Feb 082012
 

troleibuzul 142 150x112 Troleibuzul 14 va întoarce in Dumbrăvita        In data de 07.02.2012 Consiliul Local Timisoara a aprobat in sedinta extraordinara parteneriatul cu localitatea Dumbravita si Consiliul Judetean Timis in vederea accesarii fondurilor nerambursabile din Programul Operational Regional 2007-2013 proiectul ,,Extindere retea Troleibuz Dumbravita’’

Valoarea proiectului este de 17.228.808 lei (aproximativ 4 milioane de euro)
Contributia Municipiului Timisoara este de 8.982.598 lei (aproximativ 2.000.000 euro)
Contributie Comuna Dumbravita : 244.802 lei ( aproximativ 55.000 euro)
Lungimea traseului:  3700 de metrii
Numar de statii 12
Durata de realizare a proiectului: 6 luni de la data semnarii contractului de finantare
Concluzie: Pana la sfarsitul anului 2012 Dumbravita ar putea beneficia de transport public in comun

    Pentru cei care doresc informatii suplimentare in legatura cu termenii contractuali ai acordului de parteneriat incheiat intre Municipiul Timisoara, Comuna Dumbravita si Consiliul Judetean va punem la dispozitie urmatoarele documente:

Scurt istoric al proiectului de extindere troleibuz - Istoria proiectului
Proiectul Vision Timisoara 2030 – VISION 2030
Acordul de parteneriat – Acord de parteneriat
Indicatorii tehnico economici ai investitiei – PID Timisoara

  14 Responses to “Troleibuzul 14 va întoarce in Dumbrăvita”

  1. Cum de s-a majorat valoarea proiectului in doua luni de zile cu un milion de euro ? Chiar nu vede nimeni ca extinderea unui traseu de firobus este echivalenta pentru smenarii municipalitatii  cu pretul unui kilometru de autostrada . Faptul ca au semnat un acord nu inseamna ca si vor obtine finantarea. Pana depun proiectul, pana se analizeaza, pana se ia o decizie trece anul iar din 2013 s-a incheiat programul regional.

  2. Adevarul este ca ma bucur ca sesizarile cetatenilor (transmise inclusiv prin DUNOS) legate de necesitatea asigurarii trasportului public regulat si in localitatea noastra au fost luate in considerare de autoritati. Este interesant ca am gasit sustinatori mai degraba in Consiliul Judetean Timis decat in Consiliul local Dumbravita. Evident ca ne intereseaza nu atat un acord de principiu ci mijloacele de transport efective:)

  3. apropos de investitii stiati ca un km de firobus costa pentru ghiroda 534.226 euro iar pentru dumbravita 1.636.272 euro
    Daca nu credeti comparati indicatorii economici de cost pentru ghiroda de la anexa 1 (http://www.primariatm.ro/proiecte.php?unid=BB7BEFCF4C32E3A2C22579990039C979) cu indicatorii de cost pentru dumbravita anexa 1 (http://www.primariatm.ro/proiecte.php?unid=5433FA41F1725A37C2257999003966BF)
    In acest caz puteti sa trageti si singuri o concluzie de ce in budapesta un kilometru de fir este aproxmativ 400.000 de euro iar in dumbravita de 3 ori mai mult.  O sa spuneti ca nu va intreseaza banii atata timp cat se face ceva. Asta sisi spun in barba si acesti mafioti atunci cand baga mana adanc in buzunaru vostru. Dar bine inteles ca voua adica noua nu ne pasa pentru ne-am obisnuit in 50 de ani de comunism ca furtul din banii publici este mai usor de digerat decat cel din banii privati.
     

    • interesanta observatie! Sper ca nu va opriti doar la a sesiza ceva ce cam stie toata lumea. Cheltuirea banului public trebuie sa intereseze pe toti. Sunt curios care va fi pretul final al unui kilometru de fir.

  4. deci sunt 3.7km de retea si proiectul costa 4mil Euro, adica putin peste 1mil Euro pe km, deci dublu fata de Ghiroda. Nu ma indoiesc ca cineva va baga in buzunar de la proiectul acesta. Ce putem face noi, cetatenii, pentru a atrage atentia asupra acestor nereguli? Se poate ridica la una din sedintele CJT? Va exista o consultatie cu cetatenii pe tema proiectului?

  5. Incredibil! Si in ceasul al 12-lea tot cu manarii se ocupa… Exista posibilitatea sa facem o sesizare colectiva la DNA?

  6. Iulian Toma

              Asa cum puteti observa  pe site,  in sedinta  CL de luni 13 februarie, un punct de pe ordinea de zi il constituie tocmai  modificarea indicatorilor economici  ( valoarea totala  si cota de participare a localitatii  Dumbravita ) pentru proiectul in cauza . Din documentele pe care le-am primit  pentru aceasta sedinta , se pare ca modificarea  valorii totale a proiectului a intervenit urmare  schimbarii solutiei tehnice, solutie care in noua varianta presupune  ingroparea  liniei de 200 kv care traverseaza Dumbravita  si   e paralela cu calea Lipovei.
             In plenul sedintei voi solicita mai multe informatii ca sa pot  face o informare mai documentata   in raportul despre sedinta ce va fi publicat pe site.

  7. Domnu Toma, cred ca aveti dreptate. Prelungirea tronsonului 14 se va face printr-o retea de transport subteran cu iesire directa la fiecare casa de nabab in parte. Intr-un final, atata timp cat nu ne ia nimeni din salariul/ economiiile sau dividentele noastre, ciuhandu poate sa construiasca traseul autobuzului cu fir si cu 1 miliard de euro metru liniar ca nu ne pasa.  Sper sa nu avem tarife diferentiate labilete dar si asata se va rezolva prin subventii de la guvern sau de la kosti

  8. Este foarte binevenita aceasta extindere a traseului troleibuzului 14.
    Pentru a putea beneficia din plin de aceasta extindere, rog a se avea in vedere realizarea in paralel a unor parcari pentru biciclete in fiecare dintre statiile noi.
    Costurile sunt minime, avantajele pe care le vad:
    - accesul mai usor a locuitorilor de pe strazile laterale la linia de troleibuz. Consecinta: cresterea traficului pe aceste linii de transport in comun
    -  devine si Dumbravita "mai eco"
    -  Parintii care altfel trebuie sa-i duca pe copii la scoala in TM, vor putea avea un "respiro"
    - Ca si consecinta, traficul TM <-> Dumbravita (mai ales dimineata) va fi usurat

  9. Iulian Toma

    Foarte buna propunere, Daniel.
    O voi prelua  si sustine  in Consiliul local.
    Poate in acest fel ne vom apropia si noi de modelul Olandei

  10. Domnilor… cu toata stima, dar batem apa in piua pana face spume. E incredibil cata bataie de joc isi pot permite sa ne administreze cei de la Atlassib/Autotim. Primaria Dumbravita a cedat muuult prea usor in fata nesimtitilor astora. Faceam naveta ( copil/student fiind) cu 1.5 lei/cursa. Cand era deja scumpita. Asta insemna cca 1/3 litri benzina de calator sau cca 1/4 din pretul unei beri, sau pretul a 1/2 paini albe. 6 lei/calatorie actual e exact 1/2 din tariful taxi pe aceeasi distanta. Copilul meu sigur va lua un un  taxi, impreuna cu mai un coleg, si va beneficia de servicii adevarate, scoala-casa si la ce ora vor, nu la cat i se trezeste nervul soferului Autotim sa-si urneasca caruta. Daca nu uita sa vina, cum s-a tot intamplat in ultimele luni.
    Solutia troleu 14 e veche de cand lumea. Astept s-o vad si pe asta. Improbabil, Ciuhandu are o oarecare ( MARE!!!) pica pe Ujszentes. De ce? P-aici nu toleram tiganii…
    D-le Toma, daca aveti un cuvant de spus, de ce nu facem naibii chiar si o munca patriotica /donatie publica sa facem o pista de biciclete pana in oras?! Eu am facut naveta muuulti ani pe doua roti, dar deja mi-e frica cu circulatia actuala. Sa-mi las copilul s-o faca… no way!!! S-a lucrat 2-3 ani la asa-zisa re-amenajare a soselei Du-TM. Cu ce ne-am ales?! Cu aceleasi 2 benzi aglomerate, basca una pentru preselectie, unde s-a putut/vrut. In rest, aceeasi Marie, aceeasi palarie, dar mai mica. Nu de alta, dar Calea Lipovei a devenit cale majora de penetratie pentru centura si asa-zisa autostrada. La ora 8 am, ajungi mai iute pe jos la cap 14 , de la Primarie, decat cu masina. Multumim edili, si mai ales pentru gandirea PUZ…. Continuam? O sa alegem drumul- poteca din Padurea Verde. Daca-l pavam si pe ala. No offence!!!

    • Aveti multa dreptate.Sunt posibilitati de a se fluidiza circulatia la intrare in Dumbravita.Se pot face 4 benzi de circulatie.La fel de aglomerata este si circulatia in Calea Lipovei.Dar faptul ca sunt 4 benzi si semafoarele bine temporizate se cicula destul de bine.Referitor la d-l primar Ciuhandu nu stiu daca e vorba de pica,dar cred ca este demult de depasit si in afara problemelor din primarie.De aceea e bine sa ne implicam si sa ne facem cunoscute parerile si dorintele noastre,sa avem o viata mai civilizata si cu mai putin stres provocat de incompetenta unora.

  11. Buna ziua, am citit ca vor exista 12 statii de troleibuz in comuna Dumbravita, prin extinderea liniei 14,  poate ne aratati si noua un grafic?
    Se spune ca pana la sfarsitul anului 2012 decembrie vom avea transportul in comun mult asteptat, ma indoiesc de acest lucru?!
    va multumesc
    Marika Acs

  12. Iulian Toma

    Doamna ( domnisoara ) Marika, 
            Referitor la proiectul respectiv  Dunos a revenit cu informatii noi in articolul Proiectul de extindere a liniei de troleibuz Dumbravita,din nou in etapa de consultare publica.  
            Daca va referiti la un grafic de executie , din informatiile noastre  ,pana la sfarsitul anului  se va face licitatia lucrarii ceea ce insemna ca  punerea in functie va avea loc deabia in iunie- iulie 2013.
            Daca va referiti la un grafic (harta )  a traseului  cu marcarea  celor 12 statii, Dunos  a solicitat la primaria Timisoara  proiectul lucrarii  si  a primit raspuns ca  acesta nu poate fi facut public  pana la licitarea lucrarii , dupa care va fi publicat pe site-ul primariei Timisoara. Din cate am inteles eu  statiile de troleibuz  vor  respecta actualele statii de autobuz iar traseul se va extinde de la  sensul giratoriu  de la iesirea din Timisoara pana la sensul  giratoriu de la iesirea din Dumbravita.
     

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>