Feb 052013
 

 

          

consiliu local dumbravita 115x150 Stenograma a sedintei consiliului local din data de 31.01.2024

        La sedinta extraordinara de joi 31.01.2024 au participat 13 consilieri ,
primarul, jurista CL, secretara primariei, Casiean Iolanda inspector taxe, si Costi
Carmen inspector personal. A lipsit motivat consilierul Nemes Ilie si nemotivat
consilierul Gafton Sorin Costel. Din partea Dunos la sedinta au perticipat Stamate
Corina si Oncioiu Octavian.
      Sedinta a fost condusa de consilierul Balasz Nagy.
      Pe ordinea de zi au fost initial 5 puncte .
      Consilierul Sperneac Adrian , in calitate de initiator, propune scoaterea de
pe ordinea de zi a punctului 4 – PH privind infiintarea unui SRL avand ca asociat
unic Comuna Dumbravita prin CL Dumbravita si ca obiect de activitate serviciile
comunitare de apa si canalizare. Motiveaza aceasta solicitare prin faptul ca
proiectul nu a primit avizul comisiei economice.
      Consilierul Toma I apreciaza faptul ca domnul Sperneac a solicitat
retragerea PH deoarece proiectul era total necorespunzator si nu a fost analizat
si de celelalte comisii, in special de comisia 3 care coordoneaza serviciile publice
comunitare.
     Se aproba scoaterea de pe ordinea de zi a proiectului de hotarare privind
infiintarea SRL pentru apa si canal cu unanimitate de voturi .
 
     S-a dat citire procesului verbal al sedintei ordinare din 17.01.2024 , nu au fost
obiectii, nu s-au solicitat modificari.
Incepe dezbaterea problemelor in ordinea prezentata in convocator.
 
1. Proiect de hotarare privind prelungirea duratei de functionare a cursei
speciale RATT Timisoara – Dumbravita cu inca 3 luni ( februarie, martie , aprilie )
si alocarea sumei de 9000 de lei / luna din bugetul local pentru aceste servicii.
Primarul Malac Victor arata ca aceasta cursa a fost aprobata initial pentru
doua luni deoarece domnia sa a inteles gresit ca la sfarsitul lunii ianuarie expira
contractul cu firma Autotim care detine licenta de transport pe acest traseu .
Consilierul Toma arata ca primarul Timisoarei s-a laudat in presa ca a semnat
deja contractul de finantare pentru linia de troleibuz Timisoara -Dumbravita si
ca durata de punere in functiune a acesteia a fost prelungita de la 6 la 8 luni. In
consecinta propune ca acesta cursa speciala sa functioneze pana la punerea in
functiune a liniei de troleibuz.
 
Deasemenea arata ca aceasta cursa speciala asigura transport gratuit pentru
copii, pensionari si persoane cu dizabilitati ceea ce constituie o discriminare si
solicita eliminarea acestei discriminari.
Primarul Malac arata ca in cepand cu luna mai contractul cu firma
AUTOTIM,care detine licenta expira si din acel moment RATT va prelua in mod legal
transportul in comun pe aceasta ruta. Din acel moment vor fi mai multe curse pe zi ,
dar nu vor mai fi gratuite,se va plati biletul . In ceea ce priveste discriminarea spune
ca aceasta nu exista , cursa fiind folosita gratuit de toti calatorii.
Consilierul Samfira Ionel propune modificarea unor ore de plecare pentru a
se corela mai bine cu programul scolii si al firmelor din localitate: dimineata -plecare
din Timisoara 7,40, iar dupa amiaza -plecare Dumbravita orele 14 si alta la orele 15.
Primarul Malac promite ca va negocia cu RATT aceste modificari .
Se supune la vot PH si se aproba in unanimitate.
 
2. Proiect de hotarare privind aprobarea noilor impozite si taxe locale.
 
Inspectorul de taxe Casiean Iolanda arata ca urmare Ordonantei Guvernului
nr.8 din 23 ianuarie 2013, administratiile locale care au arierate (datorii ) nu
pot mentine taxele la nivelul anului anterior si trebuie neaparat sa procedeze la
majorarea acestora. In acest sens taxele locale aprobate in sedinta de consiliu local
din luna noiembrie 2012 nu mai sant valabile si propune aprobarea unor noi taxe
majorate in medie cu 16%.
Consilierul Toma arata ca serviciul financiar al primariei cunostea situatia
din administratia locala, respectiv datoriile de peste 8 milioane lei pe care le are
localitatea, si putea face o propunere realista pentru taxele pe anul 2013 fara a
pune consiliul local in postura neserioasa de a face doua ,trei corectii la taxele pe
anul in curs.
Consilierul Sperneac arata ca vina nu este a Consiliului local ci a guvernului
Romaniei care a venit cu ordonanta dupa ordonanta, date chiar dupa inceperea
anului financiar, asa ca acuzatia de neseriozitate trebui pusa pe seama guvernului.
Consilierul Toma arata ca date fiind acesta modificari in etape ale unor
taxe si impozite locale ,pentru a scoate locuitorii din deruta creata este necesara
publicarea pe site-ul oficial al Primariei a valorilor ultimelor taxe aprobate precum si
modul de calcul al impozitelor pe terenuri si case.
Secretara primariei asigura consilierii ca dupa aprobare aceste taxe vor fi
facute publice pe site.
 
3. Proiect de hotarare privind aprobarea Organigramei si a Statului de
functii ale administratiei locale.
    Presedintele de sedinta prezinta doua proiecte de Organigrama :
 
- Un proiect propus de serviciul de resurse umane din subordinea primarului ,
proiect aprobat de comisia nr. 1 ( ecomomica, juridica si de urbanism )
- Un proiect propus de Comisia nr. 3 ( de administrare locala, invatamant,
cultura,mediu, relatii internationale ) .
Consilierul Toma arata ca prima varianta de organigrama este preluata din
administratia anterioara, nu aduce nimic nou si in timp s-a dovedit nefunctionala.
Varianta propusa de comisia 3, al carui initiator este, porneste de la urmatoarele
premise : o administratie locala trebuie sa raspunda operativ si eficient tuturor
solicitarilor locuitorilor; intr-o administratie locala exista aproximativ 25 de servicii
publice in folosul cetatenilor; fiecare serviciu public trebuie sa fie atribuit unui
functionar public din structura administrativa in asa fel incat cetatenii sa stie cui
se adreseaza atunci cand au o problema; sarcinile in cadrul administratiei trebuie
distribuite echitabil intre cei 39 de functionari. Arata ca nici varianta propusa de
comisia 3 nu raspunde la toate aceste principii datorita situatiei existente in prezent
in administratie si recomanda primarului ca prin fisele de post ale salariatilor sa
optimizeze aceasta situatie. Ofera deasemenea sprijinul Comisiei nr.3 in realizarea
acestei probleme.
Primarul Malac Victor spune ca este de acord cu varianta propusa de comisia
3 si apreciaza oferta de a fi sprijinit pentru optimizarea organizatorica a aparatului
administrativ.
Se supun la vot Organigrama propusa de Comisia 3 si Statul de functii si se
aproba in unanimitate.
 
5. PH pentru anularea HCL 63/2007 privind conditiile de eliberare a
certificatului fiscal.
 
Secretara primariei arata ca prin HCL 63 /2007 era conditionata eliberarea
certificatului fiscal de plata unor taxe de record la utilitatile publice. Arata ca in
conformitate cu noul cod fiscal acest lucru este un abuz si propune anularea HCL-
ului respectiv astfel incat eliberarea certificatelor fiscale sa fie facuta numai in baza
impozitelor si taxelor legale. Prezinta deasemenea situatia HCL nr.4 /2007 prin care
se stabilea taxa de 3000lei /proprietate pentru racordul electric, hotarare valabila
un an de zile de la data eliberarii, respectiv pana in februarie 2008.
Consilierul Toma apreciaza aceasta propunere de intrare in legalitate si
intreaba ce se intampla cu cei care au platit suma de 3000 lei pentru racordul
electric , fara o baza legala , din 2008 si pana in prezent.
Secretara a raspuns ca aceste sume pot fi recuperate prin hotarari
judecatoresti.
 
Se supune la vot anularea acestei hotarari si se aproba in unanimitate.
 
In incheierea sedintei consilierul Toma solicita secretarei sa precizeze care
este situatia rapoartelor de activitate ale consilierilor locali. Secretara spune ca un
singur consilier local nu a depus raportul, respectiv Gafton Sorin.
Consilierul Toma solicita secretarei sa publice rapoartele consilierilor pe site-
ul public al primariei , asa cum prevede Legea 393/2004 privind statutul alesilor
locali.
Sedinta se incheie dupa 2 ore de dezbateri.

Related posts:

  1. STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE 17.01.2024
  2. Stenograma sedintei Consiliului Local Dumbravita din 27.09.2023
  3. STENOGRAMA Sedintei CL din data de 18.10.2023
  4. Convocarea ședinței extraordinare a Consiliului local Dumbrăvița - joi, 31.01.2024
  5. STENOGRAMA Sedintei CL din data de 22.11.2023

  3 Responses to “Stenograma a sedintei consiliului local din data de 31.01.2013”

  1. Urmaresc cu serioazitate ceea ce se intampla la nivelul Comunei Dumbravita. O fac din pozitia persoanei direct interesate si spun, cu regret, ca nu se face nimic din ceea ce ar avantaja in orice fel locuitorii (total uitati de autoritati) cartierului "Cora".
    Si acum o intrebare care ii intereseaza, presupun, pe toti locuitorii cartierului mai sus mentionat: pe cand se gandesc cei din Conducerea Primariei Dumbravita sa construiasca o artera (cel putin) asfaltata care ar face legatura dintre cartierul "Cora" si Dumbravita, respectiv Timisoara.
    Este clar ca majoritatea celor ce si-au construit case acolo muncesc sau sunt nevoiti sa se deplaseze din diferite motive spre oras ori spre Dumbravita, ceea ce implica deplasarea cu masina pe un drum care numai a cartier rezidential nu arata, asta ca sa nu ma exprim in termeni reali, adica duri.
    Intreb asta pt. ca s-au facut promisiuni vizavi de acest proiect care afecteaza calitatea vietii a foarte multor cetateni, care pana la urma platesc aceleasi taxe si impozite catre Primaria Dumbravita ca ceilalti locuitori care se bucura de mai toate conditiile, care le asigura un trai decent. Ma incapatanez sa cred, cu riscul de a fi prea optimist, ca nu suntem perceputi de catre autoritati doar ca buni platitori de taxe si impozite… si atat!?
    Rog un raspuns concret, daca il aveti. Multumesc anticipat.

  2. Iulian Toma

     
    D-le Nestorovici,
    Singurul raspuns concret la intrebarea dumneavoastra este ca, in prezent, un astfel de program pentru asfaltarea  unei strazi de legatura intre zona Cora si centrul Civic al Dumbravitei nu exista.
                Pe anul 2012 in programul de asfaltari strazi  au fost cuprinse printre altele  str. Ferventia   (700 m ) si B-dul Petre  Tutea  (650 m ).  O parte s-a realizat in  noiembrie 2012  ( Ferventia – 500 m )  iar restul se va realiza  in primavera acestui an  dar, acest lucru nu rezolva problema prezentata de dumneavoastra ,adica  o legatura rutiera asfaltata intre zona Cora si centrul Dumbravitei  pe care sa fie transportati copii la scoala sau gradinita  sau pe care  locuitorii din zona respectiva sa poata veni sa-si plateasca impozitele la primarie. Pentru aceasta  ar trebui  asfaltata   fie str. Ion  Creanga   fie str. Mures.
    Bugetul  local  pe anul 2013 nu a fost  inca supus  dezbaterii  in Consiliul local ,asa ca nu cunosc propunerile primariei referitoare la  asfaltarile de strazi  pe anul in curs.  In ceea ce ma priveste  consider  foarte necesara si prioritara  aceasta propunere si o voi sustine  pentru a fi cuprinsa in buget dar, pentru reusita actiunii este necesara si o sustinere puternica  ( numeroasa ) din partea locuitorilor din zona .
    Am constatat pe site  mai multe postari in care cetatenii isi exprima nemultumirea ca nu sant consultati in privinta unor proiecte sau hotarari de interes general  aprobate  in Consiliul local. In acest sens  Dunos si-a propus ca in prima parte a anului 2013  sa  sprijine  constituirea unor Consilii Consultative de cartier ( compuse din reprezentanti alesi ai locuitorilor din cartierele respective )  care sa colaboreze cu  comisiile de lucru ale Consiliului local  pentru  stabilirea   prioritatilor locuitorilor  si a celor mai bune solutii pentru proiectele de dezvoltare a localitatii.
    Intregul proces de constituire  va fi prezentat pe site. Va sugeram sa va implicati alaturi de noi in realizarea acestui obiectiv .  Cu cat vom fi mai multi cu atat mai repede asteptarile noastre vor deveni  realitate. 

  3. Problema ridicata de d-voastra d-le Nestorovici este reala si eu cred ca ar trebui sa ne intereseze si pe noi, ceilalti locuitori ai Dumbravitei. Din cate stiu eu domnul primar are in vedere rezolvarea acestei situatii de care am beneficia toti locuitorii comunei nu numai cei din zona Cora. Desi nu sunt persoana care va poate da un raspuns concret, neavand functii executive pot sa va spun ca am sa fac tot ce depinde de mine in sprijinul rezolvarii acestei situatii macar si pentru faptul ca in zona Cora locuiesc multi elevi de-ai mei de la sah si mi-am facut si foarte multi prieteni pe care-i vizitez  si intampin si eu aceleasi greutati vis-a-vis de starea drumurilor.

 Lasă un mesaj

Intreaga responsabilitate pentru continutul comentariilor postate pe site-ul DUNOS revine autorilor acestora. DUNOS recomanda tuturor celor care doresc sa posteze comentarii pe acest site sa isi exercite dreptul la libera exprimare cu buna credinta. Siteul stocheaza in mod automat adresa IP

   
Toate drepturile rezervate DUNOS © 2024