STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE 17.01.2024

 Articol scris de DUNOS on 21 ianuarie 2013
Ian 212013
 

 

         

P1000354 1024x768  STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE  17.01.2024

        La sedinta de joi 17.01.2013  au participat 14 consilieri , primarul,  jurista CL, secretara primariei, Casiean Iolanda inspector taxe, si Costi Carmen  inspector  personal. A  lipsit motivat consilierul Gafton Sorin Costel.

       Sedinta a fost condusa de  consilierul Balasz Nagy.

       Pe ordinea de zi au fost  initial 7 puncte .

      Consilierul Nicola  Adrian   propune suplimentarea ordinii de zi cu  PH pentru prelungirea contractului de inchiriere   de catre firma SC Agrilor SRL  a terenului pe care este amplasat chioscul  din coltul scolii noi.

      Consilierul Sperneac Adrian propune suplimentarea ordinii de zi cu  un  PH  pentru corectarea unor taxe.

     Primarul Malac Victor propune  introducerea pe ordinea de zi  a unui PH pentru participarea  comunei Dumbravita  intr-o asociatie de 10 localitati  pentru achizitia  din fonduri europene  a unui   Sistem Integrat de Management  IT.

    Consilierul  Toma  I  arata ca niciuna din aceste propuneri  nu intruneste conditiile pentru a suplimenta ordinea de zi nefiind prezentate in avans consilierilor  si neprezentand  urgente majore. Propune deasemenea scoaterea de pe ordinea de zi  a  punctului 2 respectiv PH pentru aprobarea Organigramei pe anul 2013  , pe considerentul ca  nu a fost prezentat tuturor comisiilor pentru a se intocmi raportul de specialitate, iar proiectul de organigrama este total necorespunzator si neprofesional ( da ca exemple  faptul ca viceprimarul are in subordine o singura persoana –directorul de camin cultural , si ca in organigrama exista compartimente in care nu este nicio persoana.

    Se supun la vot modificarile ordinii de zi  si se aproba  completarea cu cele 3 propuneri cu 13 voturi pentru si o abtinere  ( Toma ). Se aproba  scoaterea de pe ordinea de zi  a Organigramei  cu  unanimitate de voturi .

 

   S-a dat citire procesului verbal al sedintei extraordinare din 20.12.2023 si se corecteaza  cateva paragrafe  la  solicitarea consilierilor   Abalaru, Sperneac si Toma.

    Incepe dezbaterea problemelor in ordinea prezentata in convocator.

 

1. Proiect de hotarare pentru  aprobarea taxelor pentru  anumite autovehicule.

    Presedintele de sedinta citeste raportul prezentat de compartimentul impozite si taxe prin care se propun urmatoarele taxe care  nu fusesera stabilite pana in prezent, respectiv:

      - pentru autovehiculele cu capacitate cilindrica mai mare de 4800 cmc o taxa de 6 lei/ 200 cmc, anual

       - pentru autovehiculele cu capacitate cilindrica mai mica de 4800 cmc o taxa de 4 lei/ 200 cmc , anual

       - pentru autovehiculele  fara capacitate cilindrica precizata , o taxa de 150 lei anual

      Se propune deasemenea introducerea unei taxe de racord electric in zonele noi de 3000 lei / proprietate. Consilierul Sperneac arata ca in comisia economica  decizia  pentru aceasta taxa  a fost amanata.

     Consilierul  Toma Iulian arata ca participarea locuitorilor la realizarea retelelor de electricitate  se face numai in baza unor contracte cu clauze  precise  ( serviciul oferit, termen de executie, devizul lucrarii, etc )  si nu poate fi introdus ca o taxa obligatorie.

    Jurista Marinchi Diana arata si ea ca  nu este legala o astfel de taxa.

    Se supune la vot  PH  fara taxa de record electric  si se aproba  in unanimitate. 

 

2. Proiect de hotarare privind inchirirea unei suprafete de 2 m2  in holul primariei  lui  Bozso Attila , pentru servicii de asigurari.

    Consilierul juridic Marinchi Diana arata ca s-a primit o noua cerere pentru inchirierea spatiului respectiv  din partea firmei de asigurari Maxigo Broker, firma pentru care lucreaza  domnul Bozso Attila.

    Consilierul  Agoston Odon arata ca nu poate fi luata in discutie a doua cerere deoarece a fost depusa tarziu, dupa convocarea sedintei , iar inchirierea nu poate fi facuta deoarece  prima cerere are aviz negativ din partea comisiei economice.

   Consilierul Sperneac , presedintele comisiei economice spune ca dintr-o eroare materiala s-a scris in aviz   negativ pentru ca  de fapt membrii comisiei au avizat favorabil aceasta solicitare.

    Consilierul Toma  arata ca avizul negativ este cel corect deoarece  domnul Bozso Attila este sotul doamnei consilier local Bozso Margareta  iar aprobarea acestei cereri ar crea un conflict de interese pentru doamna consilier.  In plus spatiile publice , mai ales cele in incinta primariei nu se pot inchiria fara licitatie publica  deoarece creaza suspiciuni. Nu intelege ce interes are domnul primar sa inchirieze persoanei respective acest spatiu, poate doar pentru a controla votul doamnei consilier . Propune scoaterea de pe ordinea de zi a acestei probleme.

   Se supune la vot  amanarea  acestui PH pentru o alta sedinta si se voteaza cu 13 voturi pentru si o abtinere ( Nicola  A ).

 

3. Proiect de hotarare privind  gestionarea  cainilor comunitari.

     Se prezinta doua proiecte de hotarari :

    Un proiect propus de grupul consilierilor PSD care prevede doar sterilizarea cainilor  fara stapan , crotalierea acestora  si returnarea lor in teritoriu

    Un proiect propus de Comisia nr. 3 condusa de consiliera Denes Ildiko ,in care se prevede  recensamantul  tuturor cainilor din localitate ( cu si fara stapan ), sterilizarea celor  fara stapan si a celor care nu sant de rasa, ciparea sau crotalierea tuturor cainilor  .

    Consilierul Sperneac A. sustine primul proiect   pe considerentul ca este mai simplu de aplicat  si  nu va intampina rezistenta din partea populatiei.

    Consilierul Abalaru spune ca acest proiect nu aduce nimic nou fata de situatia actuala  si nu vede rostul aprobarii lui.

    Consilierul Toma  arata ca sursa  cainilor fara stapan este tocmai abandonul  cainilor din gospodariile  locuitorilor si in acest sens  sustine aplicarea proiectului al doilea prin care se aplica acelasi tratament la toti cainii din localitate pentru ca masura sa fie eficienta si pentru a se eradica o data pentru totdeauna aceasta problema  asa cum s-a intamplat in tarile civilizate din Europa unde functioneaza un proiect similar.

   Se supune  la vot   prima varianta si se voteaza cu  9 voturi pentru, 2 voturi impotriva si 3 abtineri. Se supune la vot varianta a doua si se voteaza cu  7 voturi pentru,2 voturi impotriva si 5 abtineri . Se aproba in final proiectul de hotarare in varianta unu.

 

4.Prezentarea rapoartelor de activitate ale consilierilor pe anul 2012.

    Secretara primariei  arata ca in baza legii 215/2001  consilierii sant obligati sa depuna  in scris raportul de activitate  pe anul anterior  in prima sedinta ordinara  a anului in curs. Face precizarea ca pana in prezent au depus rapoartele 4 consilieri  in ordinea  : Toma I, Agoston O., Sperneac A., Nicola A.

   Consilierul Toma propune sa se dea un termen de 5 zile in care ceilalti consilieri sa depuna rapoartele iar dupa depunerea lor  sa fie postate pe site-ul primariei.. Se aproba aceasta propunere   cu unanimitate.

 

5. PH pentru participarea  comunei Dumbravita  intr-o asociatie de 10 localitati  pentru achizitia  din fonduri europene  a unui   Sistem Integrat de Management  IT ( SIMIT ).

   Primarul Malac Victor arata ca a primit o oferta din partea comunei Mosnita Noua de a se asocial cu alte 9 localitati pentru a achizitiona impreuna  un  Sistem  integrat de management IT , sistem ce face parte din programul  e-guvernare finantat din bani europeni in proportie de 98 %.  Proiectul de hotarire prevede  acceptul Dumbravitei de a face parte din aceasta asociatie  al carei lider este localitatea Mosnita  Noua.

  Consilierul Toma  arata ca este necesara aceasta achizitie  deoarece  in administratia  localitatii exista foarte putine  softuri , nu exista o baza de date electronica,  nu exista comunicare intre compartimente , iar activitatea  in ansamblu se desfasoara greoi. Pentru aceste considerente sustine acest proiect  si va vota pentru aprobarea lui.

  Se supune la vot si se aproba cu unanimitate de voturi.

 

6. PH pentru prelungirea contractului de inchiriere   de catre firma SC Agrilor SRL a terenului pentru chiosc.

    Consilierul Nicola A arata ca  firma SC Agrilor  doreste prelungirea contractului de inchiriere  cu un an de zile   pentru terenul public din apropierea scolii pe care este amplasat chioscul  cu produse de panificatie si patiserie. Personal sustine aprobarea acestei solicitari deoarece  de la acest chisc  se aprovizioneaza  elevii scolii  cu cornuri si dulciuri.

    Se supune la vot  si se aproba  in unanimitate.

 

7. Proiect de hotarare privind modificarea unor taxe   locale  aferente  starii civile  ( eliberare de acte privind casatoriile, divorturile , etc. )

    Inspectorul financiar Casiean Iolanda  arata ca in urma unei hotarari de guvern  o parte din taxele locale aferente starii civile pot fi diminuate.

   Consilierul Sperneac  arata ca in comisia economica  nu s-a avizat  diminuarea acestor taxe  si s-a propus sa ramana asa cun s-au aprobat in sedinta din luna noiembrie 2012.

   Se aproba in unanimitate  mentinerea taxelor  aprobate in luna  noiembrie.

 

8. Cereri depuse

    1. Se da citire   cererii depuse de Comisia de automobilism si Karting Timis  privind aprobarea CL Dumbravita  ca  sesiunea din septembrie  a programului competitional pe anul 2013  sa se desfasoare  in localitate. Se solicita deasemenea aprobarea unei sponsorizari de 5000 lei.

       Consilierul Samfira Ionel spune ca  nu este de acord sa fie sponsorizata actiunea din bani publici deoarece cu acesti bani se pot face multe alte lucruri in localitate mult mai utile.

      Consilierul Abalaru spune ca  aceasta actiune face reclama localitatii si ar trebui sprijinita  mai ales ca suma solicitata nu este mare.

      Consilierul Toma  propune  aprobarea  desfasurarii competitiei in localitate iar in ceea ce priveste sponsorizarea  recomanda organizatorilor sa caute sponsori privati  din Dumbravita.

     Se aproba desfasurarea competitiei in localitate   fara sponsorizare.

2. Se prezinta cererea doamnei Bratulescu Elena, profesor  la scoala din localitate, fosta director adjunct,  prin care se solicita repartizarea unei suprafete de teren pentru a-si construi o casa.

    Consilierul Nicola A  arata ca doamna Bratulescu este un  cadru didactic apreciat de elevi si parinti  si sustine aprobarea acestei cereri cu atat mai mult cu cat  au existat si alte cereri ale doamnei Bratulescu in anii anteriori in acest sens  fara a fi luate in considerare.

   Consilierul juridic  Marinchi Diana  sustine ca  nu exista baza legala  pentru aprobarea  acestei solicitari si acesta este motivul pentru care nu s-a aprobat pana in prezent.

   Consilierul Toma  arta ca una din datoriile  consiliului local  o constituie sprijinirea invatamantului pentru cresterea calitatii actului de educatie. Daca se doreste acest lucru   consiliul local are baza legala pentru  a o sprijini pe doamna Bratulescu  in baza  legii 215/2001   art. 36  care prevede  la aliniatul (6 ) b : Consiliul local hotaraste acordarea unor sporuri si facilitate personalului  medical si  didactic.

   In acest sens propune prezentarea In CL  de catre primar  a inventarului  fondului funciar  din domeniulpublic si privat al localitatii  dupa care se va hotari asupra cererii respective in functie de disponibilul de teren.

   Se accepta propunerea respectiva in unanimitate.

 

12. Diverse

Primarul  Malac  Victor  arata ca in bugetul pe anul 2013  va fi cuprinsa si valoarea pentru achizitia PUZ-ului aferent terenului pe care se vor realiza cele 50 de parcele  ce se vor acorda  tinerilor sub 35 de ani pentru constructia de locuinte  in baza legii 15/2001.

Consilierul Toma  arata ca sedinta de azi a fost  prost organizata  ceea ce a condus la o eficienta scazuta a consiliului.

Recomanda  colegilor  sa procedeze de urgenta la stabilirea competentelor, atributiilor si responsabilitatilor  pe cele 3 comisii de lucru care vor trebui aprobate de plenul consiliului, dupa care  fiecare comisie isi va stabili un program de activitate pe durata mandatului de 4 ani  cu defalcare anuala, program in baza caruia  va lucra in cei 4 ani de mandat . Numai in acest mod  consiliul va putea fi eficient  si  la sfarsitul mandatului va putea demonstra ce a realizat, evitand situatia jenanta din mandatul 2008-2012  cand nu s-a realizat mai nimic semnificativ in localitate,  in afara trotuarului de pe strada  Petofi.

Arata ca in comisia  nr. 3 din care face parte   s-au stabilit deja competentele , atributiile si responsabilitatile  si urmeaza sa fie supuse aprobarii consiliului.

 

 Nemaifiind alte probleme , sedinta se incheie  dupa 3 ore de dezbateri.

Related posts:

  1. STENOGRAMA Sedintei CL din data de 18.10.2023
  2. STENOGRAMA Sedintei CL din data de 22.11.2023
  3. STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN 20.12.2023
  4. Stenograma sedintei Consiliului Local Dumbravita din 27.09.2023
  5. Proces verbal al sedintei Consiliului Local Dumbravita din 30.08.2023

  4 Responses to “STENOGRAMA SEDINTEI DE CONSILIU DIN DATA DE 17.01.2013”

  1. Stiti cumva cand se va discuta despre impozitele pe proprietate pentru anul 2013?

  2. Iulian Toma

    Domnule Stefan, 
    Taxele pe proprietate au fost aprobate , impreuna cu toate celelalte taxe locale,  in sedinta din 22.11.2012. In acea sedinta s-a hotarat ca pentru anul 2013  sa  se pastreze  taxele locale la nivelul anului 2012 ( de fapt la nivelul anului 2009 pentru ca de atunci nu au mai fost majorate ). Mai multe detalii gasiti in stenograma sedintei di 22 noiembrie.

  3. Va multumesc pentru raspuns.

  4. Buna ziua,
    As avea nevoie de un colt in primarie, preferabil la intrare pe stanga, vreau sa vand slarfi. Cred ca sunt utili pentru toata lumea. Ce trebuie sa fac pentru a beneficia de un spatiu in primarie? Ah si era sa uit, ma intreaba o vecina, ea face unghii, daca se poate inca un colt pentru o mica masuta in care sa faca pedichiura. Credeti ca am avea o sansa avand in vedere ca numele noastre nu contin nici una din literele X, Y, Z?
    Multumesc.

 Lasă un mesaj

Intreaga responsabilitate pentru continutul comentariilor postate pe site-ul DUNOS revine autorilor acestora. DUNOS recomanda tuturor celor care doresc sa posteze comentarii pe acest site sa isi exercite dreptul la libera exprimare cu buna credinta. Siteul stocheaza in mod automat adresa IP

   
Toate drepturile rezervate DUNOS © 2024