Feb 282012
 

Am asistat la o sedinta de consiliu local la care concentarea de forte a fost apreciabila.

In joc era bugetul local, considerat foarte important atat de cetateni, cat si de primar (evident).
Primii doreau trasparenta maxima, politicienii ajunsi la putere de obicei doresc sa fie lasati in pace pentru a-si vede de treaba lor (stiu EI mai bine ce fac, doar de asta au fost alesi, nu?).

Am vazut cum oamenii se mobilizeaza si isi fac timp sa vina la sedinta deoarece au inteles ca doar implicandu-se isi pot apara interesele. Am vazut cum poate fi invitat sa participe si reprezentantul prefecturii (la solicitarea noastra, prin persuadarea politicului). Este o mana de ajutor pentru a exista garantia respectarii legii (si) in comuna noastra. Deoarece am constatat ca actiunile singulare nu sunt suficiente, e nevoie de sinergia grupului.

Deschiderea a fost facute cu diplomatie de d-nul primar care si-a retras propunerea de buget, urmand sa il repuna in discutie dupa termenul legal de 15+5 zile . Astfel vom avea cu totii ocazia sa il cunoastem (este afisat in forma lui partiala pe site) si sa ne exprimam opinia democratic. Conform procedurii el va trebui trecut prin comisiile de specialitate ale Consiliului Local Dumbravita si fiecare consilier isi poate spune deschis punctul de vedere. Sper sa o faca cu curaj si sa vina cu propuneri relevante si sustenabile.

Ce mi se pare important este ca avem un prim pas spre un dialog pe care-l vad util tuturor. Pe de o parte cetatenii pot vedea unde merg banii lor, isi pot spune prioritatile celor care au fost alesi sa ii reprezinte si isi pot vedea consilierii la treaba. Stiu ca este un an electoral si multe din actiuni fac parte din jocurile de fatada. Este totusi o ocazie unica (se intalneste o data la 4 ani) pentru a fi ascultati in legatura cu asfaltarea drumurilor, rezolvarea canalizarii si a apei, investitii in diverse utilitati, facilitati, etc. Toate se concretizeaza in buget! Sper ca de asta data sa fie ascultate si vocile celor din noile zone rezidentiale a caror locuitori doresc si ei sa ajunga la standardul de civilizatie dintr-o asezare europeana. Nu de alta dar o noua investitie in parcul central ar fi o desconsiderare a interesului public.

Am vazut cum este acceptata de catre d-nul primar propunerea de a fi adaugat la proiectul de extindere a liniei de transport public (14) si suporturile pentru biciclete in statiile de calatori care se vor construi. Practic astfel o propunere pertinenta venita pe www.dunos.ro poate deveni realitate. Este un plus pentru noi toti si ma bucur ca devenim prin reprezentantii DUNOS parteneri sociali!

Ma astept ca la urmatoarea sedinta sa existe un dialog constructiv intre cetateni si consilieri iar executivul sa-si prezinte clar ceea ce propune sa faca cu banii publici.
Personal cred in colaborarea intre oamenii de bine, deoarece toti suntem cetateni ai urbei. Diferenta este de prioritati si sunt constient ca tine doar de noi sa ne facem intelesi!

Pentru cei care au nevoie de bani publici pentru doleantele lor (de la asfalt si canalizare la pistele de biciclete) le spun ca acum este momentul sa solicite includerea lor in buget!

DUNOS ca asociatie constituita a solicitat conform legii trasparentei ,  organizarea unei dezbateri publice a proiectului de buget propus de Primaria Dumbravita.

   In urmatoarele zile se va discuta (conform legii) proiectul de buget pe 2012 in Consiliul Local Dumbravita. Sedinta este publica si  toti cei interesati putem participa.

Sa ne exersam acest drept si vom avea numai de castigat!

 

P2270986 300x225 Bugetul   implicare si colaborare!

  6 Responses to “Bugetul – implicare si colaborare!”

  1. Iulian Toma

    Domnule Cristian R,
              Problema  traficului  pe calea Lipovei este  de maxima prioritate pentru majoritatea locuitorilor Dumbravitei. Din aceste motive, in august 2011 cand am solicitat in scris  sprijinul Consiliului Judetean pentru deblocarea accesului  in Zona Cora, sprijin care a contribuit in mod esential  la rezolvarea  problemei, am solicitat domnului Presedinte Ostaficiuc sa ne ajute si  cu problema  aparuta in localitate prin punerea in functiune a  autostrazii Arad – Timisoara.       In acel moment domnul Ostaficiuc a promis ca va  comanda un studiu de trafic  prin care se va cauta  o solutie la aceasta problema. Din articolul la care faceti referire  rezulta ca s-a gasit solutia celor doua artere paralele cu str. Petofi, respectiv  bulevardul Petre Tutea  spre calea Aradului  si   o strada  pe liziera Padurii verzi, strazi care vor fi asfaltate cu prioritate. In plus  din articol rezulta ca   domnul presedinte Ostaficiuc  a promis ca   va cuprinde lucrarile de asfaltare a celor doua artere in bugetul Consiliului  Judetean. Trebuie sa luam aceasta promisiune ca un favor  si o mana intinsa dumbravitenilor.  Precizez ca acest program nu are nimic in comun cu programul de asfaltari care se vor face din bugetul local  acolo unde prioritatile  se vor stabili de catre Consiliul  local  Dumbravita, in functie de propunerile locuitorilor si conditiile obiective  din localitate .  Pot sa va spun ca pentru asfaltari  in bugetul local pe 2012 a fost prevazuta suma de 1.500.000 lei. Sa speram ca vor fi folositi asa cum trebuie.

    • Drumurile de acces la centura apar in planurile urbanistice ale Timisoarei, atat in vechiul(de ani de zile) cat si in noul plan. Ele sunt idei care au fost identificate si puse in plan de catre oamenii care se ocupa de planuri urbanistice generale. Drumul cate taie zona noua este propus cu 4 benzi si este propus ca el sa continue pana la autostrada pe 4 benzi, probabil o parte pe drumul judetean si alta cu un fel de ocolitoare pentru Giarmata. Acum ramane sa vedem cum se va pune in practica si PUG-ul asta. Sunt sigur ca sunt multi locatari in zona noua(Vest) care si-au luat terenuri si in functie de aceste drumuri si ar fi normal ca PUG-urile sa fie respectate cel putin in linii mari, iar crearea unui drum cu 2 benzi in loc de unul prevazut cu 4 nu consider ca poate fi incadrat in "linii mari".  Mie mi se pare o prostie ca pierdem timpul cu discutii de genul "am cerut drum" , "am cerut studiu de trafic". Studiile au fost facute pentru PUG si spun tot ce trebuie. S-au parcelat si vandut terenuri cat de cat conform PUG-ului (ignoram ca sunt case la 2m de un viitor bulevard cu 4 benzi), ramane sa vina bani sa se faca aceste drumuri si gata. E prevazut clar impadurire de-a lungul centurii in PUG, ministrul mediului a cerut impaduriri ca sa nu mai fie probleme cu viscolul asa ca hai sa impadurim nu sa mai facem alte si alte studii de pre si re si fezabilitate.

  2. Nu stiam daca cele doua drumuri vor fi realizate cu sau fara sprijin din bugetul comunal. Daca spuneti ca nu, atunci e veste bune, insemnand ca acei 1.5 mil lei raman disponibili pentru a ne scoate din evul mediu pe unii dintre noi. Sant curios daca in bugetul pe 2012 se va aproba in detaliu lista cu strazile ce urmeaza asfaltate sau daca aceasta decizie ramane la latitudinea stapanului inelelor. 

  3. Cristi R – cele 2 drumuri prevazute descarca traficul din Timisoara spre autostrada. Este treaba CJT-ului sa se ocupe de asta avand in vedere faptul ca Dumbravita nu are vreo vina prin faptul ca cineva s-a gandit ca autostrada sa treaca prin N Timisoarei si cu un singur punct real de descarcare. Deci aici este responsabilitatea celor de la CJT. Referitor la asfaltarile locale – cel mai probabil se vor asfalta strazile care au deja borduri si “micro” infrastructura de piatra realizata deja gen Ferventia (p), Mesteacanului etc… Costurile sunt mai mici, deci rezulta mai multi km de asfalt! :-)

  4. Înaintea alegerilor precedente primarul promitea că Fervenția va fi asfaltată până la sfârșitul anului, într-o sală plină cu zeci de cetățeni. Ce priorități a avut motivând că a venit criza se vede în jurul primăriei.
    Așa se câștigă la noi alegerile :(

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>