Iun 292013
 

tastatura 2 STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN LUNA IUNIE 2013

La sedinta ordinara de joi 20.06.2013  au participat 11 consilieri ,  primarul,   jurista  CL, contabila Rosu Carolina  si trei cetateni  din localitate.

Au lipsit motivat  consilierii  Gafton Sorin, Bozso Margareta  si Kadar Gheorghe.    S-a anuntat ca intarzie o ora  consiliera Denes Ildiko.

A participat la sedinta,  ca invitat din partea primarului , o consiliera judeteana ,membra PSD.

Sedinta a fost condusa de  consiliera Cservid Loredana

Pe ordinea de zi au fost  initial 9 puncte .

Consilierul Toma Iulian  propune ca la punctual 4 de pe ordinea de zi sa se ia in discutie si proiectul de hotarare  depus de dansul in luna februarie 2013    in care se prevedea  preluarea  sistemelor de alimentare cu apa si canalizare  din patrimoniul  Asociatiei Apa canal Dumbravita  in Patrimoniul U.A.T. Dumbravita. Se supune la  vot si se aproba  in unanimitate.

Propune  deasemenea, cuprinderea pe ordinea de zi  a cererii depuse de  un grup de 8 locuitori  de pe strada Sandorfalva prin care se solicita  mutarea  utilajelor primariei si a depozitelor de  balast, moloz  si a altor mareriale de constructii intr-un alt amplasament, motiv pentru care  o parte din semnatarii cererii sant prezenti  la sedinta. Se aproba cu unanimitate .

Primarul Malac Victor propune scoaterea de pe ordinea de zi  a punctului 7 deoarece nu a fost in masura sa pregateasca documentatia necesara aprobarii proiectului de hotarare privind schimbarea categoriei de folosinta a terenului situat in pasune. Se aproba cu unanimitate.

Se supune la vot ordinea de zi  cu completarile  aduse  si se aproba in unanimitate  

  S-a dat citire procesului verbal al sedintei ordinare din 23 mai 2013 la care   nu au fost obiectii . Se aproba procesul verbal cu unanimitate de voturi.

 

            Incepe dezbaterea problemelor .

           

1. Proiect de hotarare privind aprobarea aderarii comunei Dumbravita la Asociatia Metropolitana de Transport  Timisoara

Nefiind comentarii ,se supune la vot si se aproba  cu unanimitate.

 

2.  Proiect de hotarare privind punerea la dispozitia RATT, cu titlu de folosinta gratuita, a  terenului necesar construirii  refugiilor din statiile de troleibuz.

Consilierul Toma arata ca anul trecut a fost aprobata o astfel de hotarare  prin care se atribuia municipiului  Timisoara, administratorul RATT, terenul aferent statiilor de troleibuz si nu intelege de ce trebuie o noua hotarare in acest sens. Arata deasemenea ca in Timisoara  a fost aprobata o hotarare de CL prin care urmeaza sa se achizitioneze 300 de biciclete  si sa se  infiinteze in statiile de troleibuz  20 de centre pentru inchiriat biciclete. Solicita  ca in cadrul proiectului liniei de troleibuz  si a parteneriatului cu Timisoara, sa se  negocieze amplasarea unui punct de inchiriere biciclete  in  statia din sensul giratoriu de intrare in Timisoara dinspre Dumbravita si sa se prevada in toate statiile de troleibuz de pe teritoriul Dumbravitei   parcari pentru bciclete , asa cum s-a aprobat prin HCL ul cu ziua biciclistilor. Propune ca si primaria Dumbravita  sa infiinteze un centru de inchiriat biciclete  in zona centrala.

Primarul  Malac V spune ca este necesara o noua hotarare deoarece se va incepe imediat construirea refugiilor pentru pietoni  de catre RATT nu de firma care a castigat construirea liniei de troleibuz. Il asigura pe consilierul Toma ca va avea in vedere la negocieri propunerile avansate de dansul.

Se supune la vot PH  in forma prezentata si se aproba in unanimitate

 

3.  Proiect de hotarare privind aprobarea traseului, numarului de curse si costuri estimative pentru prelungirea   troleibuzului pe traseul Timisoara-Dumbravita si retur

Avand in vedere ca la sfarsitul lunii iunie inceteaza valabilitatea HCL prin care se aprobase functionarea  Cursei speciale  Dumbravita – Timisoara, primarul Malac V  propune Consiliului local cateva variante de traseu ,numar de curse  si tarife  pentru transportul in comun pe ruta Dumbravita - Timisoara.

Dupa foarte lungi dezbateri se aproba   in unanimitate urmatoarea  varianta:

- Traseu:  Dumbravita  ( sensul  giratoriu de la strada Ghioceilor) , Timisoara  ( sensul giratoriu de la  Fantana punctelor cardinale )

            - Numar de curse pe zi : 13

            - Tariful umeaza sa fie negogiat cu RATT  in functie de numarul de calatori. Se va subventiona   transportul elevilor si al persoanelor cu dizabilitati  in limita a 9 mii de lei pe luna  din bugetul local.

 

4. a) Proiect de hotarare privind constituirea comisiei de preluare a bunurilor de la Asociatia neguvernamentala Apa- Canal, initiator Malac Victor

     b) Proiect de hotarare  privind inventarierea si inregistrarea in patrimoniul UAT Dumbravita  a tuturor sistemelor de alimentare cu apa  si canalizare realizate pe domeniul public al localitatii  - initiator  consilier Iulian Toma.

Consilierul Toma arata ca proiectul  propus de primarul Malac  este superficial , incomplet si fara niciun rost. Precizeaza ca pe teritoriul localitatii exista in prezent trei categorii de sisteme de alimentare cu apa si canalizare:

-         O categorie este constituita din sistemele si retelele aflate in gestiunea primariei

-         A doua categorie  a fost realizata pe timpul functionarii Asociatiei apa canal Dumbravita  din fonduri de la bugetul local  si prin contributia locuitorilor   si inregistrata in mod gresit in patrimoniul Asociatiei apa canal condusa de fostul primar Szilagyi.

-         A treia categorie o constituie  retelele realizate de Asociatia apa canal Dumbravita din banii incasati de la locuitori si care nu sant inregistrate in nicio evidenta  ( in special pe terenurile detinute de fostul primar si rudele sale  ( zona Lac si zona Cora  )

Toate aceste sisteme  conform legii 51/2006 –legea serviciilor comunitare de utilitate publica  trebuie inregistrate in mod automat  in patrimoniul UAT   lucru pe care l-a si propus in proiectul initiat inca din luna februarie. Acest lucru trebuie facut cu maxima operativitate  pentru ca Societatea Aqua Dumbravita sa aiba obiect de activitate.

Consilierul Sperneac sustine ca inainte de a se face trecerea in patrimoniul comunei  e necesar sa se aprobe  o   comisie de analiza   a situatiei  si de preluare a bunurilor constituita din consilieri locali.

Consilierul Toma  arata ca  urmare unei dispozitii a primarului  a fost infiintata o comisie  din angajati ai primariei care au efectuat inventarierea tuturor sistemelor de apa si canalizare si exista un dosar complet cu acest inventar. Rolul consilierilor nu este sa faca inventarieri ci sa decida asupra unor situatii prezentate de executiv.

Primarul Malac sustine proiectul pe care l-a initiat  si confirma  ca s-a facut inventarierea  pe care a   si verificat-o  dar considera  necesara inca o verificare din partea consilierilor  cara sa-si  asume raspunderea pentru situatia constatata.  Apreciaza atiutudinea consilierului Toma  ca o fuga de raspundere.

In dreptul la replica , consilierul Toma precizeaza ca atat timp cat primarul a numit o comisie, a verificat si semnat situatia intocmita de aceasta, inseamna ca nu are incredere in munca sa  si a echipei pe care a numit-o aspect care denota incompetenta. Precizeaza faptul ca legiuitorul a stabilit foarte clar competentele si atributiile in cadrul administratiei locale : consilierii decid, primarul si echipa sa  executa.

            Jurista Marinchi arata ca in prezent  pe rolul judecatoriei Timisoara este un dosar in care fostul primar  Szilagyi   Geza a dat in judecata  Asociatia  APA CANAL Dumbravita  condusa de Szilagyi Geza pentru  preluarea  sistemelor de alimentare cu apa si canalizare ,urmare unei decizii a Curtii de conturi, dosar care nu s-a finalizat inca .

Consilierii  Abalaru, Samfira, Nicola , Agoston propun ca din cele doua proiecte de hotariri sa se sintetizeze o a treia varianta  care  sa fie acceptata de cat mai multi consilieri.

            Consilierii  Nicola, Toma si  Cservid impreuna cu jurista Marinchi , pe baza propunerilor  redacteaza  a treia varianta de proiect de hotarare ( c ).

Apare in sedinta si consiliera Denes

Se supun la vot cele trei variante  si se voteaza astfel:

a)     7 pentru, 1 impotriva , 4 abtineri

b)    2 pentru, 1 impotriva, 9 abtineri

c)     6 pentru,1 impotriva, 5 abtineri

Urmare votului se aproba varianta  a) propusa de primarul Malac V.

Dupa votare  consilierul Abalaru  se intreba retoric, ce s-a votat  ? ( care este comisia, din cati membri, cu ce se va ocupa )

 

5.   Proiect de hotarare privind suplimentare buget cheltuieli neprevazute in proiectul ,, incubator de afaceri"

Contabila  Rosu C arata ca datorita  structurii terenului unde se construieste incubatorul de afaceri a fost necesara consolidarea fundatiilor  ceea ce suplimenteaza costurile lucrarii cu suma de 65.000 lei, bani ce vor fi platiti de la bugetul local, dar trebuie platiti pentru ca altfel nu se vor primi cele 4,8 milioane lei  nerambursabili.

            Consilierul Toma se arata surprins ca pentru a solicita aceasta suma este  prezenta  contabila si nu unul dintre inginerii de la compartimentul Dezvoltare  care primesc salarii pentru verificarea documentatiilor si supravegherea lucrarilor si care ar  fi trebuit sa raspunda in fata consiliului local pentru gresala elementara pe care au facut-o. Toata Dumbravita stie ca pe pasune, in locul unde se construieste incubatorul, fostul primar a bagat sute de camioane cu moloz si pamant de umplutura, iar studiul Geo care a insotit proiectul trebuia sa arate acest lucru .Pentru superficialitatea lor acum trebuie sa se suporte din bugetul local o suma care daca era prevazuta in documentatia initiala era platita din fonduri nerambursabile.  Precizeaza  ca nu va vota o astfel de hotarare si o intreaba pe contabila Rosu  de unde se vor plati acesti bani. Aceasta raspunde ca se vor face economii.

Se supune la  vot proiectul de hotare si se voteaza cu 9 voturi pentru, 1 impotriva  si 2 abtineri.

 

6.  Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului pe anul 2013

 

Contabila Rosu Carolina prezinta raportul prin care solicita rectificarea bugetului local urmare primirii de la bugetul central a sumelor  de 216 000 lei  pentru devoltarea sistemelor de canalizare  ale localitatii  si 100 000 lei pentru dezvoltarea retelei de alimentare cu apa . Aceste sume au o destinatie clara si nu pot fi folosite in alte scopuri, motiv pentru care solicita consilierilor sa aprobe  PH pentru rectificarea bugetului cu aceste sume.

Consilierul Toma arata ca proiectul de hotarare nu intruneste conditiile pentru a fi dezbatut din urmatoarele considerente :

-         Niciun consilier nu a primit  pentru analiza bugetul rectificat   care in mod sigur contine multe alte modificari si  pentru care se solicita de fapt votul consilierilor

-         Bugetul rectificat contine in mod sigur si suplimentarea costurilor la proiectul Incubator de afaceri aprobat anterior   sume care au fost  luate de la alte activitati sau proiecte  despre care nimeni nu stie nimic .

-         Rectificarea bugetului trebuia anuntata anterior pentru a cuprinde si propunerile  altor comisii de corectare a unor greseli esentiale pentru dezvoltarea localitatii dand ca exemplu necesitatea cuprinderii in bugetul local al anului 2013  a sumei necesare achizitiei  PUG ului localitatii suma care printr-o  manevra dubioasa a primarului Malac  nu a fost cuprinsa in buget.

Solicita  contabilei Rosu C sa precizeze daca bugetul rectificat contine si alte modificari  si sa spuna de unde a luat suma necesara suplimentarii proiectului  Incubator de afaceri.

            Contabila Rosu Carolina   confirma ca bugetul rectificat contine mai multe modificari dar refuza sa spuna de unde au fost luate sumele necesare  suplimentarii valorii proiectului.

Primarul Malac solicita consilierilor sa aprobe rectificarea bugetului pentru ca altfel nu se primesc  cei 316 000 lei de la guvern, sume cu care vrea sa continuie lucrarea de canalizare de pe strada Petofi  si sa  finalizeze punerea in functiune a inca doua puturi de apa din zona Cora.

Consilierul Samfira Ionel  ii atrage atentia primarului Malac  asupra faptului ca desi a promis  ca va publica lista lucrarilor de investitii pe anul 2013 , anexa a bugetului local, in maxim o saptamana dupa aprobarea bugetului, nu a facut acest lucru nici pana in momentul de fata  ceea ce denota ca este un mare mincinos . Arata ca desi in sedinta de aprobare a bugetului local s-a spus ca banii necesari pentru achizitia PUG ului sant prevazuti , in sedinta reunita a Comisiilor 1 si 3  in care s-a discutat tema PUG ului, a  afirmat ca de fapt in buget nu a fost cuprinsa  decat o mica parte din suma , corespunzatoare  intocmirii unui studiu de fezabilitate pentru realizarea acestuia , lucrare care nici nu este necesara. Solicita publicarea de urgenta a listei de investitii pe anul 2013.

            Consiliera Denes  arata ca a depus o cerere prin care solicita aprobarea achizitionarii a 12 costume populare  pentru formatiile de dansuri populare romanesti si acasta cerere nu a fost cuprinsa in bugetul rectificat . Contabila Rosu  spune ca suma a fost cuprinsa in buget la capitolul Cultura si nu e necesara rectificarea acestuia in acest sens.

            Consilierul Agoston arata ca in Comisia 3 a fost aprobata o cerere a  Societatii Aqua Dumbravita  de majorare a capitalului social  cu suma de 180 000 lei  pentru achizitia unor utilaje necesare obtinerii licentei de functionare  ca operator  de distributie a apei  potabile in localitate si aceasta solicitare nu a fost cuprinsa in bugetul rectificat . Solicita contabilei Rosu Carolina sa confirme ca  pana in prezent s-au incasat  350 000 lei  de la populatie pentru  apa consumata ,bani pentru care primaria nu a facut absolut niciun serviciu.

 

Primarul Malac confirma ca s-au incasat banii respectivi  dar acestia nu pot fi folositi pentru  ca Primaria nu detine licenta  de operator . In ceea ce priveste cresterea de capital pentru Aqua Dumbravita  spune ca a cuprins in rectificarea de buget numai       50 000 lei.

            Consilierul Toma spune ca pentru majorarea de capital la Aqua Dumbravita este necesar un proiect de hotarare separat   si modificarea capitalului social al societatii la Registrul comertului. Constata ca toate discutiile pe marginea  rectificarii bugetului confirma  modul superficial , pompieristic  si nelegal in care se cheltuie banii publici  in localitatea Dumbravita   motiv pentru care nu va vota rectificarea bugetului.

             Se supune la vot rectificarea bugetului in forma prezentata in referat  si se aproba cu 10 voturi pentru 1 vot impotriva  si o abtinere.

 

 

7. Discutare  cereri

a) Cererea domnului Roman Hildegard de pe strada Kos Karoly nr 18 care solicita ca in dreptul locuintei sale sa nu se construiasca parcare publica deoarece nu exista  hotarare de consiliu in acest sens.

            Primarul Malac spune ca este domeniul public si primaria dispune cum va fi folosit  iar in zona centrala este nevoie de foarte multe locuri de parcare ,asa ca, se  va construi parcare.

            Consilierul Toma arata ca  in principiu cetateanul respectiv are dreptate , in sensul ca tot ce ce construieste pe domeniul public in Dumbravita  se construieste fara proiect, fara autorizatie de constructie  si fara devize de lucrari.  Ori  legea 50/1991 prevede foarte clar ca pentru orice constructie trebuie proiect, deviz, autorizatie , iar Primaria  care controleaza acest lucru trebuie sa fie un exemplu pentru cetateni. In ceea ce priveste zona centrala  considera ca primaria trebuie sa achizitioneze un proiect de amenajare Centru civic  si in baza acestuia sa faca amenajarile necesare cu atat mai mult cu cat pentru astfel de proiecte se pot atrage fonduri  nerambursabile.

b)Cererea societatilor  SC OMNIA   SRL  si  SC MORONGO  SRL  care solicita ca suprafata de 400 m2 din proprietatile lor  care in prezent  este folosita ca drum public  sa fie trecuta in domeniul public al primariei iar  societatile lor sa fie despagubite financiar .

Primarul Malac arata ca Primaria nu dispune de fonduri pentru astfel de despagubiri.

       c) Cererea unui grup de 8 locuitori din zona Sandorfalva  reprezentati de  Camelia Dobra    solicita mutarea utilajelor  si materialelor Primariei din zona deoarece  incalca toate normele de mediu  provoaca foarte mult zgomot, produc poluarea aerului cu fum si pulberi  facand viata celor din zona un calvar.

Camelia Dobra primeste aprobarea consilierilor de a lua cuvantul si arata ca a fost la primar de nenumarate ori cu aceasta problema  fara a primi un raspuns clar . Solicita ajutorul consilierilor  si stabilirea unui termen  la care acea baza logistica va fi mutata, termen care sa nu depaseasca sfarsitul lunii iulie.

Primarul Malac spune ca i-a promis donmisoarei Camelia Dobra ca baza va fi mutata cand se va termina Incubatorul de afaceri pe considerentul ca nu poate asigura paza utilajelor.

Consilierul Toma  arata ca inca din 2010  a fost aprobata o hotarare de consiliu prin care se stabilea sediul logistic al primariei  pe o suprafata de 2 ha   in pasunea comunei. In 3 ani de zile nici vechiul primar nici actualul nu au facut nimic in acest

sens . Spune ca actualul amplasament incalca toate normele de mediu , nu are nicio aprobare de functionare  si constituie inca un exemplu negativ  pentru cetateni motiv pentru care solicita  punerea de urgenta in aplicare a hotararii de consiliu, aprobata in anul 2010, prin imprejmuirea  si  amenajarea unei platforme unde vor fi depozittate  utilajele  si matarialele primariei. Precizeaza ca acest lucru nu are nimic in comun cu Incubatorul de afaceri .

Consilierul Abalaru  spune ca un termen rezonabil poate fi sfarsitul lunii august si propune primarului acest termen .

Partile cad de acord ca baza sa fie mutata pana la sfarsitul lunii august .

 

 8.Diverse

Consiliera judeteana  PSD prezenta la sedinta face aprecieri pozitive asupra dezbaterilor din sedinta, considera ca  sedinta a fost putin prea lunga, dar dezbaterile au fost constructive. Arata ca la Consiliul  judetean se colaboreaza bine cu primarul Malac care se ocupa de problemele comunei  si isi ofera sprijinul  pentru Consiliul local in vederea rezolvarii unor probleme majore ale localitatii.

Consilierul Toma arata ca localitatea are o problema de maxima urgenta  privind legatura rutiera cu Timisoara si solicita sprijinul Consiliului Judetean pentru reluarea proiectului de amenajare a Bulevardului  Petre Tutea  care va descarca o parte din trafic spre Calea Aradului  si a Strazii de pe Liziera Padurii verzi  care va mai prelua o parte din trafic spre strada Demetriade.

Consiliera spune ca stie despre aceste proiecte  si promite ca le va sustine.

In continuare  se poarta discutii despre organizarea  Rugii ortodoxe.

Sedinta se incheie la ora 9,30 dupa 4 ore de dezbateri.

 

 

SpradTheWord STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN LUNA IUNIE 2013
Arrow STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN LUNA IUNIE 2013
5 STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN LUNA IUNIE 20133 STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN LUNA IUNIE 2013

  2 Responses to “STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN LUNA IUNIE 2013”

  1. Interesanta dinamica din consiliu. Oricum, multam pentru postare si informare.  

  2. Bravo Domnule Toma:
    Tot respectul pt. propunerea facuta!
    Problema legaturii zonei in cauza, si numai, cu Timisoara este cat se poate de reala si de maxim interes pentru toti cetatenii comunei Dumbravita. Uitati-va ce se intampla in localitate de cand prin ea circula tot  traficul de pe autostrada Arad-Timisoara. Nu poate nimeni sa ma contrazica ca sunt zile in care se circula mai rau decat in Timsoara, si asta la ore de varf!!! Mai mult decat atat, tot acest trafic afecteaza sau va afecta grav, pe termen scurt sau lung, casele (mai cu seama pe cele vechi) aflate la soseaua principala a localitatii.
    Din aceste motive, consider ca aceasta propunere trebuie sustinuta cat mai energic, atat la nivel local, cat si la nivel judetean.
    Asteptam cu nerabdare sa vedem si realizarea acestui proiect de o mare importanta pentru noi toti!

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>