Proiectul ,, Extindere retea troleibuz Dumbravita'' aprobat prin HCL Timisoara nr. 87/28.02.20012 ; HCL Dumbravita nr 16/27.02.2012 si HCJ Timis nr 24/28.02.2012 s-a reantors pentru rectificare la cele trei consilii locale partenere.
Primaria Timisoara este singurul din cei 3 parteneri ai proiectului de extindere a retelei de troleibuz in Dumbravita care a supus consultarii publice acest proiect inca din data de 03.09.2023
Motivul pentru care Ministerul Dezvoltarii a refuzat sa valideze cererea de finantare formulata de catre Primaria Timisoara impreuna cu cei 2 parteneri ai sai l-a constituit identificarea de catre evaluatorii proiectului a unor erori finaciare referitoare la modul de constituire a bugetului aferent proiectului.
Astfel, datorita unor omisiuni de documentare preliminara datorate solicitantului (PMT) acesta nu a inclus in categoria de cheltuieli eligibile cheltuielile cu Taxa pe Valoarea Adaugata asa cum se prevede art 11 1 din HG 1135/09.11.2024.
In aceste conditii, Ministerul Dezvoltarii Regionale , in calitatea sa de unitate de management al proiectului, a solicitat prin notificarea scrisa cu nr 57816/03.08.2012 revizuirea bugetului aferent proiectului de extindere a retelei de troleibuz Dumbravita in acord cu prevederile actului normativ mai sus mentionat.
Prin urmare, cele trei consilii locale sunt obligate sa revizuiasca bugetul proiectului conform recomandarilor primite de la MDR urmand ca, ulterior, proiectul modificat, sa fie supus aprobarii celor trei consilii partenere, dupa care, acesta sa fie inaintat din nou pentru evaluare si aprobare la MDR.
Finantarea proiectului este realizata in proportie de 98 % prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) si Bugetul de Stat, iar 2 % prin cofinatare asigurata de Municipiul Timisoara - 12% (47.080 lei aproximativ 10.000 de euro) si Comuna Dumbravita - 88 % ( 303.123 lei, aproximativ 65.000 euro)
Va reamintim ca, bugetul total alocat realizarii proiectului de extindere al retelei de troleibuz Dumbravita, conform indicatorilor tehncio-economici, se ridica la suma de 17.228.694 lei , aproximativ 3,8 milioane de euro pentru realizarea unei linii electrificate in lungime de 3.700 m (aproximativ 1 milion de euro/km) si a unui numar de 12 statii de troleibuz ( 6 tur X 6 retur )
Intrucat comuna Dumbravita, in calitate de partener al liderului de proiect are dreptul de a formula propuneri pentru modificarea proiectului de extindere a retelei de troleibuz , inainte de aprobarea finantarii acestuia , DUNOS va solicita atat primariei Dumbravita cat si Primariei Timisoara sa modifice documentatia tehnico-economica a proiectului prin proiectarea si amenajarea, in fiecare statie de troleibuz, a urmatoarelor elemente de mobilier stradal:
1. Parcari pentru biciclete in scopul de a mari gradul de mobilitate si accesibilitate la serviciile de transport in comun ale dumbravitenilor care locuiesc la distante mari de statiile de troleibuz
2. Panouri de informare locala in scopul de a facilita accesul cetatenilor din Dumbravita la informatiile de interes local
PS: Conform art 4.1 si art. 8 alin 4 si 5 din proiectul de acord de parteneriat, Municipiul Timisoara va avea dreptul de proprietate precum si dreptul de a utiliza si administra in mod exclusiv infrastructura tehnnico-utilitara nou construita ( inclusiv statiile de troleibuz si toate panourile de afisare sau publicitate amplasate in statii) , comuna Dumbravita impreuna cu Consiliul Judetean Timis, in calitatea lor de parteneri 2 respectiv 3, avand obligatia de a pune la dispozitie cu titlu gratuit terenul necesar amplasarii infrastructurii tehnico edilitare care dupa edificare vor revenii exclusiv municipiului Timisoara.
Related posts:
Birocratie si incetineala; asta caracterizeaza sistemul romanesc de lucru. Pai cine a facut aceasta omisiune? Cum sa uiti sa incluzi TVA-ul in calculul financiar? Of Doamne, asta inseamna inca sase luni de tergiversari inutile. Parca vad ca vine un nou guvern la iarna si se duce naibii si investitia de MDR. Romania - Simply Surprising!