La sedinta ordinara de joi 27.02.2024 au participat 13 consilieri , primarul, secretara, jurista CL, contabila Rosu Carolina , arhitecta Nistoran, administratorul Bradistean preotul ortodox Babos si o doamna din localitate.
Au lipsit consilierii Gafton Sorin si Agoston Odon, care au depus cereri de motivare.
Consilierul Toma arata ca cererea consilierului Gafton Sorin nu trebuie aprobata deoarece acesta a lipsit la 6o % din sedintele consiliului local ceea ce denota o desconsiderare a acestei institutii. Propune grupului liberal sa desemneze un alt consilier care sa poata activa in cadrul consiliului. Considera ca domnul Agoston poate fi motivat deoarece primarul nu a respectat regulamentul CL care prevede ca sedintele ordinare sa se tina in a treia zi de joi a fiecarei luni calendaristice. Se supun la vot si se aproba ambele cereri de motivare.
Sedinta a fost condusa de consilierul Hategan Ioan.
Pe ordinea de zi au fost initial 9 puncte.
Consilierul Nicola A propune suplimentarea ordinii de zi cu 2 puncte :
- PH pentru avizarea unui PUZ depus de o persoana fizica pe o parcela care se invecineaza cu domeniul public al comunei Dumbravita.
- PH privind inregistrarea in domeniul privat al comunei Dumbravita a unor parcele de teren neproductive depistate in urma inventarierii anuale;
Consilierul Toma arata ca documentatiile pentru cele doua propuneri nu au fost aduse la cunostinta consilierilor din timp pentru a fi studiate si, daca prima propunere este o problema formala , cea de-a doua este foarte importanta si necesita o analiza inainte de a fi adoptata, asa ca propune sa nu fie introduse pe ordinea de zi.
Consilierul Abalaru arata ca PH- ul propus este de fapt solutia data de domnul Toma in sedinta trecuta pentru intrarea in legalitate a Incubatorului de afaceri. Primarul Malac sustine cele afirmate de consilierul Abalaru si insista pentru introducerea pe ordinea de zi , receptia investitiei fiind foarte urgenta.
Consilierul Toma apreciaza faptul ca Primarul a adoptat propunerea desteapta si legala pe care a propus-o dansul dar, asta nu inseamna ca trebuie sa voteze cu ochii inchisi.
Se supun la vot si se aproba astfel : prima propunere in unanimitate; a doua propunere cu 12 voturi pentru si o abtinere (Toma ).
Consiliera Denes propune introducerea pe ordinea de zi a unui PH prin care sa se aloce suma de 6000 lei din bugetul local pentru sarbatorirea Zilei martisorului.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
Se voteaza ordinea de zi cu completarile aduse cu 12 voturi pentru si o abtinere Se da citire procesului verbal din sedinta anterioara . Nu sant obiectii si se aproba in unanimitate.
Presedintele de sedinta cere aprobarea consilierilor pentru a incepe dezbaterile cu problemele invitatilor . Se aproba in unanimitate
Se da cuvantul doamnei Petrovici . Aceasta arata ca este reprezentanta unei firme care a solicitat inchirierea unei suprafete de teren pe care se afla in prezent chioscul ( pe care l-a cumparat de la actualul chirias )din apropierea Scolii gimnaziale in vederea comercializarii unor preparate alimentare tip Fast food. Solicita un raspuns din partea CL.
Consilierul Sperneac arata ca sant mai multe solicitari pentru acest teren si trebuie analizate toate inaintea unui raspuns.
Consiliera Denes arata ca nu este de acord cu comercializarea unor astfel de produse in apropierea scolii deoarece nu sant sanatoase pentru copii.
Primarul Malac arata ca fiind mai multe solicitari pe acest teren trebuie organizata licitatie publica.
Consilierul Toma arata ca in localitate trebuie stimulata initiativa privata iar in centrul localitatii exista foarte mult spatiu neutilizat si neintretinut . Propune primarului ca prin compartimentul de urbanism sa intocmeasca un proiect de amenajare a zonei centrale ( centrului civic ) in care sa aiba in vedere aceste solicitari din partea investitorilor privati in asa fel incat sa fie gasite solutii elegante si favorabile pentru toti deoarece, concurenta atrage cresterea calitatii serviciilor si mai multi bani la bugetul local.
In final consilierii accepta aceasta propunere ,iar doamnei Popescu i se promite un raspuns constructiv in termen legal.
Consilierul Samfira solicita aprobarea consilierilor pentru a parasi sedinta din motive personale urgente.
Se incepe dezbaterea problemelor de pe ordinea de zi :
1. Proiect de hotarare privind aprobarea deficitului de 52.706,56 lei si aprobarea folosirii sumei de 100.000 lei pentru sectiunea dezvoltare a bugetului local;
Contabila Rosu Carolina traduce consilierilor ce inseamna acesti termini contabili , dupa care se trece la vot.
Se aproba in unanimitate.
2. Proiect de hotarare privind actualizarea tarifelor de salubrizare pentru anul 2014;
Consilierul Sperneac arata ca majorarea se datoreaza inflatiei si a fost avizata de comisia economica.
Consilierul Toma apreciaza calitatea serviciilor de salubrizare prestate de firma Retim si recomanda primarului sa ia ca model aceste servicii pentru celelalte servicii comunitare care sant gestionate de primarie : apa , canalizarea , curatenia in locurile publice si pe strazi etc.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate
3. Proiect de hotarare privind participarea Comunei Dumbravita la „Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Timis- APDT Timis;
Primarul Malac arata ca este o initiativa la nivelul judetului pentru atragerea de fonduri in vederea realizarii unor proiecte intercomunitare pentru turism si agrement.
Consilierul Toma arata ca este o initiativa buna si poate constitui o modalitate de finantare a proiectului de amenajare a lacului de acumulare , proiect pe care tocmai l-a depus pentru aprobare in CL.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
4. Proiect de hotarare privind intabularea cimitirului de pe raza Comunei Dumbravita;
Primarul Malac arata ca din cimitir este intabulata o mica parte , ca acesta s-a extins si este necesara intabularea intregii suprafete a cimitirului. Precizeaza ca dupa intabulare cimitirul va intra in administrarea CL sau a bisericilor din localitate.
Consilierul Sperneac arata ca pentru cimitire exista un CF special de care trebuie sa se tina cont.
Preotul Babos arata ca printr-o intelegere din anul 2002 intre primarie si cele 3 culte din localitate a fost impartit cimitirul dar nu s-a mers mai departe cu intabularea . Solicita sa fie respectata acea intelegere. Deasemenea spune ca a fost acostat de diverse persoane care doreau sa ia in administrare cimitirul . Solicita consilierilor sa nu aprobe acest lucru deoarece dintotdeauna cimitirele au fost ale bisericilor si administrate de acestea .
Consilierul Toma arata ca pe ordinea de zi este intabularea cimitirului si pentru rezolvarea corecta a acestei probleme trebuie sa se porneasca de la situatia existenta pe teren in prezent, sa se ia in considerare toate inscrisurile si documentele existente si sa se tina cont de parerea si solicitarile tuturor reprezentantilor legali ai cultelor .
Propune ca odata cu intabularea si realizarea capelei sa se intocmeasca si un proiect de parcelare si amenajare pentru cimitir prin care sa se asigure un aspect ordonat si civilizat al acestuia.
5. Proiect de hotarare privind aprobarea Agendei Culturale pe anul 2014;
Consiliera Denes arata ca agenda culturala are avizul tuturor comisiilor si propune aprobarea ei . Propune ca si Comisia 2 – sport si agrement- sa intocmeasca si sa solicite aprobarea consiliului pentru o agenda de activitati anuala.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
6. Discutarea Adresei cu nr. 1354/30.01.2014 a Institutiei Prefectului Judetului Timis si Raportul Secretarului cu nr. 2099/13.02.2014;
Secretara primariei arata ca Institutia prefectului a solicitat precizarea UAT Dumbravita referitor la statutul unor parcele de teren din localitate.
Consilierul Toma arata ca membrii consiliului nu detin informatii pe aceasta tema si este competenta Comisiei de fond funciar si a executivului sa raspunda la aceasta adresa.
Consilierii au stabilit aceasta competenta la nivelul executivului.
7. Raportul de activitate al viceprimarului Miklos Arpad pentru anul 2013,
Consilierul Toma a solicitat ca raportul sa fie postat pe site-ul primariei pentru a putea fi cunoscut de toti locuitorii.
8. PH privind inregistrarea in domeniul privat al comunei Dumbravita a unor parcele de teren neproductive depistate in urma inventarierii anuale.
Arhitecta Nistoran prezinta continutul proiectului si nefiind alte intrebari se supune la vot. Se aproba cu 11 voturi pentru si o abtinere ( Toma )
9. PH pentru avizarea unui PUZ depus de o persoana fizica pe o parcela care se invecineaza cu domeniul public al comunei Dumbravita.
Arhitecta Nistoran arata ca in conformitate cu regulamentul de urbanism , la intocmirea unui PUZ se solicita acordul vecinilor iar in cazul de fata terenul respectiv se invecineaza pe o latura cu o parcela de teren ce apartine domeniului privat al comunei noastre asa ca trebuie sa ne dam acordul .
Nefiind alte intrebari , se supune la vot si se aproba in unanimitate.
9. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 6000 lei din bugetul local pentru sarbatorirea Zilei Martisorului.
Consiliera Denes arata ca evenimentul este cuprins in Agenda culturala a localitatii si propune aprobarea sumei respective pentru desfasurarea evenimemtului.
Nefiind alte comentarii , se supune la vot si se aproba in unanimitate
10. Discutarea cererilor depuse
Presedintele de sedinta a prezentat mai multe cereri prin care se solicita inchirierea unor suprafete de teren in zona centrului civic. S-a stabilit ca acestea sa fie discutate dupa ce compartimentul de urbanism propune solutii.
11. Diverse;
Primarul Malac propune sa informeze consilierii asupra unui raport al Curtii de conturi.
Consilierul Toma arata ca rapoartele curtii de conturi sant probleme serioase si nu se discuta la diverse . Propune sa fie trimis raportul electronic tuturor consilierilor pentru a-l studia si sa se dezbata in urmatoarea sedinta ordinara.
Consilierii au aprobat propunerea .
Consilierul Toma intreba secretara daca toti consilierii au depus rapoartele pe anul 2013 . Aceasta raspunde ca numai 11 consilieri au depus si acestea au fost postate pe site.
Primarul atentioneaza consilierii ca primaria Dumbravita are doua site-uri oficiale.
Nemaifiind alte probleme , sedinta se incheie la orele 20,30 dupa 3 ore de dezbateri.