Mai 272013
 

La sedinta ordinara de joi 23.05.2023 au participat 13 consilieri , primarul, secretara primariei , jurista C, arhitecta Nistoran Luminita si arhitectul Stancu Lucian. Au lipsit motivat consilierii Nicola Adrian si Samfira Ionel.
Sedinta a fost condusa de consilierul Gafton Sorin.
Pe ordinea de zi au fost initial 5 puncte .
Consilierul Nagy Balasz propune suplimentarea ordinii de zi cu cererea privind organizarea in data de 1 iunie a unor activitati de divertisment si socializare pentru copii. Consilierul Toma ii atraga atentia domnului Nagy ca in calitatea sa de presedinte al Comisiei pentru Sport si Tineret trebuie sa organizeze trimestrial Concursuri de ciclism si role asa cum este prevazur in Agenda sportiva a localitatii si propune sa fie completata aceasta actiune cu cele doua concursuri. Propunerea este insusita cu unanimitate de voturi.
Consilierul Sperneac propune completarea ordinii de zi cu PH pentru acordare aviz definitiv Luca Petru si asociatii. Se aproba in unanimitate.
Consiliera Denes propune includerea pe ordinea de zi a raportului comusiei nr. 3 privind organizarea activitatilor culturale din luna iunie. Se aproba in unanimitate.
Se supune la vot ordinea de zi cu completarile aduse si seaproba in unanimitate
S-a dat citire procesului verbal al sedintei ordinare din 24 aprilie 2013 la care au fost aduse urmatoarele obiectii :
Consilierul Sperneac Adrian solicita sa fie consemnata in procesul verbal precizarea facuta de domnia sa in sedinta respectiva privitor la obligativitatea serviciului financiar de a prezenta o singura forma de buget tuturor comisiilor de specialitate iar modificarile propuse de comisii sa fie supuse aprobarii plenului consiliului. Consiliul accepta completarile solicitate.
Consilierul Kadar Ghe arata ca nu toate comentariile facute de domnia sa la buget au fost consemnate in procesul verbal. Secretara spune ca in procesul verbal al sedintei nu se consemneaza comentariile facute in afara temelor in dezbatere si solicita domnului Kadar sa precizeze ce anume doreste sa fie consemnat in procesul verbal . Consilierul Kadar spune ca nu-si mai aminteste dar, ca problema de principiu , e bine sa se consemneze toate comentariile.
Se aproba procesul verbal al sedintei din 24.04. cu unanimitate de voturi
Se da citire procesului verbal al sedintei extraordinare din data de 30.04.2013.
Consilierul Toma solicita sa se consemneze in Procesul verbal precizarile si propunerile aduse de domnia sa la PH privind achizitie PUZ pentru constituire parcele pentru tineri si anume faptul ca in PH initiat de dumnealui si aprobat de consiliul local in anul 2009 erau prevazute 50 de parcele a 450 de m2 fiecare, 2000m2 pentru o gradinita si 3000 m2 pentru parc astfel incat acel cartier de tineret sa fie intr-adevar functional. Se aproba procesul verbal cu completarile solicitate.

Incepe dezbaterea problemelor .
Consilierul Kadar propune sa se inceapa cu punctul adaugat la cererea domnului Sperneac pentru ca cei 2 arhitecti sa nu astepte . Se aproba.

1. Proiect de hotarare privind aprobarea PUZ avand ca beneficiar pe LUCA Petru Adrian si JUDE Ovidiu.
Arhitectul care a intocmit PUZ ul prezinta lucrarea . O parte din consilieri solicita lamuriri .
Dupa clarificarile date de architect se supune la vot si se aproba in unanimitate.

2. Proiect de hotarare privind denumiri de strazi in comuna Dumbravita
Arhitecta Nistoran Luminita propune denumiri pentru 4 strazi ; in parcelele A21/1/4 si A 21/1/5 strazile Rascoalei, Unirii si Revolutiei iar in PUZ aprobat prin HCL nr. 55 din 25.07.2023 strada Centura E.
Consilierul Sperneac propune in loc de Centura E sa se denumeasca Centura Est.
Nefiind comentarii se trece la vot si se aproba in unanimitate.

3. Informare privind recuperarea cheltuielilor de judecata urmare sentintelor favorabile ramase definitive si irevocabile.
Jurista consiliului local prezinta situatia dosarelor in care a fost implicata UAT Dumbravita si sumele pe care le are de recuperate in baza sentintelor favorabile ramase definitive si irevocabile, in valoare totala de 11. 151 lei.
Consilierul Toma solicita cateva lamuriri privind unitatile care trebuie sa achite aceste sume si intreaba cum se va actiona pentru recuperarea acestor sume.
Jurista arata ca au fost trimise instiintari de plata tuturor datornicilor si daca acestia nu se vor conforma in termenul legal se va actiona prin executori judecatoresti.

4. Raportul de activitate al primarului Malac Victor pe anul 2012.
Presedintele de sedinta acorda cuvantul Primarului Malac V care timp de o ora da citire unui raport scris despre activitatea Unitatii Administrativ Teritoriale Dumbravita pe parcursul anului 2012.
Consilierul Toma arata ca nu este multumit de acest raport din urmatoarele considerente:
- Documentul prezentat nu reprezinta activitatea primarului acesta fiind o insiruire fragmentata de minirapoarte ale compartimentelor componente din cadrul UAT Dumbravita
- Mai mult de o treime din materialul prezentat face referire la probleme cu character social lasand impresia ca localitatea Dumbravita este constituita preponderent din persoane asistate social si nu este localitatea cea mai bogata din tara asa cum o prezinta statisticile.
- In document au fost prezentate toate activitatile numai la modul laudativ fara nici-o critica sau asumarea unor nerealizari.
- Raportul trebuia sa fie sintetic ( maxim 5-6 pagini )si sa faca o analiza a modului in care au fost indeplinite obiectivele asumate de consiliul local la inceputul anului odata cu aprobarea bugetului si a listei de investitii.
- Raportul trebuia sa contina o analiza a gradului de satisfactie al populatiei din comuna fata de contitiile de viata asigurate de administratia locala,
- Raportul trebuia sa contina o informare despre modul in care a actionat primarul pentru a-si indeplini angajamentele din campania electorala, despre dezbaterile publice pe margimea marilor proiecte de interes general ale localitatii , etc.
- Propune ca raportul sa fie publicat pe site-ul primariei asa cum prevede legea.

Primarul Malac V arata ca isi insuseste observatiile aduse si va tine cont pe viitor de acestea.
Consilierul Kadar Ghe, arata ca de la inceputul mandatului sau, primarul Malac s-a implicat in rezolvarea multor probleme ale localitatii. Considera ca raportul detaliat asa cum a fost prezentat este foarte bun si util locuitorilor care vor afla multe date despre localitatea lor. Considera ca era bine sa fie prezentate si aspectele negative si masurile luate pentru corectarea acestora.
Viceprimarul Miklos Arpad spune ca domnul Toma nu are dreptate cand afirma ca primarul nu s-a consultat cu cetatenii deoarece locuitorii comunei stau toata ziua pe capul primarului si acesta ii primeste pe toti.
Consilierul Agoston Odon arata ca salariatii primariei nu prea respecta programul de lucru cu publicul si pierd prea mult timp din program pentru cafele si tigari . Il intreaba pe primarul Malac daca a preluat de la fostul primar gestiunea localitatii. Primarul Malac spune ca nu apreluat-o dar]- a trimis acestuia cateva notificari pentru a i se preda documentele.
Consilierul Toma in dreptul la replica :
- ii raspunde consilierului Kadar ca pe locuitori nu-i intereseaza amanuntale din activitatea salariatilor primariei ci conditiile de viata pe care le asigura administratia locala ( traficul, retelele de canalizare, apa ,curent electric , infrastructura sociala ).
- ii raspunde viceprimarului ca locuitorii care vin toata ziua pe capul primarului denota proasta organizare a primariei in sensul ca acestia vin cu probleme personale punctuale si pentru ca nu stiu cui sa se adreseze vin pe capul primarului. Dumnealui a facut referire la dezbaterile publice care viseaza deciziile importante care ii privesc pe toti locuitorii ( bugetul anual, PUG ul localitatii, infrastructura localitatii si altele).
- ii propune primarului sa solicite consiliului local ajutorul in problema preluarii gestiunii, urmand ca acesta sa stabileasca o comisie care va face transferul de gestiune.
Consilierul Sperneac sustine acesta propunere si recomanda ca acea comisie sa fie alcatuita din specialisti pe mai multe domenii .
Primarul Malac promite ca va actiona in acest mod pentru preluarea cat mai repede a gestiunii localitatii.

5. Prezentarea Adresei 4735/05.04.2013 a domnului Petnehazi Attila prin care se face oferta de inchiriere a Cladirii Caminului cultural primariei si Consiliului local.

Primarul informeaza Consiliul local despre oferta de inchiriere la pretul de 3000 lei lunar a cladirii caminului cultural le termen de un an de zile.
Consilierii Sperneac si Abalaru sustin reducerea termenului la 6 luni pana atunci primaria urmand sa gaseasca o solutie pentru activitatile desfasurate in spatial respectiv.
Consilierii Kadar, Toma , Denes ,Hategan sustin termenul de un an si considera suma acceptabila avand in vedere ca suprafata totala a cladirii este de 480 m2
Primarul spune ca termenul de un an a fost solicitat de proprietar si daca se umbla la oferta s-ar putea sa fie modificat si pretul.
In final plenul consiliului recomanda in unanimitate primarului acceptarea ofertei asa cum a fost formulata.

6. Diverse
Consilierul Nagy sustine un referat prin care propune organizarea cu ocazia zilei copilului in data de 1 iunie a unor activitati de divertisment si socializare in completare la agenda sportiva pe anul in curs.
Consilierul Toma ofera sprijinul pentru organizarea cu acesta ocazie si a concursurilor de ciclism si role concursuri care sant deja asteptate de copiii din localitate.
Consiliera Denes prezinta activitatile culturale ale lunii iunie si solicita concursul colegilor consilieri si primarului pentru desfasurarea in conditii optime a acestora.
Consilierul Toma solicita primarului finalizarea asfaltarii strazii Mesteacanului care a devenit cea mai importanta artera de circulatie din localitate dupa drumul judetean si care datorita traficului s-a degradat foarte tare pe prima portiune.
Nemaifiind alte probleme sedinta se declara inchisa dupa 3 ore de dezbateri.

Related posts:

  1. Stenograma a sedintei consiliului local din data de 31.01.2024
  2. STENOGRAMA SEDINTEI EXTRAORDINARE A CONSILIULUI LOCAL DIN 30.04.2023
  3. STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE 25.04.2023
  4. STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE 21 MARTIE 2013
  5. STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE 17.01.2024

 Lasă un mesaj

Intreaga responsabilitate pentru continutul comentariilor postate pe site-ul DUNOS revine autorilor acestora. DUNOS recomanda tuturor celor care doresc sa posteze comentarii pe acest site sa isi exercite dreptul la libera exprimare cu buna credinta. Siteul stocheaza in mod automat adresa IP

   
Toate drepturile rezervate DUNOS © 2024