresterea veniturilor la bugetul local.

Consilierul Kadar arata ca este un mare avantaj faptul ca firma se obliga sa realizeze parcul si infrastructura de servicii, lucrari care pana acum se faceau din  fonduri de la bugetul localitatii.

Primarul Malac arata ca  PUZ urile care vor face obiectul acestei hotarari sant  cele care se vor realiza de acum inainte in zona extravilana   a localitatii, pe suprafete mai mari de 5 Ha  iar , zonele verzi din aceste PUG uri vor fi  comasate   din start si se vor putea amenaja ca parcuri , ele fiind trecute  de la inceput in domeniul public.

Consilierul Toma  apreciaza  modul in care investitorul intentioneaza  sa  construiasca in localitate. Spune ca reactia sa de la inceputul sedintei s-a  bazat pe experienta de pana acum  a  localiatatii in relatia cu majoritatea  investitorilor imobiliari care  din dorinta de a obtine profit  au produs  aglomerari urbane in localitate  si blocaje ale traficului,  experiente care trebuie evitate  printr-o abordare prudenta  si bine gandita. Solicita investitorului sa precizeze cate apartamente vor fi pe o parcela de 500m2  si cate locuri de parcare  pentru ca de aici incep problemele.

Reprezentantul firmei  spune ca vor fi  maxim 2 apartamente pe parcela si cate un loc de parcare  la fiecare apartament. Consilierul Toma spune ca nu vor fi suficiente locuri de parcare  si da exp  strada  Mesteacanului , unde locuieste, strada pe care toate autoturismele  locatarilor sant parcate  pe trotuar sau pe carosabil  blocand traficul .

 Arhitecta Nistoran  arata ca in noul PUG este prevazut  ca pentru fiecare apartament  sa fie rezervate  prin proiect doua locuri de parcare:  unul uscat ( garaj ) si unul in curte.

Consilierul Agoston propune  sa fie completat proiectul de hotarare  cu un nou articol care sa oblige investitorii ce beneficiaza de parcele de 500 m2  sa realizeze  infrastructura de servicii.

Consilierul Sperneac atrage atentia asupra  formei in care va fi  redactata hotararea ,respectiv  ( modificare si completare. )

Se supune la vot  si se aproba   cu 11 voturi pentru si 2 abtineri  ( Samfira , Toma )

2s. PH  pentru trecerea in domeniul public a unei suprafete de 20 m2  in zona Kaufland in vederea montarii unui post  trafo.

Presedintele de sedinta da cuvantul  reprezentantului  firmei care solicita acest transfer de proprietate. Acesta arata ca  a realizat un complex de locuinte in zona Kaufland si pentru alimentarea cu energie electrica a acestora se inpune instalarea unui post trafo. Pentru aceasta lucrare  ENEL Timisoara pune conditia ca terenul  respectiv sa fie cuprins in domeniul public  deci trebuie realizat transferul de proprietate. Precizeaza  ca este unul dintre investitorii imobiliari care conform celor afirmate de consilierul Toma , a distrus localitatea.

 Consilierul Toma  arata ca   domnul  Popa Stelian care este printre primii  locuitori veniti in Dumbravita  dupa 1990, este printre  putinii investitori care au construit   corect si cu simt de raspundere in aceasta localitate , motiv pentru care l-a felicitat personal.

Se supune la vot proiectul de hotarare si se aproba in unanimitate.

 

6. Proiect de hotarare privind aprobarea valorii rectificata conform devizului actualizat si contributia Consiliului local cu suma 464.470 lei pentru realizarea obiectivului "Modernizare strazi in comuna Dumbravita -15 km"

Persoana din cadrul compartimentului dezvoltare care raspunde de acet proiect arata ca  guvernul a redus suma  totala a proiectului si ca atare  si partea de cofinantare s-a redus  la 464.470 lei.

Consilierul Toma  face precizarea ca acest lucru se datoreaza  procedurii de licitatie. Initial contractual de finantare cu guvernul a fost incheiat  la valoarea din proiect   Dupa licitatie contractul cu firma constructoare s-a incheiat la valoarea din oferta , valoare mai mica  si in aceste conditii s-a redus si contributia noastra la acest proiect .  In acest context solicita executivului ca sa stabileasca impreuna cu constructorul  graficul de executie cu durata totala  2014 -2016   ( ce strazi vor fi asfaltate in fiecare an  ) si sa faca public acest grafic pentru ca populatia sa fie informata corect .

Primarul Malac spune ca numai dupa ce va primi de la  consiliul judetean sumele respective , sume care se reesaloneaza anual , va putea face informarea respectiva.

 Se supune la vot  si se aproba in unanimitate.

 

1. Raport privind promovarea unei actiuni in instanta in vederea anulari HCL Dumbravita cu nr. 32 /22.11.2012  privind validarea doamnei Bozso Margareta in functia de consilier local.

Consiliera juridica arata ca  pentru   a se aplica hotararea judecatoreasca privind  redobandirea statutului de consilier de catre Szilagyi Geza  este necesara o actiune in instanta  pentru anularea  HCL prin care a fost validata d-na Boszo Margareta altfel, vom avea un consiliu de  16 consilieri .

Consilierul Sperneac , avocat de profesie   spune ca nu este necesara o astfel de actiune, hotararea judecatoreasca insemnand si revocarea d-nei Boszo.

Consilierul Toma arata ca de 4 luni  consiliul nu este capabil sa ia o hatarare ceea ce inseamna ca este un caz unic , complex  si recomanda primarului Malac   ca din cele 150 000 lei prevazuti pentru consiliere juridica in acest an  sa solicite unei case de avocatura serioase  o solutie practica in aceasta problema  si sa o aplice.

Primarul Malac a spus ca a consultat mai  multi avocati dar nici acestia nu s-au pus de acord.

Viceprimarul  Miclos Arpad informeaza consiliul ca Organizatia judeteana a UDMR   a amenintat ca va da consiliul in judecata in acest caz pentru nepunerea in aplicare a unei  hotarari judecatoresti.

Consilierul Kadar arata ca  situatia  constituie un  abuz  si cere primarului sa il treaca  pe Szilagyi  Geza pe convocator la urmatoarea sedinta.

Consilierul Agoston arata ca actiunea in instanta nu mai poate fi initiata deoarece au trecut mai mult de 12 luni de la validarea  d-nei  Boszo  in functia de consilier .

In consecinta consilierii nu sant de acord cu promovarea actiunii in instanta.

index Consiliul Local Dumbravita  stenograma sedinta din 12.02.2015

Consiliera Denes  solicita aprobarea de a  parasi sedinta  pentru probleme de ordin cultural  unde este coordonator. Se aproba.

 

2. Proiect de hotarare privind aprobarea executiei bugetare pe anul 2014.

 

Consilierul  Sperneac arata ca desi a solicitat explicitarea unor cheltuli  din bugetul pe anul trecut  acest lucru nu s-a facut  si in plus  a constatat ca  s-au facut cheltuieli fara a avea fila de plan : podete pe Ion Creanga  si Mures , fibra optica .

Consilierul Samfira  arata ca  executivul nu este transparent in relatia cu consilierii , ca sant efectuate achizitii si lucrari in afara  celor prevazute in bugetul aprobat aspecte care daca ar fi comunicate consilierilor  si ar fi justificate, s-ar putea rezolva din timp prin rectificari bugetare.

Consilierul Toma  apreciaza faptul ca  au fost clarificate cateva capitole de cost  dar  nu au fost indepartate neregulile de baza ale executiei bugetare , nereguli pe care le-a prezentat pe larg in sedinta anterioara : cheltuieli nelegale si nejustificate cu bunuri si servicii; achizitia  nelegala a unor lucrari si servicii; supraevaluarea unor achizitii. In aceste conditii afirma ca nu va aproba executia bugetara pe anul 2014.

Primarul Malac arata ca  domnul Toma exagereaza  si da exemplu cu capela  lucrare  pe care a verificat-o personal dupa sedinta trecuta  si a constatat ca   dimensiunile spuse de acesta nu sant reale , in realitate constructia are  peste 200 m2 iar, in valoarea din buget sant incluse  proiectul si  racordurile de apa , canalizare , electric ,etc.

Consilierul Toma in dreptul la replica arata ca a observat ca domnul primar s-a documentat  pentru ca de la sedinta trecuta si pana azi a mai crescut valoarea lucrarii respective  cu 100.000 lei, ajungand la 730.000 lei. Face precizarea ca absolut toate obiectivele de investitii includ racordurile  si proiectul.

Se supune la vot si se voteaza astfel : 7 voturi pentru ; 5abtineri ( Abalaru, Agoston, Samfira, Sperneac , Toma ). In consecinta executia bugetara pe anul 2014 este respinsa pentru a doua oara consecutiv .

 

Consilierul Sperneac  solicita aprobarea de aparasi sedinta  pentru ca  are o stare de rau. Se aproba .

 

3. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si  lista de investitii pe anul 2015.

Consilierul Toma  arata ca exista diferente mari intre  bugetul afisat pe site  si cel prezentat consilierilor. Incepe cu cateva referiri la Lista de investitii  :  Lucrarea extindere sediu Primarie   nu are proiect   si nu rezulta din niciun document  suma de 950 000 lei  prevazuta in buget ; apreciaza faptul ca au fost cuprinse in lista o parte din propunerile facute de dansul (piata agroalimentara, liceul , casa de cultura, amenajarea de la baraj ) dar se declara nemultumit ca lista de strazi nu este prezentata foarte clar  ( denumire strada, lungime , suma repartizata )  iar in aceasta  lista nu este cuprinsa strada Migdalului  care este o prioritate . Solicita primarului sa nu mai execute nicio  modernizare de strada fara proiect. Atrage atentia ca toate lucrarile din lista trebuie atribuite prin licitatatie. Solicita sa fie facute publice  sumele repartizate de la guvern pentru cele doua programe de asfaltare strazi ( de 11,3  respectiv de 15 Km ).

In ceea ce priveste bugetul pe ansamblu arata ca acesta are doua probleme grave   : la capitolul venituri componenta de venituri proprii prevazuta in buget – 15  milioane lei este sub posibilitatile reale ale localitatii si acuza executivul de lipsa de initiativa pentru a majora aceasta componenta ; la capitolul cheltuieli, componenta de bunuri  si servicii , in valoare totala de 7 milioane lei este exagerata  si demonstreaza lipsa de organizare si eficienta din administrarea localitatii.

Primarul Malac spune ca in stabilirea  sumei pentru sediul primariei a consultat  un proiectant; Nu a cuprins in lista strada Migdalului pentru ca este foarte lunga si valoarea lucrarii ar consuma prea mult din buget; Va respecta legea achizitiilor publice privind atribuirea de lucrari; va face publice sumele din cele doua programe de asfaltare strazi in momentul cand vor fi comunicate de la judet.Precizeaza ca valoarea mica a  veniturilor proprii la buget se datoreaza lipsei de firme mari pe teritoriul localitatii. Are in vedere atragerea de investitori.

Nemaifiind alte comentarii se supune la vot si se voteaza astfel : 7 voturi pentru, 4 abtineri ( Abalaru, Agoston, Samfira, Toma ). Fiind necesare 8 voturi, bugetul propus este respins.

 

4. Proiect de hotarare privind aprobarea PUZ avand ca beneficiar pe Laszlo Arpad.

Se prezinta PUZ ul . Nu sant comentarii  

Se supune la vot si se aproba in unanimitate

 

5. Proiect de hotarare privind aprobarea PUZ (pentru tineri) avand ca beneficiar Comuna Dumbravita.

Nu sant comentarii.

Se supune la vot  si se aproba cu 8 voturi pentru  si 3 abtineri  ( Agoston , Samfira , Toma ) .Se precizeaza ca abtinerile se datoreaza faptului ca nu s-a clarificat regimul juridic al terenului – pasune  )

 

7. Proiect de hotarare privind angajarea unui avocat care sa reprezinte interesele UAT Dumbravita  in dosar nr.  1030/59/2011  aflat pe rol la Curtea de apel Timisoara si in dosar  78/30/2015  aflat pe rol la Tribunalul Timis.

Nu sant comentarii.

Se supune la vot si se aproba cu 10 voturi pentru  si o abtinere ( Toma )

 

8. Proiect de hotarare privind incetarea de drept a mandatului de  de consilier  local  a domnului Gafton Sorin Costel  si declararea postului de consilier vacant

Se prezinta cererea de demisie.

Se supune la vot si se aproba cu  7 voturi pentru si 4 abtineri  ( Abalaru, Agoston, Samfira , Toma )

 

9. Raport de activitate pe anul 2014 al consilierilor locali

Jurista primariei arata ca au depus raportul pana in prezent  9 consilieri. Consilierul Toma arata ca termenul a fost depasit si solicita postarea rapoartelor  pe site-ul primariei.

 

3s. PH  pentru aprobarea Retelei scolare a localitatii  pe anul 2015-2016.

Nu sant comentarii.

Se supune la vot si se aproba in unanimitate

 

4s. PH pentru aprobarea sumei  de 2700 lei   in vederea confectionarii de costume  pentru Formatia artistica Gospodinele  ce activeaza in cadrul  caminului cultural.

Primarul Malac spune ca in principiu este de acord dar, avand in vedere ca formatia nu este in subordinea primariei, trebuie gasita forma legala de plata .

Consilierul Toma  propune ca  achizitia costumelor sa se faca de catre primarie si sa se dea in gestiunea directorului de camin  urmand a fi folosite de formatie  numai in spectacole.  

Se supune la vot si se aproba in unanimitate.

 

5s. PH pentru  aprobarea  acordarii sumei de 7000 lei  Asociatiei culturale Butykos  necesara  deplasarii la festivalul de  dansuri maghiare din Macedonia ce va avea loc in luna iulie 2015.

Primarul Malac arata ca si in acest caz este aceeasi problema .

Consilierul Toma recomanda incheierea unui contract de servicii culturale cu asociatia respectiva  in limita sumei solicitate.

Consilierul Kadar recomanda sa se faca un contract dar sa nu se precizeze suma .

Consilierul Agoston arata ca   suma respectiva este necesara pentru a se asigura transportul formatiei de dansuri , restul cheltuielilor vor fi suportate de catre membri formatiei. Deasemenea  trebuie clarificata acum problema financiara  pentru ca se solicita  confirmarea  participarii pana la sfarsitul acestei luni.

Se supune la vot si se aproba in unanimitate

 

10. Discutarea cererilor depuse

Nu au fost depuse cereri

 

11. Diverse

Nefiind ridicate probleme  diverse , sedinta se incheie dupa 4 ore de dezbateri.

  2 Responses to “Consiliul Local Dumbravita- stenograma sedinta din 12.02.2015”

  1. "Consiliera Denes  solicita aprobarea de a  parasi sedinta  pentru probleme de ordin cultural  unde este coordonator. Se aproba."

    Pleaca inainte de votul pe executia bugetara si pe buget. Sedinta e una pe luna si dureaza 3 ore. Cat de neglijent trebuie sa fi sa nu-ti treci ca prioritate participarea la aceasta sedinta si nu la alte activitati. Demisia !

     

    "Consilierul Sperneac  solicita aprobarea de aparasi sedinta  pentru ca  are o stare de rau. Se aproba ."

    Consilierul paraseste sedinta inainte de aprobarea bugetului. Fiind de la PSD in mod normal ar fi votat pentru si trecea bugetul

    Sa ne fie oare frica de raspundere ?

    Demisia domnilor si doamnelor daca nu aveti responsabilitatea votului !

     

  2. Oricum acest vot este de forma.

     La orice solicitare voteza PENTRU, ca doar nu sunt banii lor (sau doar o mica parte), macar daca ar citii inainte Ordinea de Zi si sa-si faca o imagine la ceeace ar fi de bun simt sa treaca.

    La acest buget se va reveni ori de cate ori este nevoie. Acum au pus intr-o logica banii iar apoi dupa cel putin o luna   i-si vor da seama ca logica nu a fost buna si vor migra banii care incotro ca oricum cetatenii nu mai reusesc sa tina pasul cu prioritatiile lor. 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>