PROCESUL VERBAL AL SEDINTEI EXTRAORDINARE A CONSILIULUI LOCAL DUMBRAVITA DIN DATA DE 27.02.2024
La sedinta au participat 12 consilieri, primarul, secretara primariei, jurista CL, Directorul juridic al Prefecturii Timis, domnul Orban Andrei la invitatia consilierului Iulian Toma si 10 membrii Dunos.
A lipsit consiliera Benko Hajnal. Sedinta a fost prezidata de consilierul Denes Ildico.
Pe ordinea de zi au fost initial 4 puncte asa cum s-a anuntat anterior.
Primarul Szilagyi Geza solicita scoaterea de pe ordinea de zi a Proiectului de hotarare privind aprobarea proiectului de buget pe anul 2012.
Consilierul Iulian Toma precizeaza ca in contestatia depusa de acesta reclama atat nerespectarea termenului de 20 de zile de la data afisarii proiectului de buget cat si documentatia incompleta care a fost pusa la dispozitia consilierilor si solicita inca o data sa fie prezentata lista lucrarilor de investitii publice pentru care au fost prevezuti bani in buget.
Presedintele de sedinta supune la vot ordinea de zi cu modificarea solicitata si aceasta este aprobata cu unanimitate de voturi.
1. Se supune dezbaterii ,in plenul consiliului, primul punct de pe ordinea de zi respectiv : Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnice a analizei cost-beneficiu precum si a cheltuielilor ce revin comunei Dumbravita in cadrul proiectului complex de investitii ,, Extindere Retea Troleibuz Timisoara - Dumbravita
Presedintele sedintei,doamna consilier Denes prezinta raportul domnului primar si Indicatorii tehnico- economici urmare modificarii solutiei tehnice si il roaga pe domnul primar sa faca unele precizari.
Primarul Szilagyi Geza arata ca a fost necesara reluarea dezbaterii acestui proiect in sedinta de azi datorita unor inexactitati de ordin tehnic care au fost cuprinse in proiectul de hotarare din sedinta ordinara a CL din data de 13.02.2024. Totodata da un raspuns la intrebarea pusa de consilierul Toma in sedinta anterioara referitoare la pretul dublu al investitiei per Km de linie de troleibuz in Dumbravita fata de Ghiroda si Giroc, aratand ca in Dumbravita linia este dubla ( dus intors pe acelasi traseu ) iar in celelalte localitati traseul este simplu ( linia este in circuit- nu se intoarce pe acelasi traseu ).
Consilierul Toma arata ca au aparut propuneri din partea cetatenilor ca in statiile de troleibuz care vor fi construite cu aceasta ocazie sa fie amenajate locuri de parcare pentru biciclete pentru a facilita accesul locuitorilor din cartierele noi la acest mijloc modern de transport in comun. Propune ca in cazul in care acest lucru nu poate fi cuprins in proiectul ai carui indicatori tehnico-economici au fost déjà aprobati, executivul primariei sa prevada realizarea acestei propuneri prin bugetul local pe anul in curs, buget care nu a fost inca aprobat.
Primarul Szilagyi Geza spune ca va fi foarte greu sa se modifice din nou indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect care se realizeaza printr-un parteneriat a trei unitati administrative, dar considera propunerea foarte buna si o va cuprinde in bugetul local pe anul in curs.
Consilierul Toma multumeste in numele cetatenilor pentru receptivitate.
Nemaifiind alte comentarii se supune la vot si se aproba in unanimitate.
2. Se supune dezbaterii in consiliu proiectul de hotarare privind aprobarea Organigramei si Statului de functii pe anul 2012.
Se prezinta adresa Institutiei Prefectului prin care se conumica numarul maxim de posturi admis in administratia locala Dumbravita in anul 2012 .
Se da citire Organigramei si statului de functii cuprinzand un numar de 40 de posturi. Se prezinta si referatul Comisiei nr. 1 care este de acord cu cele doua documente in forma propusa de executiv.
Secretara primariei face precizarea ca in conformitate cu Ordinul comun nr. 234/2698/ 2024 al MAI si MFP stabilirea numarului maxim de functionari ai administratiilor locale se face pornind de la numarul de locuitori existenti la data de 01.01.2024 ,prezentat de Institutul de Statistica . Pentru Dumbravita acest numar era la data respectiva de 5058. Precizeaza ca s-a solicitat Institutului de statistica rezultatele recensamantului din 2024 dar nu s-a primit oficial nici-un raspuns.
Consilierul Toma arata ca in sedinta ordinara din luna februarie 2012 a fost analizata activitatea Politiei locale si din dezbaterile respective a rezultat ca activitatea a fost nesatisfacatoare datorita numarului insuficient de personal si dotarii necorespunzatoare. In aceste conditii cum este posibil ca in noua organigrama sa fie redus numarul de politisti locali de la 6 la 5 desi pe ansamblu numarul de angajati in administratia locala a crescut de la 38 la 40. In sedinta din 13 februarie atat primarul cat si viceprimarul au promis ca vor face demersurile necesare pentru a creste numarul politistilor locali de la 6 la 8. Avand in vedere ca adresa Institutiei Prefectului stabilea nr. maxim de salariati in administratia Dumbravita la 43, adresa care a fost comunicata primariei in data de 28.11.2024, intreaba ce demersuri a intreprins executivul pentru a -si respecta promisiunile facute in sedinta din 13.02.2024 .
Primarul Szilagyi Geza arata ca pentru Politia locala s-a dimensionat efectivul pe criteriul un politist la o mie de locuitori stabilit de Ministerul Administratiei si Internelor.
Consilierul Toma arata ca printr-un memoriu bine fundamentat in care sa se prezinte conditiile specifice Dumbravitei (gradul foarte mare de imprastiere a locuintelor, starea precara a drumurilor de acces, numarul mare de evenimente inregistrat in localitate , etc ) in limita nr. maxim de salariati stabilit ( 43 ) se putea obtine suplimentarea cu doua posturi a structurii Politiei locale. Din discutii a rezultat ca seful Politiei locale este normat in partea executiva iar alti 3 oameni asigura paza si ordinea fiind angajati cu contract pe asociatiile non profit.
Nemaifiind alte comentarii se supun la vot Organigrama si Statul de functii si se aproba cu 12 voturi pentru si un vot impotriva ( Toma ).
3. La acest punct se supun pentru dezbatere si aprobare tarifele pentru colectarea deseurilor solide elaborate de S.C. Retim S. A.
Se prezinta documentatia inaintata Consiliului Local de societatea Retim SA prin care se solicita o aprobare pentru majorarea tarifelor cu 4,45%, corelat cu indicele Preturilor de consum prevazut in Buletinul statistic de preturi.
Consilierul Toma face o aprecire foarte buna privind calitatea serviciului public de salubrizare prestat de societatea Retim SA si recomanda executivului sa aduca si celelalte servicii publice din localitate (apa, canal, iluminat public, intretinere drumuri) la acelasi nivel. D-nul consilier Hateganu precizeaza ca nu sunt inlocuiti sacii de gunoi pentru colectarea PET conform contractului in vigoare.
Se supune la vot majorarea tarifelor de salubrizare si se aproba cu unanimitate de voturi.
Fiind o sedinta extraordinara si nemaifiind alte puncte pe ordinea de zi , se declara sedinta inchisa.
DOCUMENTE CE POT FI CONSULTATE
- Contestatie supunere spre aprobare a proiectului de buget
- Indicatori tehnici extindere linie de troleibuz
Related posts:
Referitor la punctul 2, unde se face referire la 'activitatea nesatisfacatoare' a politiei comunale, s-a mai discutat pe aceasta tema, insa eu tot nu sunt de acord ca solutia e cresterea personalului, ci o MAI STRICTA EVIDENTA SI UN PLAN DE LUCRU ZILNIC BINE DEFINIT al cadrelor existente, pentru a ne asigura ca acesti domni politisti nu stau la cafea si taclale in loc sa isi indeplineasca datoria cum trebuie. Personal, chiar daca platesc prin impozit pentru serviciile politiei in comuna, ii consider bani aruncati. Vara trecuta cand am chemat politia dupa ce casa ne-a fost sparta, politia locala ne-a amenintat cu amenda pentru ca "nu am avut alarma instalata sau un paznic." Ori cel care a aprobat aceasta legislatie e nebun, ori sunt eu care ma mir ca sunt penalizat cu o amenda pentru ca am fost vizitat de hoti.