Ian 242015
 

STENO Stenograma sedintei de consiliu din data de 21.01.2024

La sedinta ordinara de joi 21.01.2015 au participat 12 consilieri , primarul, secretara, jurista CL, contabila Rosu Carolina si ing. Constantin Nicolae de la comp . dezvoltare.

Au lipsit consilierii Gafton Sorin care a demisinat din consiliu, Boszo Margareta si Cservid Loredana care au cereri de invoire .

Sedinta a fost condusa de consilierul Agoston Odon.

Acesta arata ca deoarece consilierul Gafton Sorin si-a depus demisia , secretara primariei trebuie sa faca demersurile necesare pentru completarea consiliului local.

Consilierul Kadar solicita executivului sa puna in aplicare sentinta judecatoreasca prin care Szilagyi Geza a fost repus in drepturi si sa-l convoace la sedintele consiliului.

Pe ordinea de zi au fost initial 7 puncte.

Consilierul Nicola A propune suplimentarea ordinii de zi cu 2 puncte :

- PH pentru inchirierea unei suprafete de 1030 m2 in curtea primariei catre societatea Dumbravita Investitii.

- PH privind subinchirierea unei suprafete de 30 m2 in cladirea Caminului cultural catre societatea Dumbravita investitii .

Consilierul Toma solicita sa se specifice care este urgenta ca aceste proiecte sa fie dezbatute in sedinta curenta. Consilierul Nicola arata ca la controlul Curtii de conturi s-a stabilit masura inchirierii acestor spatii iar masura trebuie aplicata cu prioritate.

Consilierul Toma arata ca ii face placere sa constate ca aceste masuri , pe care le-a propus personal la infiintarea societatii, se vor aplica datorita controlului curtii dar, nu este corect sa se forteze mana consilierilor pentru a aproba aceste masuri in pripa si propune ca cei care nu au luat in seama masurile legale propuse de dansul sa fie sanctionati sau sa plateasca costurile chiriei in perioada de la inceputul functionarii societatii pana la incheierea contractului .

Se supune la vot suplimentarea ordinei de zi cu cele doua puncte si se aproba cu 11 voturi pentru si unul impotriva ( Toma )

Consiliera Denes propune introducerea pe ordinea de zi a unui PH pentru aprobarea Agendei culturale pe anul 2015.

Consilierul Nicola spune ca agenda este la comisia economica si va fi aprobata odata cu bugetul pe anul 2015.

Se supune la vot si se respinge ( 4 voturi pentru, 8 impotriva ).

Se voteaza ordinea de zi cu completarile aduse cu 11 voturi pentru si o abtinere.

Se da citire procesului verbal din sedinta anterioara .

Nu sant obiectii si se aproba in unanimitate.

Se incepe dezbaterea problemelor de pe ordinea de zi : Presedintele de sedinta propune inceperea dezbaterilor cu pct.3 si obtine aprobarea acestora.

3. Proiect de hotarare de consiliu privind aprobarea infiintarii societatii comerciale ,, START AFACERI T&D Srl"

Ing. Constantin Nicolae spune ca in proiectul Incubator de afaceri este prevazuta infiintarea unei societati pentru administrarea acestui obiectiv iar domnia sa a fost desemnat de primar pentru a redacta impreuna cu reprezentatii primariei Timisoara acest proiect de hotarare necesar pentru infiintarea societatii.

Consilierul Sperneac arata ca formularea proiectului de hotarare este nepotrivita si propune refacerea hotararii intr-o forma mult mai clara.

Consilierul Toma spune ca exista multe probleme de fond in adoptarea acestei hotarari :

- Investitia s-a incheiat dar lucrarile nu sant terminate si o parte din plati nu sant facute;

- Lucrarea a fost receptionata dar nu a fost inregistrata contabil si nici intabulata;

- Structura propusa pentru AGA nu reflecta realitatea si este nefunctionala ( un reprezentant al primariei Timisoara si un reprezentant al primariei Dumbravita , deci numar par care nu permite luarea unor decizii operative cand nu exista consens).

- Primaria Dumbravita a participat in acest proiect si cu terenul deci patrimonial impartirea 50:50 nu este corecta (propune procent mai mare pentru Dumbravita ) ;

In consecinta , pentru ca societatea sa functioneze corect si sa reflecte realitatea faptelor propune ca in AGA sa fie 2 reprezentanti ai CL Dumbravita iar Timisoara sa desemneze administratorul societatii.

Arata deasemenea ca este foarte important ca aceasta societate sa functioneze eficient pentru a castiga autonomie financiara si a nu deveni inca o povara pentru bugetul localitatii ca in cazul altor proiecte : televiziunea Behela, EU –talent , sau cat de curand Centrul de zi .

Nicolae C spune ca Timisoara a desemnat deja reprezentantul in AGA si crede ca nu va accepta ca noi sa avem 2 reprezentanti. Pentru situatiile in care in AGA nu va exista consens a fost prevazut in regulamentul de functionare ca sa se apeleze la instanta de judecata.

Consilierul Toma spune ca nu se poate conduce o societate prin instanta si in cazul in care Timisoara nu accepta doi reprezentanti de la Dumbravita propune sa se apeleze la un al treilea reprezentant in AGA neutru , de exp. de la Ministerul de Finante.

Presedintele de sedinta Agoston spune ca poate fi organizata societatea in baza OG 109 cu un consiliu de administratie.

Primarul Malac spune ca in prezent la societatea Dumbravita investitii este controlul Curtii de conturi si aceasta a apreciat faptul ca societatea nu a fost organizata conform OG 109 organizare pe care nu o recomanda.

Nemaifiind comentarii se supune la vot propunerea de infiintare a societatii cu un AGA din care sa faca parte 2 reprezentanti ai CL Dumbravita asa cum a propus consilierul Toma. Se aproba cu unanimitate de voturi.

Se fac propuneri pentru cei 2 reprezentanti .

Sant propusi consilierii : Nagy Balasz, Abalaru Iulian si Samfira Ionel

Se supun la vot si se voteaza astfel :

  • Nagy Balasz : 7 voturi pentru , 4 voturi impotriva , o abtinere
  • Abalaru Iulian: 4 voturi pentru, 7 voturi impotriva , o abtinere
  • Samfira Ionel : 7 voturi pentru, 4 voturi impotriva , o abtinere

Urmare votului sant desemnati cei doi reprezentanti ai CL Dumbravita in AGA respectiv Nagy Balasz si Samfira Ionel.

Se supune la vot desemnarea Primarului Malac pentru semnarea documentelor de infiintare a societatii si se aproba in unanimitate.

Se supune la vot participarea CL Dumbravita cu un aport social de 5000 lei la infiintarea societatii si se aproba in unanimitate.

Se supune la vot aprobarea inchirierii cu titlu gratuit a unui spatiu de 17 m2 in incinta incubatorului pentru sediul societatii si se aproba in unanimitate.

1. Proiect de hotarare de consiliu privind utilizarea deficitului bugetar pe anul 2014

Presedintele de sedinta da cuvantul contabilei Rosu Carolina pentu a sustine raportul in vederea aprobarii deficitului . Nefiind comentarii se supune la vot si se aproba cu 11 voturi pentru si o abtinere.

2. Proiect de hotarare de consiliu privind aprobarea executiei bugetare pe anul 2014

Presedintele de sedinta da cuvantul consilierului Nicola , presedintele comisiei economice .

Consilierul Nicola Adrian arata ca in cadrul analizei executiei bugetare in comisia economica s-a considerat ca forma de prezentare a executiei bugetare nu permite intelegerea exacta a modului in care au fost cheltuiti banii comunei si a solicitat doamnei Rosu o forma mai detaliata pentru sedinta ordinara.

Consilierul Sperneac felicita executivul pentru faptul ca a realizat bugetul in proportie de 99% la sectiunea Dezvoltare si 90% la sectiunea functionare dar este nemultumit de faptul ca bugetul nu este transparent.

Consilierul Samfira arata ca desi executia bugetara a fost avizata favorabil in comisia economica cu 3 voturi din 5 , domnia sa s-a abtinut de la vot datorita neclaritatii modului in care sant cheltuiti banii comunei.

Consilierul Toma arata ca nu este de loc de acord cu colegul Sperneac care felicita executivul pentru executia bugetara , considera ca in comisia economica s-a analizat foarte superficial aceasta problema si ca lucrurile nu stau nici pe departe asa cum au fost prezentate.

In ceea ce priveste veniturile realizate , de 23 milioane lei , s-a atins aceasta cifra datorita pomenilor electorale ale lui Dragnea si Ponta care au umflat bugetul comunei cu peste 4 milioane lei in vederea castigarii alegerilor prezidentiale si nu pentru ca executivul si-a facut datoria de a incasa impozitele si taxele de la contribuabili. Arata ca bugetul local a fost realizat numai in proportie de 65-70%, ca si in anii precedenti, ceea ce ar trebui sa atraga critici, nu laude.

In ceea ce priveste cheltuialile problemele stau mult mai grav.

Din cele 23 de milioane intrate in bugetul comunei in 2014 ,cel putin 25% au fost cheltuite ilegal, cheltuite nejustificat, sau furate cu buna stiinta.

Roaga secretara sa consemneze exact cele spuse in procesul verbal si argumenteaza aceste afirmatii cu exemple concrete :

  •  La sectiunea Functionare ( cheltuieli administrative ) din cele 10,7 milioane lei ,sau cheltuit 6,5 milioane ( peste 60% ) cu bunuri si servicii in mare parte nejustificate, supraevaluate (consultanta juridica -100.000 lei, consultanta topometrica -150.000 lei, consultanta administrativa 90.000 lei,etc. ) sau pur si simplu fictive .
  • La sectiunea dezvoltare s-au facut achizitii de lucrari nelegale si supraevaluate, fara implicarea compartimentului de specialitate, respectiv compartimentul de dezvoltare:
  • Sala de mese , contract fara licitatie in valoare de 850.000 lei ( aprox. 200.000 euro ) - Capela , contract de 650.000 lei ( aprox.145 000 euro ) , cu un pret de peste 1000 euro m2 .
  • La drumuri s-au cheltuit peste 4 milioane lei din care s-a asfaltat aproximativ un Km de sosea si s-au mai platit cateva strazi asfaltate in anul 2013. Consilierul Toma face precizarea ca in cursul anului 2014 a solicitat in scris, in repetate randuri primarului, ca ordonator de credite , in baza legilor 544/2001 si 215/2001 sa i se puna la dispozitie principalele contracte de achizitii de lucrari si servicii dar nu a primit la nicio adresa raspuns fiind tratat cu totala indiferenta.

Roaga primarul sa-i spuna ,daca stie, ce suprafata are capela si cu cat a achizitionat m2 la aceasta lucrare.

Primarul Malac spune ca domnul Toma reprezinta opozitia si are dreptul sa critice marile realizari ale sale dar, nu poate sa spuna ce suprafata are fiecare obiectiv in parte sau la ce pret l-a achizitionat .

Spune ca la aceste achizitii a avut trei oferte din care a ales si ca a platit pretul prevazut in deviz .

Consilierul Kadar spune ca in acest consiliu sant unii care numai critica si nu vad marile realizari ale functionarilor care muncesc in aceasta administratie.

Consilierul Toma spune ca a criticat numai ilegalitatile si greselile executivului dar de fiecare data a venit cu solutii si propuneri constructive.

Nemaifiind alte comentarii se supune la vot

Se voteaza astfel :7 voturi pentru , un vot impotriva si 4 abtineri.

Presedintele de sedinta spune ca pentru aprobarea executiei bugetare era nevoie de 8 voturi , in consecinta proiectul a fost respins.

Va fi nevoie de reluarea analizelor in comisii, clarificarea unor probleme si convingerea majoritatii consilierilor pentru a-l aproba.

4. Proiect de hotarare de consiliu privind aprobarea sumei de 5000 de lei in vederea organizarii manifestarii cultural artistice Seara de Farsang

Consiliera Denes arata ca actiunea este cuprinsa in programul cultural pe anul in curs care nu a fost aprobat inca, este deja o traditie a comunitatii maghiare si are acceptul contabilitatii pentru finantarea solicitata.

Se supune la vot si se aproba cu 10 voturi pentru si 2 abtineri.

In acest moment in sala de consiliu se prezinta un Grup de 5 locuitori ai comunei.

Presedintele de sedinta ii invita sa spuna motivul pentru care au venit.

Doamna Faur care vorbeste in numele grupului spune ca au o problema comuna si doresc sa se adreseza consiliului.

Presedintele de sedinta cere consilierilor aprobarea de a intrerupe ordinea de zi si a se da cuvantul celor din grup. Se aproba in unanimitate.

Doamna Faur arata ca cei din grup locuiesc in zona fostului sediu CAP si pe aceata locatie s-au instalat in ultimii ani doi piloni cu antene pentru comunicatii mobile si este in lucru un al treilea pilon. Spune ca dupa instalarea celui de-al doilea pilon si punerea in functiune a antenelor o parte din cei ce locuiesc in imediata vecinatate au inceput sa aiba anumite simptome : ameteli ,stari de oboseala tulburari de comportament .

S-au adresat tuturor celor implicati : societatilor de telefonie mobile, prefectului, ANCOM,primariei Dumbravita si au primit raspunsuri ca totul este legal si in norme nefiindu-le afectata sanatatea . Solicita anularea autorizatiei de construire pentru al treilea pilon si demolarea celorlalte doua . Spun ca s-au adresat in acest sens si instantei

Presedintele de sedinta spune ca la nivelul consiliului local nu a ajuns aceasta solicitare.

Primarul Malac spune ca a primit adresa cetatenilor de fata si a inaintat-o la comp. de urbanism urmand sa ajunga si in comisia de urbanism a consiliului. Precizeaza ca zona in care au fost construite antenele de telefonie mobila este zona de servicii si au existat toate avizele cand s-a eliberat autorizatia de construire .

Consilierul Sperneac spune ca demolarea unei constructii cu autorizatie se poate face numai prin instanta si recomanda sa se continuie actiunea juridica.

Consilierul Toma spune ca a lucrat aproape 40 de ani in acest domeniu si cunoaste toate amanuntele. Chiar daca zona este de servicii trebuie luat acordul vecinilor, in special pentrun nivelul de inaltime al constructiei care depaseste inaltimea aprobata pentru zona respectiva. Precizeaza ca in instanta vor avea castig de cauza si da exp. firma la care a lucrat si care a fost obligata sa demoleze 4-5 piloni pe aceste considerente.

Presedintele de sedinta spune ca in consiliu se va dezbate problema sesizata si se va da un raspuns in termenul legal, raspuns in care se va tine cont de interesul locuitorilor. Se ia o pauza de 5 minute . Cei 5 cetateni parasesc sedinta Consilierul Abalaru cere voie sa paraseasca sedinta pentru problem personale urgente.

5. Proiect de hotarare de consiliu privind aprobarea redistriburii alimentelor beneficiarilor programului POAD 2014 , etapa a II a.

Jurista CL prezinta referarul comp. social privind redistribuirea alimentelor si lista extinsa ce trebuie aprobata. Se supune la vot si se aproba in unanimitate 6. PH pentru inchirierea unei suprafete de 1030 m2 in curtea primariei catre societatea Dumbravita Investitii.

Consilierul Nicola arata ca printre alte masuri ,curtea de conturi a stabilit ca este necesara existenta unui contract de inchiriere chiar daca CL Dumbravita este actionar unic la aceasta societate , este vorba de entitati economice distincte.

Primarul spune ca nu este bine sa se faca inchiriere pentru ca ar trebui organizata licitatie si propune concesionare la tariful stabilit pentru terenurile de utilitate publica.

Consilierul Toma arata ca nu ar trebui iertati cei care au gresit in acest caz si aminteste primarului ca in bugetul pe anul in curs a propus extinderea sediului primariei chiar pe aceasta suprafata motiv pentru care solicita mutarea de urgenta a corturilor respective din curtea primariei pe terenul prevazut pentru realizarea sediului logistic de langa incubator, sediu pe care a promis ca il demareaza inca de anul trecut. Recomanda ca durata contractului sa nu fie mai mare de 6 luni.

Primarul accepta propunerile consilierului Toma si promite ca in 3-4 luni va muta aceste corturi din curtea primariei.

Se supune la vot si se aproba cu 10 voturi pentru si o abtinere.

7. Proiect de hotarare privind subinchirierea unei suprafete de 30 m2 in cladirea caminului cultural catre societatea Dumbravita investitii .

Nefiind comentarii se supune la vot si se aproba cu 10 voturi pentru si o abtinere

8. Discutarea cererilor

Nu au fost depuse cereri pentru dezbatere in sedinta

9. Diverse

Consilierul Toma arata ca a studiat proiectul de buget propus pentru anul 2015, afisat pe site-ul primariei, apreciaza faptul ca in lista de investitii au fost cuprinse cele doua obiective care au ramas pe dinafara in 2014, dar considera ca este necesara consultarea consilierilor si cetatenilor anterior introducerii Bugetului pe ordinea de zi, in special pentru completarea listei de investitii. Face urmatoarele propuneri pentru lista de investitii, in limitele fondurilor prevazute deja :

1. Casa de cultura :

Reesalonarea fondurilor din trimestrul I in celelalte trimestre deoarece licitatia pentru alegerea constructorului dureaza cel putin 3 luni

2. Liceul :

Recomanda consultarea unor specialist pentru stabilirea temei de proiectare.

3. Strandul:

Exista HCL din 2009, este stabilit amplasamentul ( in Poligon ) si este un obiectiv foarte necesar in localitate . Propune intocmirea unui caiet de sarcini si scoaterea la licitatie pentru a fi realizat in parteneriat cu un privat sau pur si simplu concesionat terenul unui privat pentru acest obiectiv.

4.PUZ-ul pentru tineri

A fost in plan in 2014 , exista HCL din 2009 si nu se mai stie nimic. Propune finalizarea de urgenta ,constituirea comisiei de atribuire si distribuirea parcelelor.

5. Strada Migdalului ( liziera Padurii Verzi ) .

In anul trecut a fost aprobat de consilieri cu unanimitate de voturi pentru a fi realizat cu prioritate in vederea descongestionarii traficului.Propune demararea lucrarilor in acest an cu realizarea terasamentului , fara asfaltare si asfaltarea in anul urmator. Propune realizarea cu aceasta ocazie si a primilor Km de pista pentru biciclisti pe marginea dinspre padure a acestui drum, asa cum este prevazut in noul PUG.

6. Amenajarea zonei din jurul Barajului.

Timisoara a realizat primii 3 Km de pista pentru biciclisti in Padurea verde ( propunere DUNOS in PUG ul Timisoarei ) care uneste Gradina zoologica cu lacul de acumulare Dumbravita . Anul acesta va continua aceste piste pina la str. Ferventia si pina la B-dul Constructorilor.Propune prelungirea asfaltarii B-dului Ghioceilor cu aproximativ 100 m ( pana la pista de biciclete din padure) , amenajarea de parcari dalate pentru masini si biciclete si crearea unor spatii pentru amplasare de chioscuri cu racoritoare in zona .

7. Lacul de acumulare.

In 2014 a fost emisa HCL prin care se propunea inceperea demersurilor pentru amenajarea lacului de acumulare . Avand in vedere problemele juridice pe care Bojin le are cu acest lac, considera ca este momentul oportun pentru a promova o Hotarare de Guvern in vederea preluarii in administrare de catre CL Dumbravita si atragerea unei finantari pentru amenajarea acestuia conform HCL.

8. Traficul in localitate.

Propune urgentarea aplicarii HCL privind restrictionarea traficului greu in localitate si realizarea prin bugetul din acest an a 4 benzi intre Kaufland si Timisoara , avand in vedere ca Primaria Timisoara va realiza acest lucru in 2015. Propune luare in discutie a renuntarii la cele doua sensuri giratorii ( de la Kaufland si de la capatul liniei 14 ) si realizarea unuia singur la intersectia Contructorilor cu Calea Lipovei.

Primarul Malac spune ca si el a avut in vedere o parte din aceste propuneri, apreciaza toate propunerile facute si promite ca vor fi cuprinse in proiectul de buget si abordate pentru rezolvare.

Consilierul Hategan spune ca in cea mai bogata comuna din tara consilierii au indemnizatiile cele mai mici ( maxim 300 lei pe luna ). Propune primarului sa analizeze situatia si sa actualizeze aceste indemnizatii corespunzator cu salariul sau actual.

Primarul promite ca va analiza si va corecta situatia. Nemaifiind alte probleme , sedinta se incheie la orele 21,30 dupa 4 ore de dezbateri.

Comenteaza din contul Facebook

  2 Responses to “Stenograma sedintei de consiliu din data de 21.01.2015”

  1. "10 voturi pentru si 2 abtineri…. "

    Cine ? nume, prenume…..

    E salutara decizia dumneavoastra de a posta proces verbal al sedintei, nu am mai vazut asa ceva in alte localitati din tara, exceptand poate Timisoara. DAR daca tot aveti  initiative si veleitati de am caruia ii place transparenta de cenu ne livrati procesele verbale de sedinta originale. Am citi pe forum ca procesele verbale  exista si ca le poate cere orice cetatean.   

    Daca tot aveti dumneavoastra ca organizatie  o misiune nobila  http://dunos.ro/misiune/  propun sa  cereti dumneavoastra copii si sa le faceti publice. Ar fi un precedent si mai frumos  si o continuarea a ceea ce ati inceput.

     

    Cu multa stima,  

    un cetatean dumbravitean

    • Iulian Toma

      Pentru Dumbraviteanul  nelamurit. In primul rand ma bucura faptul ca  urmariti evenimentele din localitate prin site-ul nostru. Asa cum am scris si pe forum, P.V. de sedinta se pot obtine de oricine din aceasta localitate, la o luna dupa data sedintei si contra unei  sume de 5 lei / pagina  ( 40-60 lei / pv ).  Intr-o administratie transparenta acest lucru ar trebui facut de executivul primariei pe site-ul propriu. In calitate de consilier voi incerca sa solicit prin CL  sa se realizeze aceasta informare, iar daca nu se va aproba, voi  solicita  aceste procese verbale  gratuit  in numele asociatiei Dunos. In niciun caz nu vom accepta sa platim pentru aceste informatii publice .

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>