La sedinta de joi 28.02.2013 au participat 14 consilieri , primarul, jurista CL, secretara primariei, arhitecta Nistoran Luminita si Aivanesei Carmen inspector social. A lipsit nemotivat consilierul Gafton Sorin Costel.
Sedinta a fost condusa de consilierul Nicola Adrian.
Pe ordinea de zi au fost initial 13 puncte asa cum am prezentat in convocator.
Consilierul Sperneac Adrian propune suplimentarea ordinii de zi cu PH pentru aprobarea noilor tarife de salubrizare propuse de firma Radet.
Se aproba introducerea pe ordinea de zi cu 14 voturi
Consilierul Denes Ildiko propune:
- Modificarea punctului 8 din Raport al Comisiei nr.3 in PH pentru aprobarea Competentelor si atributiilor comisiei nr.3.
Se aproba cu 13 voturi pentru si o abtinere.
- Aprobarea unui contract de comodat intre Biserica Romano catolica si primarie pentru sala de mese unde servesc masa elevii de la after school. Se aproba introducerea pe ordinea de zi cu 14 voturi pentru.
- Aprobarea finantarii sarbatorii Farsang din luna februarie
Se aproba cu 11voturi pentru si 3 abtineri.
Se supune la vot ordinea de zi cu modificarile aduse si se aproba cu unanimitate de voturi.
S-a dat citire procesului verbal al sedintei extraordinare din 31 ianuarie 2013 la care nu sant obiectii.
Incepe dezbaterea problemelor in ordinea prezentata in convocator.
1. Proiect de hotarare privind infiintarea SC AQUA DUMBRAVITA SRL , societate comerciala ca asociat unic Comuna Dumbravita reprezentata prin Consiliul Local Dumbravita
Consilierul Toma arata ca acest SRL este de fapt aceeasi Marie cu alta palarie ( adica s-a schimbat palaria lui Szilagyi cu palaria lui Malac ). Nici acest SRL nu are autorizatie de functionare , nu are licenta si sant sanse foarte mici de a o obtine, nu are forta financiara de a solutiona problemele complexe care sant in Dumbravita.
Proiectul de hotarare nu are avizul Comisiei nr. 3 care gestioneaza serviciile publice comunitare. Nu este prezentata organigrama de functionare nici statul de functii ale societatii propuse, ceea ce inseamna ca vor mai urma doua trei hotarari pe aceeasi tema.
Propune ca proiectul de hotarare sa contina doua conditionari si anume :
- Un termen de 6 luni in care firma sa obtina licenta de functionare ( in caz contrar sa se desfiinteze si serviciul respectiv sa fie licitat catre societati care detin licenta.
- Sa fie prevazuta plata unei redevente pentru retelele de apa si canalizare care sant in patrimoniul localitatii.
Primarul Malac confirma ca aceasta este prima etapa dupa care urmeaza sa prezinte organigrama si statul de functii si profita de ocazie pentru a prezenta propunerea sa pentru postul de administrator al societatii in persoana d-lui Bredisteanu C de profesie inginer constructor.
Se supune la vot proiectul de hotarare in forma prezentata initial si se aproba cu 13 voturi pentru si o abtinere.
2. Proiect de hotarare privind aprobarea listei cu beneficiarii PEAD 2012-2013 , etapa II pentru finalizarea programului;
Inspectorul social Aivanesei C. prezinta lista cu beneficiarii acestor ajutoare in alimente si conditiile in care se distribuie
Se supune la vot si se aproba in unanimitate lista beneficiarilor.
3. Proiect de hotarare privind aprobarea agendei culturale a comunei Dumbravita pe anul 2013;
Consiliera Denes Ildiko propune aprobarea agendei culturale cu bugetele specificate pe fiecare eveniment.
Consilierii Sperneac A, Kadar Ghe, Nicola A si primarul Malac sustin aprobarea Agendei culturala fara specificarea bugetelor pe activitati.
Consilierul Toma spune ca pentru a garanta realizarea agendei culturale care esta coordonata de Comisia nr.3 este nevoie sa fie asigurate sumele aferente activitatilor respective. Urmeaza aprobarea bugetului si in acest buget trebuie incluse costuri pentru toate aceste activitati care au fost raportate si la Consiliul judetean. Aproband agenda fara buget va fi necesar ca pe parcursul anului sa mai elaboram aproximativ 30 de hotarari de consiliu pentru a aproba sumele pe fiecare activitate culturala in parte, situatie care ar putea fi evitata aproband agenda culturala cu bugetele pe activitati incluse.
Consilierul Samfira Ionel propune inlocuirea evenimentului Sarbatoarea secerisului cu altceva deoarece in Dumbravita nu se mai secera de multi ani si in niciun caz in august.
Se supune la vot aprobarea Agendei culturale cu bugete pe activitati sa voteaza cu 5 pentru 7 impotriva si 2 abtineri.
Se supune la vot agenda culturala fara bugete pe activitati si se voteaza cu 8 pentru si 6 abtineri .
Se aproba in final Agenda culturala fara bugete pe activitati.
4. Proiect de hotarare privind alocare in bugetul local pe anul 2013 a unor sume pentru plata drepturilor salarile care fac obiectul Deciziei Tribunalului Timis nr. 705/2007;
Se prezinta de catre presedintele de sedinta Decizia Tribunalului Timis si hotararea de guvern care prevede esalonarea acestor drepturi pe 5 ani . In bugetul pe 2013 vor fi incluse ratele pe 2012 si 2013.
Se supune la vot si se aproba cu 13 voturi pentru si o abtinere.
5. Proiect de hotarare privind completarea art. 3 din Hotararea Consiliului Local Dumbravita nr . 31 din 22.11.2023 pentru aprobarea solicitarii cheltuielilor de finantare a unor cheltuieli de investitii si reparatii capitale pentru Centrul de zi”in vederea accesarii fondurilor nerambursabile din bugetul Ministerului Muncii , Familiei si Protectiei Sociale , precum si decontarea finantarii, conform Ordinului nr. 2765/2012;
Consilierul Toma arata ca in documentele prezentate pentru aprobarea acestui PH a constatat ca in localitate functioneaza un centru de zi infiintat in decembrie 2010 cu o structura de 6 persoane , pentru care s-a cheltuit in anul 2012 suma de 800 mii lei si pentru care este prevazuta in bugetul pe 2013 o structura de 30 de persoane si un buget de 1,2 milioane lei. Intreaba ceilalti consilieri daca stiu ceva despre functionarea acestui centru de zi si la raspunsul negativ al acestora intreaba contabila Rosu daca sumele raportate catre Ministerul muncii,familiei si protectiei sociale s-au cheltuit in realitate sau sant raportari false. Intreaba deasemenea inspectorul social Aivanesei C care sant salariatii acestui Centru. La raspunsul acesteia ca salariatii sant dintre angajatii Primariei si din Scoala din localitate intreaba contabila daca acestia au fost platiti dublu din fonduri publice , situatie nepermisa de lege. Contabila Rosu nu a dat niciun raspuns.
Se supune la vot PH asa cum a fost prezentat initial si se aproba cu 8 voturi pentru si 6 abtineri.
6. Proiect de hotarare privind aprobarea contractarii unui imprumut in valoare de 683.351 lei, pe o perioada de 5 ani;
Consilierul Toma arata ca in documentele prezentate de primarul Malac se justifica imprumutul respectiv pentru plata unor arierate dintre care cel mai consistent este catre firma Confort SA in valoare de 560 mii lei. Face precizarea ca in Decizia Curtii de conturi ce se va prezenta la punctual 7 este prevazuta masura ca primaria Dumbravita sa recupereza un prejudiciu de la firma Confort SA in valoare aproximativ egala ( 567 mii lei ) si il intreaba pe primarul Malac daca a intreprins ceva pentru compensarea celor doua sume.
Primarul Malac spune ca imprumutul se face in baza unei ordonante pentru plata arieratelor iar in ceea ce priveste recuperarea prejudiciului acesta inca este pe rol la Judecatorie si numai dupa pronuntarea instantei se va trece la recuperare.
Se supune la vot si se aproba contractarea imprumutului cu 12 voturi pentru si 2 impotriva.
7. Informare privind Decizia nr. 13/11.01.2012 a Camerei de Conturi a Judetului Timis;
Consilierul Toma face precizarea ca Raportul Camerei de conturi Timis a fost predat Primariei Dumbravita in mai 2024 insotit de Decizia nr. 20 care prevedea un numar de 37 de masuri pentru intrarea in legalitate a UAT Dumbravita si pentru recuperarea unui prejudiciu de aproximativ 5 milioane lei.
Cu toate ca s-au dat de 3 ori termene pentru realizarea acestor masuri nu s-a facut nimic pana in prezent. Arata ca este prima data cand Decizia Curtii de conturi este prezentata Consiliului local dar considera ca o data cu aceasta informare a consiliului era necesar sa se prezinte si programul pentru realizarea masurilor stabilite prin Decizia nr. 13. Solicita precizari asupra modului cum vor fi recuperate prejudiciile de la firmele aflate in insolventa sau celor inchise.
Primarul Malac spune ca se lucreaza la acest program si urmeaza sa se informeze Consiliul cand va fi gata. Pentru recuperarea prejudiciilorcare nu pot fi recuperate pe cale juridica spune ca se va deschide actiune in instanta pe numele fostului primar Szilagyi Geza pentru recuperarea de la acesta.
8. Proiect de hotarare pentru aprobarea competentelor si atributiilor Comisiei de specialitate nr.3 din cadrul Consiliui local Dumbravita;
Consiliera Denes arata ca s-a depus in termen legal proiectul de hotarare, nota de fundamentare si draftul de competente si atributii si in consecinta solicita aprobarea acestui PH.
Consilierul Sperneac apreciaza initiativa Comisiei nr. 3 si recomanda si celorlalte doua comisii sa faca acest lucru, dar considera ca nu e necesara aprobarea acestora printr-o hotarare a Consiliului local. In acelasi mod se pronunta si consilierii Kadar si Nicola care solicita parerea consilierului juridic Marinchi Diana.
Consiliera Marinchi spune ca majoritatea competentelor si atributiilor propuse de Comisia nr. 3 sant prevazute in diverse legi ale administratiei locale si dupa parerea sa nu ar trebui aprobate print-o hotarare separata.
Consilierul Toma arata ca in conformitate cu prevederile Regulamentului de functionare al CL , Comisia nr.3 coordoneaza si raspunde de anumite domenii in cadrul administratiei locale. In indeplinirea mandatului sau , comisia interactioneaza cu locuitorii comunei si cu diverse institutii care au sediul pe raza localitatii situatie in care are nevoie de o legalitate a deciziilor si actiunilor pe care le intreprinde. Aceasta legalitate nu o poate da decat CL printr-o hotarare care sa aprobe competentele si atributiile acesteia.
In cazul in care nu se doreste o aprobare separata a acestor competente, propune modificarea Regulamentului de functionare a CL prin includerea acestor competente si atributii in acest Regulament.
Consilierul Abalaru ii reproseaza consilierului Toma ca a monopolizat sedinta si l-a plictisit cu aberatiile sale.
Consilierul Toma in dreptul la replica spune ca in calitate de consilier are dreptul sa se pronunte asupra tuturor subiectelor de pe ordinea de zi iar comentariile sale sant pentru cei ce le inteleg si pentru a se consemna in procesul verbal punctul sau de vedere inainte de a-si exprima votul. Ceilalti au voie sa se plictiseasca in acest timp.
Se supune la vot scoaterea de pe ordinea de zi a acestui punct si prezentarea in sedinta urmatoare a unui nou PH prin care sa se completeze Regulamentul de functionare al CL conform celor propuse.
Se aproba cu 12 voturi pentru si 2 abtineri scoaterea de pe ordinea de zi .
9. Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detalui(PUD) avand ca beneficiar pe SC”ITALPATRU”SRL;
Arhitecta Nistoran Prezinta PUD ul firmei ITALPATRU SRL.
Consilierul Toma intraba daca au fost indeplinite conditiile impuse de arhitectul Consiliului judetean , respectiv Dezbaterea publica si Acordul vecinilor. Arhitecta Nistoran confirma ca au fost indeplinite toate conditiile.
Se supune la vot si se aproba cu unanimitate.
Consilierul Kadar Gheorghe solicita aprobarea consiliului pentru a parasi sedinta din motive personale. Se aproba in unanimitate.
10. Proiect de hotarare privind acordarea ajutoarelor de incalzire;
Se prezinta referatul Compartimentului social prin care se propun ajutoarele pentru incalzire .
Se supune la vot si se aproba in unanimitate in forma propusa .
11. Raport de activitate a viceprimarului Miklos Arpad pe anul 2012;
Viceprimarul da citire raportului sau de activitate pe anul 2012.
Consilierul Samfira il roaga pe viceprimar sa precizeze daca in conditiile in care prin organigrama nu are decat un salariat in subordine a primit sarcini in scris prin dispozitia primarului. Acesta afirma ca are astfel de sarcini scrise.
Consilierul Toma arata ca in raportul sau viceprimarul a afirmat ca a acordat cea mai mare parte a timpului sau de lucru coordonarii personalului muncitor pentru gospodarire comunala. Din cate cunoaste dumnealui Primaria Dumbravita nu are niciun muncitor in organigrama pentru gospodarire comunala.
Viceprimarul spune ca este vorba de muncitorii care executa pavele si borduri,repara drumuri,etc.
Primarul Malac il corecteaza spunand ca de fapt viceprimarul a supravegheat lucrarile executate cu contract de catre Asociatia Dumbravita.
Consilierul Nemes solicita aprobarea consiliului pentru a parasi sedinta din motive personale si se aproba cu unanimitate.
12. PH pentru aprobarea noilor tarife de salubrizare propuse de firma RADET.
Se prezinta documentatia inaintata de firma RADET prin care se justifica o majorare sub 1% a tarifelor pentru serviciile de salubrizare.
Se supune la vot si se aproba cu unanimitate
13. Discutarea cererilor depuse;
a. Se prezinta cererea Scolii Gimnaziale Dumbravita pentru aprobarea unui Contract de comodat intre Biserica Romano catolica si primarie pentru sala unde servesc masa elevii de la after school.
Consilierul Abalaru arata ca sala nu indeplineste normele de igiena si exista riscul de infestare a elevilor care servesc masa. Propune construirea de urgenta a unui spatiu conform normelor.
Primarul Malac spune ca o constructie noua nu e posibila in acest an deoarece bugetul nu permite fiind multe proiecte in derulare.
Nefiind o propunere potrivita cererea se amana pana la gasirea unei solutii corespunzatoare
b. Se prezinta cererea Directorului de camin pentru Aprobarea finantarii sarbatorii Farsang din luna februarie cu suma de 3000 lei.
Consilierul Sperneac arata ca nu exista avizul biroului contabilitate si nu poate fi aprobata .
Se amana aprobarea cererii.
13. Diverse;
Consiliera juridica informeaza consiliul ca luni 4 martie pe rol la Tribunalul Timis se va judeca contenciosul prin care Dunos a dat in judecata Consiliul local Dumbravita pentru anularea articolului 44 al 1 din Regulamentul de organizare si functionare a CL prin care se incalca dreptul cetatenilor de a lua cuvantul in sedintele ordinare ale CL.
Consilierul Agoston pe un ton vehement ii solicita consilierului Toma , in calitate de Presedinte Dunos sa retraga de urgenta aceasta actiune din instanta . Considera ca nu este colegial si constructiv sa ne actionam in judecata unii pe alti.
Consilierul Toma in dreptul la replica ii spune consilierului Agoston ca Dunos este o Asociatie profund democratica in care deciziile se iau in colectiv cu majoritate de voturi si nu poate sa retraga actiunea. Ii recomanda domnului Agoston sa nu mai faca pe lupul moralist tinand cont ca in toamna anului trecut a actionat prin toate formele pentru anularea mandatelor colegilor Szilagyi G. si Nicolae C.
Face precizarea ca DUNOS nu a dat in judecata consilierii ci a atacat in contencios o hotarare a CL care este cu totul altceva.
Nemaifiind alte probleme , sedinta se incheie dupa 4 ore de dezbateri.
Related posts:
Cnsider că este de neconceput ca Primăria Dumbravița să contracteze un împrumut pentru plata unor arierate către firma Confort SA în condițiile când are de recuperat de la aceasta o sumă mai mare. Mai mult firma Confort SA se află în insolvență sau în procedură de faliment. De unde să mai se recupereze în viitor acesti aproape 570 mii de lei. Cu toate explicațiile Domnului Primar, cred personal că ordonanța privind plata unor arierate mai vechi nu obligă UAT Dumbrăvița să plătească datorii unei firme care la rândul ei este datoare Primăriei noastre.
Luând în considerare și faptul că dobânzile aferente acestui împrumut ajung pentru perioada de 5 ani la peste 150 mii de lei, unde este de ce s-a luat hotărârea contractării lui în CL ?. După cum vedeți doar doi consilieri au fost împotrivă.
Ionel S.