Extindere linie troleibuz in Dumbravita
P.U.G. Linie Troleibuz Sala polivalenta Centrul de zi Capela mortuara Modernizare strazi Retea canalizare
EXTINDEREA LINIEI DE TROLEIBUZ DUMBRAVITA
BUGETUL PROIECTULUI SI GRAFIC DE EXECUTIE
1. Denumirea Obiectivului : EXTINDEREA LINIEI DE TROLEIBUZ DUMBRAVITA ( Accesibilizarea zonei prin extinderea liniei de troleibuze Timisoara – Dumbravita )
2. Aprobat prin HCL nr. 26/14.02.2012; HCL 99/26.03.2014
3. Proiect executat de S.C.INCERTRANS S.A. BUCURESTI, in valoare de 359.334,64 Lei, prin HCL nr. 19/27.09.2012
4. Descrierea investitiei ( memoriu si poze din proiect )
Investitia presupune prelungirea liniei de troleibuz de la sensul giratoriu din calea Lipovei iesirea din Timisoara spre Dumbravita ) pana la sensul giratoriu din str. Petofi ( DJ 691 ) intersectia cu Bulevardul Ghioceilor.
Lucrarea include si ingroparea liniilor de inalta tensiune de 110 KV, respectiv 20 KV pe traseul corespunzator caii Lipovei – str. Conac.
Proiectul se desfasoara in parteneriat cu Municipiul Timisoara, pe Polul de crestere Timisoara.
Manager de proiect este Municipiul Timisoara iar implementarea este facuta de o echipa mixta Timisoara - Dumbravita.
In cadrul lucrarii vor fi instalate cate 6 statii noi pe fiecare sens de mers. Prin HCL nr. 50 din 20 decembrie 2012 in fiecare statie de troleibuz se vor monta suporti pentru parcare biciclete, cu finantare din bugetul local.
5. Locatia investitiei : Municipiul Timisoara si U.A.T. DUMBRAVITA, ( DJ 691, Str. Conac, Str. Petofi Sandor )
6. Valoarea initiala si sursele de finantare : 17.228.808 lei fonduri UE .Contributia UAT Dumbravita la aceasta finantare este de 303.123,91 lei reprezentand 88 % din cofinantarea lucrarii.
7. Forma de achizitie : Licitatie publica
8. Firma castigatoare : S.C. MARTIN ROSE ROMANIA SRL.
9. Contractul : valoare 17.228.808,17 lei
10. Graficul de executie prevazut in contract: 6 luni din momentul predarii amplasamentului
11. Stadiul lucrarii : Constructia a inceput prin ordinul de executie nr 14745 din 10 iunie 2014. Pana in prezent s-au montat 90% din stalpii de sustinere linii; s-a intins partial (60 % ) linia de contact; s-a ingropat partial tubulatura pentru alimentarea cu 600 V cc si tubulatura pentru ingroparea liniei de 20 KV; s-a construit fundatia pentru statia de redresare si s-a montat structura metalica ( in curtea primariei ).
12. Anexe la contract : au fost semnate doua anexe la contract care prelungesc termenul de executie pana in luna mai 2015.
13. Observatii de specialitate : lucrarea se deruleaza dezorganizat cu afectarea confortului zilnic al locuitorilor Dumbravitei ( trotuare desfiintate pe lungi perioade de timp si refacere necorespunzatoare, mult noroi, materiale depozitate necorespunzator ).
***
Datele au fost furnizate de compartimentul Dezvoltare al Primariei Dumbravita
Vom adauga noi informatii pe parcursul derularii proiectului
Informatii privin derularea proiectului obtinute de la Primaria Timisoara
Prima solicitare prin care DUNOS a cerut informatii cu privire la stadiul proiectului : AICI
Sursa foto timpolis.ro
Ce frumos suna "urmand a fi finalizat in luna mai-iunie 2013."
Acum ca am ajuns deja in 2015 si inca nu avem troleibuz cine raspunde pentru intarziere ? Cu fondurile alocate se puteau cumpara 2-3 autobuze electrice care sa faca in permanenta legatura cu capatul liniei 14 si se rezolva problema mult mai rapid si mai de viitor. Ca sa nu mai vorbim de padurea de stalpi, de distrugerea trotuarelor si disconfortul creat pietonilor si biciclistilor.
Parcarile de bicilete din statii o sa apara ulterior ? Ca sa se mai sparga odata ?
D-le Muresan,
Extindrea liniei de troleibuz este un proiect intercomunitar. In realizarea unor astfel de proiecte fiecare comunitare are orgoliile proprii si prioritatile proprii. Finantarea cu prioritate de catre UE a unor asemenea proiecte urmareste in primul rand ca aceste comunitati sa depaseasca interesele proprii si sa urmareasca rezolvarea unor probleme de interes regional. In acest caz trebuie sa recunoastem ca legatura rutiera publica intre Dumbravita si Timisoara este o mare problema si proiectul si-a propus sa rezolve in mare parte aceasta problema intr-o forma durabila ( pe termen lung ). Ca procedura de rezolvare nu este perfecta , ca exista intarzieri fata de grafic ,astea sant realitati si se datoreaza stilului romanesc de lucru, stil de care nu vom scapa foarte curand, in principal datorita nepasarii si indiferentei noastre fata de activitatea administratiilor publice responsabile de gestionarea acestor proiecte.
Am uitat sa fac precizarea .Parcarile de biciclete din toate statiile de troleibuz au fost deja realizate. Ma surprinde faptul ca nu au fost observate si nu sant inca folosite.
Probabil că sunt un pic cârcotaș la faza asta. Ce fel de studiu stă în spatele uriașei investiții în troleu ? Oare autobuzul simplu nu era suficient ? De câte ori îl văd nu prea are călători. Astfel că un bus tot se folosește, un șofer la fel se plătește, mentenanță la bus există și ea. Deci ? Care era nevoia de a împădurii comuna de stâlpi ? Care era nevoia de a chelui o grămadă de bani ? Chiar și dacă nu din bugetul local. Care e scopul cheltuielii ?
La o prima vedere partea de infrastructura a proiectului de extindere a liniei de troleibuz pare sa fie finalizata, dar troleibuzul inca nu circula prin Dumbravita. Mai sunt lucrari de finalizat sau acte de intocmit in cadrul proiectului?
Se stie ceva despre data la care se va da in folosinta traseul?
Pentru stefan,
Chiar azi am fost si am verificat stadiul lucrarilor la statia de alimentare din curtea primariei. Muncitorii spuneau ca statia este gata, se lucreaza la conectarea liniei la celulele de alimentare si au dat un termen de 2-3 saptamani pana la terminarea lucrarilor.
Nu detin o data oficiala pentru punerea in functiune dar o voi solicita si o voi comunica.
A trecut dublul timpului estimat de executanti si nimic,nimic?
Mai stiti ceva de data la care va circula acest firobuz,despre traseul lui,orar?
Cred ca sunteti singura sursa credibila si dispusa sa caute si sa ofere informatii!Multumim!
Multumim pentru informatii.
buna ziua
am fost intrebat de rudele mele,pensionari din Timisoara,daca abonamentele lor gratuite vor fi valabile pana la statia finala din Dumbravita.n-am stiut sa le raspund.
mersi
Deocamdata nu s-a hotarat nimic asupra gratuitatilor pentru pensionari si elevi. Va trebui adoptata o hotarare de CL atat de catre UAT Dumbravita cat si de UAT Timisoara avand in vedere ca proiectul este comun. Avand in vedere ca aceste gratuitati se suporta din bugetul local ,voi solicita compartimentului social din primarie sa faca evaluarile necesare si sa initieze proiectul de hotarare. Va vom tine la curent cu informatiile solicitate pe parcursul derularii procedurii.
atentie in timisoara circula TOTI pens.gratuit.de ce se discrimineaza pens.dumbr(70 ani)
Pentru Tomy, Emilian,
In sedinta CL de azi s-au aprobat gratuitati pentru toti elevii, toti pensionarii,indiferent de varsta sau forma de pensionare, persoanele cu disabilitati,iar pentru studenti reducere de 50%.
In sedinta de negociere cu Directorul RATT s-a convenit sa se mai introduca o cursa ( cea solicitata ) de la ora 22,20 spre Dumbravita, s-a dat in lucru inca o statie la capatul liniei, pe partea dreapta ( vis a vis de cea de la cimitir ).
mersi
Buna ziua,
Aveti vreo informatie despre cine este "vinovat" pentru stabilirea orarului pentru troleibuz?
Primaria Dumbravita, CL Dumbravita, Primaria Timisoara, CL Timisoara, RATT?
Cum arata acuma, pacat de banii aruncati pentru proiect. Nu ofera o alternativa reala la masina.
Stima
Joi ,26 noiembrie la orele 17,30 va fi o sedinta extraordinare a CL in care se va dezbate si aproba propunerea RATT pentru programul si tariful troleibuzului 14 care va circula si in Dumbravita. Vom posta foarte curand materialele sedintei care contin si aceste propuneri. Daca aveti alte propuneri sau observatii, puteti participa la sedinta respectiva si acestea vor fi luate in considerare in cadrul dezbaterilor.
sper sa nu treaca propunerea discriminatorie ptr.pens.Dumbraviteni-70 ani-ar insemna sa coboram din 14 M si sa perforam alte bilete……dar timisorenii sunt scutiti de asta…..
super chestia reusita cu pensionarii.concret de cand si cum?mersi !
Dupa cum ati observat, s-au pus in functiune semafoarele de la intersectia cu str.Constructorilor, ocazie cu care cozile din trafic s-au marit considerabil..nu vad utilitatea acestui semafor in acest moment,,,,,,,..va fi din ce in ce mai rau…o consider o mare bataie de joc la adresa noastra a cetatenilor..….bravo d-nule Robu…bravo celor din Primaria Dumbravita..
Pai toate semafoarele care se pun in oras se pun "dupa ureche". Nu se face nicio simulare de trafic sau alte metode mai moderne. Totul e ochiometric si la intamplare.
Cine isi mai aminteste de semaforul pus la iesirea pe Calea Torontalului la intersectia de langa depozitul de materiale de constructii ? O singura zi a rezistat acolo. Cand i-au dat drumul s-a facut coada pana la Coca-Cola !
Sper sa fie experimental si dupa weekend-ul asta sa le vina mintea la cap si sa-l opreasca, altfel va fi vai de noi…..daca nu va fi asa, propun ca in fiecare dimineata cand suntem in trafic sa claxonam, pana ii "trezim", pentru ca in mod cert…"dorm"…
Semaforul e pus pentru a "motiva" conducatorii auto sa foloseasca rute ocolitoare, insa pacat ca nu s-a gadit nimeni sa le si ofere. Asadar ne trezim cu o bucata de 1km parcursa in jumatate de ora, si cu strazi paralele in care ne rupem masinile de bumpere. Am si numarat, eu trec 9 bumpere pana ajung acasa. Bumperele sunt facute intr-un asa fel incat nu se pot trece cu mai mult de 10kmh fara sa nu troncane serios din incheieturi masinile. Suspectez ca la mijloc e o afacere intre prieteni, aceste bumpere fiind refuzate in alte parti, iar noi pare-se ca suportam orice…nici nu stiu unde sa ma interesez daca e legal sa se puna bumpere atat de dese si atat de inalte.
In loc sa evoluam imi pare ca tot mai rau e …
sambata 17,35 de la Primarie pana la noile semafoare, in coloana ,am facut 23 min.
rectific Vineri…..
Teoretic semafoarele ar trebuii folosite ca sa fludizeze traficul. Aici sunt mai multe probleme si cineva ar trebuii sa raspunda pentru cum s-a realizat asta. Am cateva intrebari pentru domnul Toma care ar putea sa le adreseze in urmatoarea sedinta de consiliu. Daca raspunsurile nu tin de primaria Dumbravita atunci poate intrebarile se pot duce catre primaria Timisoara.
1. Pe baza carui studiu s-a realizat introducerea semaforului? Cum se poate realiza calibrarea semaforului ? Ce masuratori ar fi necesare?
2. De ce s-a ales varianta (din directia Timisoara=>Dumbravita) cu o banda doar la stanga si adoua "inainte si la dreapta"? Cred ca doar 0.1% din masini fac stanga la semafor…si se pot provoca multe accidente deoarece sunt multi "smecheri" care vin pe banda din stanga si se baga in fata.
3. De ce nu s-au realizat pana acum intrarile in statiile de firobuz ? De ce doar acuma ?…dupa ce s-a dat in folosinta linia de firobuz?
Multumesc.
Pentru Dan,
Conform legii 155/2010 ( legea de functionare a Politiei locale , in fiecare localitate trebuie sa functioneze o Comisie locala compusa din Primar , viceprimar, seful politiei locale, un reprezentant al politiei judetene si 2-3 consilieri. Aceasta comisie are in atributii si trebuie sa decida asupra problemelor de ordine publica, circulatie rutiera si altele .In cazul de fata ,investitia fiind a Municipiului Timisoara cred ca deciziile au fost luate de Comisia acestei localitati in baza consultarii unor specialisti.
In mod sigur Dumbravita nu a fost implicata si nici consultata in luarea acestei solutii desi ,ca partener in Polul de crestere , corect era sa fie consultata.
Pentru restul de intrebari, in prima sedinta de consiliu voi solicita lamuriri si vi le voi transmite.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns. As mai avea o intrebare legata de limitatoarele de viteza si asta cred ca tine de primaria Dumbravita. Eu unul sunt pentru a folosi limitatoarele de viteza atata timp cat nu creaza disconfort si pericole. As vrea sa stim si noi care este cadrul legal in care se pot monta astfel de limitatoare si procedurile necesare. Dupa parerea mea:
1. ar trebuii sa folosim limitatoare mai subtiri care sa ne oblige doar sa incetinim si nu sa si oprim la fiecare.
2. ar trebuii sa nu se aplice asa ceva in panta. Spre exemplu pe Strada Ion Creanga este unul exact la mijlocul pantei iar daca un sofer se trezeste cu asa ceva in fata sunt convins ca ar incerca sa foloseasca frina …iar in conditii de polei si umiditate cu siguranta ar derapa.
Adaug si eu o completare la intrebarile pus de dl. Dan, legat tot de aceste limitatoare, cand vor fi scoase de pe sosele, suntem in plina iarna, nu se gandeste nimeni ca e posibil sa ninga ?! si va fi o problema in curatirea strazilor pe unde sunt amplasate?
Pentru Daniela si Dan,
Insedinta CL de joi, 10 decembrie ,am solicitat primarului informatii despre calmatoare ( limitatoare de viteza si am primit urmatoarele raspunsuri :
- forma aleasa a fost o consecinta a pretului de cost ( s-a ales cea mai ieftina oferta);
- s-au montat la solicitarea locuitorilor de pe strazile respective , unele fiind chiar platite de acestia ) ;
- nu exista la nivel local nicio reglementare privind forma sau distanta dintre acestea;
- pe timpul iernii nu se vor demonta , se vor instala indicatoare , in afara carosabilului , pentru a se evita distrugerea lor de catre utilajele de deszapezire.
Fata de aceasta problema fac precizarea ca nici eu nu sant adeptul acestei solutii, o consider o masura primitiva, neconforma cu statutul unei localitati civilizate. Am insistat intotdeauna pe solutia instalatii indicatoarelor prntru limitarea vitezei insotite de un control din partea politiei rutiere care sa contribuie la educarea conducatorilor auto pentru respectarea normelor de trafic. Pe Mesteacanului, strada pe care locuiesc , i-am solicitat in mod expres primarului sa nu instaleze calmatoare. Raspunsul se poate constata usor, sant 4 calmatoare, unele la 100 m distanta . Raspunsul primarului a fost dezarmant : au fost platite si instalate de locuitorii de pe strada; deci , in traducere libera ,in Dumbravita fiecare face ce vrea.
Asadar si eu daca imi conving vecinii sa punem bumper se pune, fara nici un studiu de caz facut de organele abilitate? Normal ca toata lumea vrea, motivul fiind oarecum logic: odata ajuns in fata colmatorului un localnic urmeaza sa opreasca, deci oricum va trece cu 10km/h.
Nu se gandeste nimeni ca strada nu este doar a celor cativa iubiti consateni care locuiesc in acel perimetru, ci e a tuturor locuitorilor ce o folosesc?
Cei de la primarie+politia locala ce rol au? doar executa ce zic cei 4-5 cetateni care au cerut colmator? nu stiam ca avem niste autoritati atat de ascultatoare…oricum o sa fie haos, iar firma care le implanteaza tocmai a pus mana pe o vaca de muls. Presimt ca la cei 27 de km de asfalt nou precis o sa avem in jur de 200 de noi bumpere. Asadar nu o sa dureze mult dupa asfaltare ca ne vom dori sa fi ramas cu gropile, macar alea sunt mai line si se pot trece cu mai mult de 10kmh.
Daca impreuna cu vecinii ne hotaram ca vrem un palmier in mijlocul drumului, oare se pune? Ori de ce nu - si o fantana arteziana? Concluzie: daca nu exista ordine si reglementari clare in ceea ce priveste colmatoarele (inaltimea lor, in ce conditii se instaleaza) va fi haos.
Ar mai fi o problema ridicata de locuitorii din Dumbravita care urca sau coboara din troleibuz la ultima statie - Giratie Dumbravita. Statia se adreseaza locuitorilor de pe strazile Ghioceilor, Szentes, Sandorfalva, dar este plasata pe partea opusa acestor strazi si nu este in apropiere nici o trecere de pietoni. Cum s-au gandit proiectantii ca vor proceda cei care vor sa utilizeze troleibuzul pentru a nu-si periclita viata, mai ales ca vin si oameni in varsta carora le este destul de dificil sa urce in troleibuz la orele cand traficul este mai aglomerat. Poate autoritatile vor gasi o solutie rezonabila si pentru aceasta problema, deoarece o trecere de pietoni plasata imediat dupa sensul giratoriu prezinta un risc la fel de mare sa nu fie observata din timp de soferi.
D-le Toma,din cate am inteles dv. faceti parte din comisia de negociere cu RATT.As dori sa va expun o problema de orar a troleibuzului M14care afecteaza unii locuitori ai Dumbravitei:intre orele 21.32 si 23.20 nu mai este nici un trolei buz pe relatia Baritiu-Giratie Dumbravita.Sa stiti ca mai sunt locuitori ai Dumbravitei care lucreaza(in Timisoara) pana la orele 22.00(celebrul schimb 2 de pe vremuri!) si care nu mai au cu ce se intoarce acasa(decat daca ar astepta inca o ora troleibuzul).Cred ca ar fi utila inca o cursa cu plecarea la orele 22.15-22.20 de la Gh.Baritiu catre Dumbravita,.
Va rog sa ridicati aceasta problema in viitoarele discutii despre troleibuzul M14.
Citesc cu stupoare din Timisoara Expres o catalogare facuta =idioti=care se refera la modul de calatorie pe M14 aprobat de conducerile Dumbravita+Timisoara+RATT.Tot de acolo, la comentarii, un domn consilier?Abalaru sustine ca a fost singurul din CL care a sustinut altceva.Pana la urma M14 va fi un mare fas?Si cine e d-l Abalaru?
Pentru Emilian,
Problema Troleibuzului a fost dezbatuta in sedinta CL din 26 noiembrie a carei audiograma am postat-o deja pe site. Au fost foarte multe aspecte luate in discutie, dezbaterile au fost foarte aprinse dar pe scurt se pot trage cateva concluzii:
-Introducerea troleibuzului in localitate este o realizare importanta pentru locuitorii Dumbravitei iar, efectele pozitive se vor vedea intr-un timp foarte scurt;
- Regimul de functionare actual ( luna Decembrie ) este experimental si are rolul de a stabili numarul de calatori din Dumbravita care folosesc acest mijloc de transport, necesarul de curse, orarul optim, costurile reale ale serviciului.
- Costurile de functionare pe luna decembrie nu vor fi suportate de Primaria Dumbravita ci de RATT care a stabilit si regimul de functionare al troleibuzului pentru a-si putea efectua masuratorile respective.
- La negocierile care s-au purtat cu conducerea RATT s-a stabilit ca: sa se aplice aceleasi gratuitati ca si in Timisoara ( elevi, pensionari, persoane cu handicap, studenti cu reducere 50% ) ; pretul biletelor si abonamentelor ca in Timisoara; pentru pensionarii de peste 70 ani gratuitatile vor fi suportate se Casa judeteana de pensii; RATT va plati UAT Dumbravita o redeventa pentru folosirea infrastructurii retelei de transport .
Cred ca cel care a scris articolul a fost total neinformat dar, ce ma surprinde este lipsa de reactie a institutiilor vizate.
In ceea ce-l priveste pe domnul Abalaru, dansul este consilier local si a condus sedinta in care s-a dezbatut acest subiect. Din ascultarea audiogramei veti constata ca s-au luat in discutie trei variante in ceea ce priveste nr. de curse : primarul a propus initial 20 de curse pe zi, eu am propus pentru inceput 30 de curse pe zi cu traseu normal de linia 14 ( pana la gara ) iar domnul Abalaru a propus 133 de curse pe zi cu traseu doar pe raza localitatii ( pana la sensul giratoriu din IIDBrad).
Intradevar varianta sa nu a fost sustinuta de nimeni din motive de cost ( varianta ar fi costat primaria aproximativ 300 mii lei pe luna sau 3 milioane lei pe an) si ar fi blocat complet traficul in localitate in acest moment.
o.k.bine ca s-a rezolvat problema M14…..