Pentru numai 1 euro mp/luna in cazul spatiilor de productie sau 2 euro mp/luna pentru spatiile de birouri, Incubatorul de afaceri Dumbravita, situat la aproximativ 7 km de centrul orasului Timisoara, poate asigura locatia necesara desfasurarii activitatii comerciale pentru un numar de 17 firme aflate la inceput de drum .
Prin intermediul incubatorului de afaceri Dumbravita, administratia publica locala isi propune sa incurajeze initiativa antreprenoriala prin oferirea unor spatii de incubare a afacerii, complet utilate, la cele mai competitive preturi care pot fi gasite pe piata serviciilor de inchirieri imobiliare.
Spatiul in care functioneaza Incubatorul de Afaceri Dumbravita este format din doua corpuri de cladiri, avand urmatoarele caracteristici si functii:
CORPUL 1 –BIROURI , regim de P+2E ( suprafata utila = 598 mp )
1. PARTER:
- Front desk
- 2 sali polivalente ( conferinta)
- copy center
- spatiu tehnic
- grup sanitar
2. ETAJ 1:
- 2 spatii firme - servicii
- 2 spatii firme administrativ- productie
- 1 spatiu birou all inclusive -servicii
- 1 spatiu birou pentru administratorul incubatorului de afaceri ( 18,40 mp, sediu firmei START Afaceri T&D Srl- administrator Incubator)
- Grupri sanitare comune
3. ETAJ 2:
- 3 spatii firme servicii
- 2 spatii administrative-productie
- 1 spatiu all inclusive - servicii
- grupuri sanitare
CORPUL 2 –HALA PRODUCTIE ( suprafata utila = 1.146 mp)
- 4 spatii productie/depozitare
- vestiare
- grupri sanitare
ALTE UTILITATI :
- retea IT –telefonie
- sistem sonorizare
- apa/canalizare/energie electrica/gaz
- parcari exterioare
- spatii verzi
SCURT ISTORIC AL INCUBATORULUI DE AFACERI DUMBRAVITA
1. IUNIE 2010
Municipiul Timisoara si Comuna Dumbravita decid sa colaboreze in vederea realizarii, in parteneriat a unui proiect intitulat ,, Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor in comuna Dumbravita- incubator de afaceri ”, proiect care a fost supus spre finantare in cadrul POR 2007-2013- Axa 1 ,, Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor- Domeniul de interventie 1.1 ,, Planuri integrate de dezvoltare durabila “ POR 2007-2013
In cadrul parteneriatului ibcheiat intre cele doua entitati administrative acestea si-au asumat urmatoarele responsabilitati:
Municipiul Timisoara s-a obligat sa asigure:
- resursele umane necesare managementului proiectului ( scrierea coordonarea si implementarea proiectului)
- asistenta tehnica pentru eleborarea documentatiilor necesare accesarii fondurilor structural
- 50 % din cofinantarea proiectului ( aprox 300.000 de euro)
- 50 % din cheltuielile neeligibile ale proiectului
Comuna Dumbravita s-a obligat sa asigure :
- Cheltuielile necesare pentru elaborarea documentatiilor de accesare a fondurilor structurale
- 50 % din cofinantarea proiectului ( aprox 300.000 de euro)
- 50 % din cheltuielile neeligibile ale proiectului
2. DECEMBRIE 2024
Se lanseaza proiectul ,,Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor in comuna Dumbravita “
3. FEBRUARIE 2012
Municipiul Timisora impreuna cu Comuna Dumbravita anunta public lansarea proiectului ,, Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor in comuna Dumbravita “
Beneficiarii directi ai proiectului :
- 4 firme cu activitati de productie si depozitare tip hala si cate un birou administrativ in domeniul mestesugurilor traditionale – perioada de incubare 3 ani
- 5 firme cu activitati din sectorul serviciilor ( servicii catre intreprinderi sau catre populatie, servicii inteligente, servicii creative)- perioada de incubare 3 ani
- 8 firme cu activitati din sectorul serviciilor inchiriate pentru perioade scurte de timp
Grupul tinta:
- intreprinzatori locali
- microintreprinderi
- start-up –uri care nu isi permit inchirierea unor spatii de lucru la pretul pietei
- activitati cu grad ridicat de inovare care creeaza valoare adaugata mare
Valoarea totala a proiectului este de 4.840.672 lei din care:
- 1.776.273 lei asistenta financiara nerambursabila
- 1.776.273 lei cofinantare
- 358.692 lei cheltuieli neeligibile
- 929.431 TVA
Perioada de implementare a proiectului :
15.12.2024-15.10.2014
4. NOIEMBRIE 2013
Consiliul local Dumbravita a aprobat prin HCL 92/2013 declararea obiectivului de investitii ,,Structuri locale pentru sprijinirea afacerilor in comuna Dumbravita – Incubator de afaceri, ca fiind de interes local”
Acest demers a fost necesar pentru inlaturarea interdictiei de scoatere din circuitul agricol al terenului cu regim de pajiste/isalz pe care urma sa fie edificat viitorul Incubator de Afaceri Dumbravita
5. AUGUST 2014
In prezenta reprezentantilor municipiului Timisoara si a comunei Dumbravita a fost inaugurat Incubatorul de Afaceri Dumbravita
6. DECEMBRIE 2014
Consiliul Local Timisoara aproba infiintarea firmei SC START AFACERI T&D Srl care va administra incubatorul de afaceri Dumbravita. Cu aceeasi ocazie, CLT desemneaza pe consilierul local Andrei PETRISOR ca reprezentant in cadrul Adunarii Generale a Asociatilor din partea municipiului Timisoara
7. IANUARIE 2015
Consiliul Local Dumbravita aproba infiintarea firmei SC START AFACERI T&D Srl care va administra incubatorul de afaceri Dumbravita. Cu aceeasi ocazie, CLT desemneaza pe consilierul local Ionel SAMFIRA ca reprezentant in cadrul Adunarii Generale a Asociatilor din partea comunei Dumbravita
8. FEBRUARIE 2015
Municipiul Timisoara si Comuna Dumbravita fac public anuntul privind recrutarea unui administrator pentru SC START AFACERI T&D Srl
9. MARTIE 2015
Domnul IORDACHE Marian, este desemnat administratorul firmei SC START AFACERI T&D Srl
Ba baietii mosului declararea de inters public a unei pajisti se face prin hotarare de guvern pentru lucrarile de interes national si prin hotarare de consiliu judetean pentru lucrarile de interes local. Consiliul local comu nal nu are nici un fel de putere in acest caz. Cititi pa baieti pa legea ( art. 7 din L 33/1994) inainte de a face pe inteleptii comunei ca altfel va mananca beciul domnesc.
Buna ziua. Logic ar fi ca aceste spatii sa fie inchiriate la pretul pietei sau prin licitatie deschisa cu strigare si nu sa fie un”vehicul politic”. In sensul sa se inchirieze la preturi modice firmelor de casa la acest asa zis incubator … Nu de oua ci de afaceri…
BA BAIETI CAT II PLATESTE STATUL LUI IORDACHE PENTRU FUNCTIA INCREDINTATA.
CE TARGET-URI I S-AU STABILIT ACESTUI INDIVID
SI CAND SE POPULEAZA ACEST SPATIU CU FIRMELE PENTRU CARE A FOST DESTINAT CA DACA IL TINE IN CUTIE CA ROBU ATUNCI DEGEABA LA INFIINTAT
INTERESANT AR FI SA STABILITI CATI BANI A PIERDUT COMUNITATEA DE LA FINALIZAREA LUCRARII SI PANA ACUM .
ESTE RUSINOS SA VEZI CUM SUNT ARUNCATI BANII COMUNITATII PE APA SAMBETEI FARA CA NIMANUL SA II PESE DE ACEST LUCRU
Prin proiect au fost stabilite trei aspecte :
- incubatorul va fi administrat de o societate avand ca actionari UAT Dumbravita si UAT Timisoara;
- indemnizatia administratorului va fi de 1000 lei lunar si va fi platita din veniturile atrase prin inchirierea spatiilor si prin evenimentele organizate ;
- sediul social al societatii va fi in incinta incubatorului intr-un spatiu de 17 m2.
Mai departe observatiile d-voastra sant pertinente :
- Societatea de administrare nu a fost inca infiintata deoarece nu are sediu social ( incubatorul nu a fost intabulat deoarece a fost construit pe pasunea comunala si nu au fost rezolvate problemele pentru a se intra in legalitate );
- De 6 luni de zile UAT Dumbravita cheltuieste bani din bugetul local pentru intretinerea si paza acestuia ;
- Majoritatea proiectelor din fonduri europene atrase de primaria Dumbravita au fost paguboase datorita lipsei unor studii de fezabilitate serioase anterioare demararii proiectelor ( s-a urmarit mai mult imaginea politica creata prin atragerea de proiecte : Tv Behela , Eu – talent ; canalizarea in contrapanta prin pompe de presiune , etc )
Sa speram ca proiectele care sant acum in derulare vor fi mai eficiente si in folosul majoritatii dumbravitenilor ( troleibuzul, centrul de zi, polivalenta , casa de cultura , etc ).