STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 20.12.2023

 Articol scris de DUNOS on 22 decembrie 2012
Dec 222012
 

 

P1000354 1024x768 STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 20.12.2023

La sedinta de joi 20.12.2012  au participat 13 consilieri , primarul,  jurista CL si ca invitati, contabila Rosu  Carolina, arhitecta Luminita Nistoran, economistul Valean Constantin. Au mai participat 4 persoane pentru a-si sustine PUZurile si  2 membrii Dunos. Au lipsit motivat consilierii  Kadar Gheorghe si Nemes Ilie.

Sedinta a fost condusa de  consilierul Miklos Arpad.

Pe ordinea de zi au fost  initial 10 puncte asa cum am prezentat in convocator.

Arhitecta Nistoran  a solicitat suplimentarea ordinii de zi cu  Proiect de hotarare pentru infiintarea drumului colector  intre Giarmata vii si Dumbravita   paralel cu soseaua de centura

Consilierul Toma  I. a solicitat introducerea pe ordinea de zi  a Proiectului de hotarare  privind sterilizarea  cainilor comunitari, proiect care intruneste conditiile pentru a fi dezbatut  fiind depus  cu 45 de zile inainte de sedinta.

Octavian Oncioiu, vicepresedinte Dunos solicita aprobare  pentru filmarea sedintei  tinand cont ca pe ordinea de zi sant mai multe probleme de interes major  pentru locuitorii Dumbravitei. Arata ca a depus o solicitare scrisa in acest sens.

Goldis Diana  solicita aprobarea consiliului pentru a lua cuvantul  pe marginea problemelor de pe ordinea de zi .

Se supun la vot   pe rand solicitarile  facute  si se  aproba astfel:

Se aproba  cu unaninitate completarea ordinii de zi cu Proiect de hotarare pentru infiintarea drumului colector  intre Giarmata vii si Dumbravita si  Proiectului de hotarare  privind sterilizarea  cainilor comunitari.

Se respinge  solicitarea  Dunos  de inregistrare video  a sedintei ( 3 voturi pentru inregistrare :Toma, Samfira, Agoston, 7 voturi impotriva , 3 abtineri )

Se aproba  interventia doamnei Goldis  in dezbaterile  sedintei.

Se supune la vot ordinea de zi cu completarile  aduse  si se aproba in unanimitate.

   S-a dat citire procesului verbal al sedintei extraordinare din 28.11.2023 si  au inceput dezbaterile pe probleme in ordinea prezentata.

 

1. Rectificarea bugetului local pe anul 2012.

Presedintele de sedinta citeste raportul prezentat de primar prin care se solicita urmatoarele modificari urmare solicitarii ANAF  :

- cresterea cheltuielilor   cu 20 000 lei  reprezentand drepturi pentrun asistentii personali  ai persoanelor cu handicap grav;

- reducerea cu 50 000 lei a cheltuielilor  privind drepturile salariale din  invatamant si aparatul administrativ .

    Consilierul Sperneac Adrian , presedintele Comisiei  economice  arata ca toate aceste modificari  sant corecte  drept pentru care au fost avizate in unanimitate de comisia pe care o conduce.

   Consilierul Toma Iulian arata ca  se continua  acelasi procedeu de rectificare a bugetului in sensul ca  afara-i vopsit gardul si in curte-i leopardul , in traducere : in raport se spune una si in bugetul rectificat se face alta. Pentru sustinerea afirmatiilor spune ca  in raport s-au sustinut doua rectificari iar in buget s-au operat 20. ( s-au luat de la mediu 30.000 lei si s-au  dat la intretinere drumuri- probabil pentru pavelele si bordurile din campania de toamna; s-au luat de la dezvoltare retele electrice 50 000lei  si de la social 20.000lei si s-au dat la administratia generala 70 000 lei pentru a fi cheltuiti pe bunuri si servicii ,adica fara rost .)

     Solicita doamnei Rosu Carolina sa justifice modificarile respective si arata ca incepand cu 2013 trebuie sa se schimbe complet modul de intocmire a bugetului  astfel incat sa nu fie nevoie de atatea rectificari. Profita de prezenta la sedinta a domnului  Valean , expert economic  invitat de primarul Malac,  si ii silicita acestuia sa se pronunte asupra modului de rectificare a bugetului. Domnul Valean spune ca   modificarile in buget se fac numai in baza raportului prezentat de primar si se opereaza numai dupa aprobarea in  CL . Consilierul Toma spune ca nu este de acord cu modificarile suplimentare  operate in buget  motiv pentru care nu il va vota.

Consilierul Samfira I.  arata ca nu este de acord ca sa se reduca drepturile salariale ale profesorilor   si sa se cheltuie banii respectivi  pe bunuri si servicii.

Consilierul Sperneac sustine ca referatul comisiei se raporteaza numai la modificarile cuprinse in raport  si numai acestea vor fi votate de consiliu.

Se supune la vot bugetul rectificat si se aproba cu 10 voturi pentru, 1 vot impotriva ( Samfira )  si 2 abtineri ( Toma  , Agoston ).

 

2. Proiect de hotarare privind Rectificarea  CF  401211 in vederea aprobarii finantarii pentru Centrul de zi.

Consilierul juridic Marinki Diana arata ca in CF 401211 dintr-o eroare materiala s-a trecut  proprietar Statul Roman  prin  Consiliul Local Dumbravita. Se propune  schimbarea cu  Proprietatea privata  a Comunei Dumbravita  in administrarea Consiliului Local. Schimbarea este solicitata de proiectantul  Centrului de zi pentru a se putea obtine finantarea.

Consilierul Toma I  arata ca pe  acest teren  a functionat Poligonul de trageri , in administrarea MAPN. Intreaba daca s-a obtinut Hotarire de Guvern pentru trecerea in domeniul Public al Comunei Dumbravita.

Primarul Malac V. arata ca acest teren nu a apartinut MAPN  ci a fost dintotdeauna  al Statului Roman.

Consilierul Toma spune ca  nu se va putea modifica CF-ul fara hotarare de guvern . Degeaba  dam noi o hotarare de consiliu, aceasta nu va fi suficienta  pentru modificarea CF. Recomanda executivului sa faca de urgenta demersurile necesare pentru a nu se intarzia finantarea proiectului.

Arata ca  in aceeasi situatie este si terenul  de 16,5 ha pe care a functionat depozitul de munitii. Recomanda sa se intocmeasca  o documentattie  bine fundamentata  pentru a trece si acest teren  in domeniul public al comunei ,existand un HCL pentru infiintarea unui centru civic in aceasta zona.

Primarul Malac spune ca s-au inceput demersurile  in  urma cu un an de zile.

Consilierul Toma spune ca  stie doar de un litigiu  cu MAPN. Recomanda  sa se insiste pe obtinerea unei hotarari de guvern  intr-un timp cat mai scurt aratand ca si alte administratii au obtinut relativ  usor astfel de terenuri de la MAPN. 

Se supune la vot  modificarea CF 401211 si se voteaza cu 11 voturi pentru si 2 abtineri ( Toma , Agoston ).

 

3. Proiect de  hotarare privind  aprobare PUZ  avand ca beneficiari pe Somesan si asociatii.

Proiectantul prezinta  proiectul, se verifica criteriile de urbanism  si se supune la vot.

Se aproba in unanimitate.

 

4. Proiect de hotarare privind  aprobare PUZ  avand ca beneficiari pe Zsori Livia  si Finta Vasile.

Proiectantul prezinta  proiectul, se verifica criteriile de urbanism  si se supune la vot.

Se aproba in unanimitate.

 

5. Proiect de hotarare privind  infiintarea serviciului de apa si canal in subordinea directa a primarului.

     Primarul Malac arata ca a invitat la aceasta sedinta  un expert in domeniul serviciilor comunitare  si il roaga  pe acesta , sa prezinte problema .

     Domnul Valean C, de profesie economist arata ca a fost peste 10 ani Directorul Directiei economice la Primaria Timisoara si are o vasta experienta in domeniul serviciilor comunitare.   Pornind de la faptul ca in prezent serviciile comunitare de apa si canalizare  in localitatea Dumbravita sant furnizate de Asociatia Apa Canal Dumbravita   al carei presedinte este fostul primar Szilagyi Geza, asociatie care nu detine licenta si nu este constituita in conformitate cu legea 51/2006, respectiv legea 241/2006,  asociatie care este in situatie de insolventa avand datorii uriase  ( milioane lei ) la bugetul de stat  si la Municipiul Timisoara, propune reorganizarea de urgenta  intr-o prima etapa a acestui serviciu  public   sub controlul total al Consiliului local  ca o structura  distincta  in subordinea primarului.

    In etapa a doua propune infiintarea unei societati comerciale  avand ca actionar unic  consiliul local, societate care sa poate fi gestionata eficient  si  prin atragerea de personal calificat sa ofere servicii de calitate in conformitate cu normele in domeniu. Arata ca vor fi probleme la preluarea  gestiunii de la Asociatie deoarece  multe mijloace fixe date  in administrare de primarie catre asociatie nu se mai regasesc, iar toata infrastructura de apa si canal  din cartierele noi  realizata  pe durata de functionare a asociatiei este inregistrata in patrimoniul asociatiei.               

    Consilierul Toma I.  arata ca inca din  2008, de cand a devenit  consilier local, a solicitat schimbarea formei  juridice de organizare a operatorilor de servicii publice pentru a se intra in legalitate. Timp de 4 ani de zile a solicitat in fiecare sedinta in consiliu  acest lucru dar, din pacate , colegii consilieri  influentati de primarul de atunci  nu au luat in considerare acest lucru ceea ce a condus la situatia disperata din acest moment. Apreciaza faptul ca cel putin in ceasul al XII –lea  s-a inteles ca nu se mai poate si exista riscul foarte mare de a se sista furnizarea acestor servicii.  Apreciaza motivarea necesitatii infiintarii serviciului de apa si canalizare in subordinea Consiliului local  dar, considera ca  proiectul de hotarire pentru infiintarea acestuia este  o caricatura prin care nu se stabileste nimic ( organigrama, stat de functii , persoane implicate  ) obligand consilierii sa voteze in alb lasand executivul sa stabileasca ulterior orice, cu riscul de a cadea din nou in aceeasi gresala  in care ne aflam azi. Precizeaza ca  organigrama , statul de functii, regulamentul de functionare, tarifele , etc sant  in competenta exclusiva a consiliului local si nu se poate vota hotararea fara a se stabili aceste lucruri.

       Domnul Valean, spune ca aspectele prezentate de consilierul Toma  sant corecte  dar  situatia este presanta  deoarece  Asociatia risca sa intre foarte curand in insolventa  si  exista posibilitatea ca   patrimoniul acesteia  ( mai bine de jumatate   din  retelele de apa si canal ) sa fie date de lichidator unor persoane sau firme care ar putea bloca furnizarea acestor servicii.

      Consilierul Toma  face precizarea ca retelele de apa si canal din cartierele noi au fost realizate  cu fonduri din bugetul local si central precum si prin contributia cetatenilor care platesc 300 euro pentru un record de apa si 1300 de euro pentru un record de canalizare astfel ca este ilegala inregistrarea acestor retele in patrimoniul Asociatiei. Recomanda executivului sa intreprinda de urgenta  actiune juridica pentru trecerea acestor retele in patrimoniul public al primariei.

      In ceea ce priveste proiectul de hotarare propune completarea acestuia cu  termene precise pentru  intocmirea organigramei  ( maxim 15 zile )  si a statului de functii si regulamentului de functionare ( maxim 30 de  zile  ), acestea urmand a fi aprobate  in prima sedinta a lunii ianuarie.

      Presedintele de sedinta  solicita acordul consilierilor pentru completarea hotararii cu cele doua articole si se accepta in unanimitate.

     Se supune la vot hotararea  si se voteaza in unanimitate.

 

6. Informare privind Adresa  IPJ TImis prin care se solicita date  in Dosarul penal 7890/P/I/D/ 2012 al  numitului Szilagyi Geza.

       Consilierul juridic  Marinchi Diana prezinta ardesa IPJ   prin care se solicita date  privind prejudiciul  stabilit de Curtea de conturi si persoanele care se fac vinovate  de acest lucru . Solicita date care sa  ateste actele de abuz in serviciu  ale fostului primar  si se solicita consiliului local sa stabileasca daca se constituie parte civila in acest dosar pentru recuperarea prejudiciului.

      Consilierul Sperneac A recomanda executivului sa puna la dispozitia organului de cercetare toate datele solicitate pentru ca aceasta este cercetarea prealabila  si nu s-a inceput inca urmarirea  penala. Pentru recuperarea prejudiciului , Consiliul local  se poate constitui parte civila in oricare faza a procesului.

     Consilierul Toma arata ca aceasta actiune a inceput de fapt in 2008 cand un grup de consilieri au solicitat in scris  primarului de atunci Szilagyi Geza, in baza legii 215/2001, date pentru a putea sa-si exercite mandatul (  buget, lucrari de investitii in derulare ,  organizarea serviciilor comunitare, fondul funciar ,etc.) .Acesta  a refuzat spunand ca numai Curtea de conturi poate sa-I ceara lui aceste date. Solicitand Curtii de conturi datele respective , aceasta  a raspuns ca deabia in 2024  este programata pentru audit  administratia Dumbravita. Dupa controlul din 2024 s-au solicitat din nou aceste date ( Raportul si masurile stabilite ) si s-a primit raspunsul ca au fost  transmise   Consiliului local. S-a  cerut din nou  primarului Szilagyi  raportul curtii de conturi   care a fost adresat  consiliului local. Acesta a refuzat sa-l predea , insusindu-si printr-un abuz in serviciu  informatiile adresate consilierilor pe motiv ca a atacat in instanta acele masuri  .  Consilierul Toma personal   a solicitat in mai 2012 in sedinta de consiliu sa se introduca pe ordinea de zi   prezentarea raportului curtii de conturi  si a masurilor stabilite. Majoritatea consilierilor influentati de primar  nu au fost de acord. In aceste conditii singura  solutie de a se obtine datele respective era instanta  de judecata . S-a  depus  in mai 2012 o plangere penala la adresa primarului Szilagyi Geza pentru abuz in functie  si pentru prejudicii aduse administratiei locale de aproximativ 5 milioane  lei conform celor stabilite de Curtea de conturi , date pe care le-a obtinut ulterior  ( acestea sant postate pe site-ul Dunos  in subsolul articolului Mostenirea Szilagyi- Malac ).

Consilier Abalaru  spune ca  pentru recuperarea prejudiciului este bine sa asteptam stabilirea de instanta a cuantumului acestuia si abia dupa aceea sa ne constituim parte civila.

Primarul Malac V spune ca deoarece masurile stabilite de curte nu s-au rezolvat nici pana in prezent , Curtea a venit din nou in luna decembrie  si a stabilit un nou set de masuri  in sarcina sa de aceasta data.

Consilierii au luat act de problemele prezentate fara a stabili nici-o masura.

 

7. Proiect de  hotarare  privind aprobarea zilei biciclistilor.

Se prezinta proiectul si rapoartele de specialitate ale celor 3 comisii.

Consiliera Cservid Mihaela propune  scoaterea din proiectul de hotarare  a articolului privind amenzile.

Consilierul Abalaru I. considera ca amenzile trebuie pastrate daca dorim ca hotararea sa fie pusa in aplicare.

Consilierul Agoston O.  recomanda ca primaria sa achizitioneze  un lot de 25 de biciclete  care sa  poata fi inchiriate  locuitorilor  pentru a vizita localitatea.

Majoritatea consilierilor apreciaza acest lucru  si recomanda ca masura sa fie cuprinsa in bugetul pe anul viitor.

Se supune la vot proiectul privind ziua biciclistilor si se  aproba in unanimitate.

 

8. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 7000 lei  Bisericii Romano Catolice pentru reparatii la acoperis.

Se aproba in unanimitate proiectul de hotarare.

 

9.  Proiect de hotarare privind infiintarea drumului colector  intre Giarmata vii si Dumbravita    in paralel cu soseaua de centura a Timisoarei.

Arhitecta Nistoran prezinta  proiectul si necesitatea acestuia  pentru accesul in soseaua de centura. Consilierul Abalaru propune completarea acestui proiect cu tronsonul  intre  sensul giratoriu    din intersectia spre Giarmata  pina la Bulevardul Petre  Tutea  unde se va descarca traficul de pe autostrada. Presedintele de sedinta solicita acordul consilierilor  si  obtine unanimitate.

             Se aproba in unanimitate proiectul de hotarare.

 

10. Proiect de hotarare privind  sterilizarea cainilor comunitari.

Consilierul Toma I arata ca aceasta problema se discuta in consiliu de 6 luni de zile fara a se lua o decizie in acest sens. Roaga consilierii sa dea dovada de responsabilitate si sa  trateze aceasta problema in concordanta cu legislatia in vigoare  si in interesul locuitorilor.

 Doamna Goldis Diana arata ca  in Timisoara se aplica deja o hotarare similara  si ar fi cazul sa se decida si Dumbravita ce va face.

Primarul Malac spune ca a solicitat  compartimentului financiar sa dea un raspuns daca bugetul  pe anul 2013 permite aceste costuri si nu aprimit inca un raspuns motiv pentru care solicita amanarea luarii unei decizii pana la sedinta urmatoare.

Consilierul Toma arata ca  bugetul pentru aplicarea acestei hotarari nu va depasi costurile care sant in momentul de fata  asa ca acesta nu este un motiv de amanare .

Consilierul Sperneac A. propune sa se trateza in prima etapa doar problema cainilor fara stapan urmand ca in urmatorii ani sa se ia o hotarare si in privinta cainilor  cu stapan.

Consilierul Toma  arta ca sursa  cainilor fara stapan este tocmai abandonul  cainilor din gospodariile  locuitorilor si in acest sens proiectul trebuie sa fie aplicat simultan  la toti cainii din localitate pentru a fi eficient si a se eradica o data pentru totdeauna aceasta problema  asa cum s-a intamplat in tarile civilizate din Europa unde functioneaza un proiect similar.

Consilierul Sperneac propune sa fie amanata decizia   cu o luna pentru a se aduce amendamente la proiectul propus de  Comisia nr. 3.

 Se supune la vot  scoaterea de pe ordinea de  zi a proiectului si se  aproba  cu 10 voturi pentru si 3 abtineri ( Toma, Agoston, Samfira ).

 

11. Cereri Depuse .

 a. Se prezinta  cererea Bisericii Greco catolice prin care se solicita un lot de teren pentru cimitirul acestui cult.

Consiliera Denes  arata ca cerea a fost discutata in Comisia nr. 3 si s-a amanat o decizie in acest sens  deoarece membrii comisiei considera necesara unificarea cimitirelor si administrarea lor de catre  un compartiment din cadrul primariei.

Majoritatea consilierilor  sant de acord cu aceasta propunere  si se stabileste analiza acestei probleme intr-o sedinta viitoare  cu elaborarea unei hotarari de consiliu.

b. Doamna Goldis Diana  prezinta adresa  Federatiei pentru Protectia Animalelor si Mediului  prin care se solicita   CL si Primariei  Dumbravita  sa sisteze contractul  cu Firma Daniflor  prin care sant adunati cainii fara stapan si exterminati prin infometare. In adresa se arata ca  contractul este nelegal , nu respecta prevederile legii 155/2001  si in consecinta trebuie anulat sau amendat.

O parte din consilieri : Abalaru, Sperneac ,Boszo M, si altii s-au simtit ofensati de  tonul din adresa respectiva  si i-au reprosat doamnei Goldis  lipsa de tact  in rezolvarea problemei cainilor comunitari, acestia declarand ca nu vor mai sustine proiectul de hotarare.

 

12. Diverse

Nu s-au mai abordat alte probleme .

Primarul  Malac  Victor  a  spus ca aceasta este ultima sedinta pe anul 2012  , a multumit consilierilor pentru colaborare  si le-a urat sarbatori fericite.

 

Presedintele a declarant sedinta inchisa dupa 5 ore de dezbateri.

Related posts:

  1. STENOGRAMA Sedintei CL din data de 18.10.2023
  2. STENOGRAMA Sedintei CL din data de 22.11.2023
  3. Stenograma sedintei Consiliului Local Dumbravita din 27.09.2023
  4. Proces verbal al sedintei Consiliului Local Dumbravita din 30.08.2023
  5. Ordinea de zi a sedintei C.L. Dumbravita din 22 noiembrie 2012

 Lasă un mesaj

Intreaga responsabilitate pentru continutul comentariilor postate pe site-ul DUNOS revine autorilor acestora. DUNOS recomanda tuturor celor care doresc sa posteze comentarii pe acest site sa isi exercite dreptul la libera exprimare cu buna credinta. Siteul stocheaza in mod automat adresa IP

   
Toate drepturile rezervate DUNOS © 2024