La sedinta extraordinara de joi 17.02.2024 au participat 9 consilieri , jurista CL, si contabila Rosu Carolina.
Au lipsit nemotivat consilierii : Agoston Odon, Abalaru Iulian, Boszo Margareta, Sperneac Adrian si Samfira Ionel. Consilierul Gafton Sorin a demisionat si nu a fost desemnat un alt consilier in locul sau.
Sedinta a fost condusa de consilierul Nagy Balasz.
Pe ordinea de zi au fost 3 puncte.
Jurista consiliului local da citire procesului verbal al sedintei ordinare din luna ianuarie 2015. Nu sant comentarii . Se voteaza cu 8 voturi pentru si o abtinere (Cservid )
Se incepe dezbaterea problemelor de pe ordinea de zi :
1. Proiect de hotarare privind aprobarea executiei bugetare pe anul 2014.
Consilierul Toma arata ca fata de sedinta anterioara , in care aceasta executie bugetara nu a fost aprobata , nu s-au adus niciun fel de clarificari asupra modului in care s-au cheltuit banii contribuabililor. Isi mentine aceleasi observatii critice asupra neregulilor si nelegalitatilor din executia bugetara , motiv pentru care nu o va vota nici de aceasta data.
Consiliera Denes spune ca atat colegii consilieri cat si executivul primariei sant foarte exigenti si pretentiosi cand este vorba de actiunile culturale dar nu la fel se comporta fata de celelalte capitole bugetare . Solicita consilierilor sa manifeste aceeasi exigenta fata de toate sectiunile bugetului : administratie, politie, invatamant, cultura , sport , religie.
Nemaifiind alte comentarii se supune la vot si se aproba cu 8 voturi pentru si o abtinere ( Toma ) .
2. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si lista de investitii pe anul 2015.
Consilierul Toma arata ca nici la acest proiect de buget nu s-a produs nicio schimbare fata de sedinta anterioara. Arata ca in conformitate cu legea bugetului, in sedintele de adoptare a bugetului acesta se aproba pe capitole si obiective de investitii. Daca s-ar fi procedat in acest mod dansul ar fi votat bugetul propus in proportie de 80-85%. , dar nu va vota niciodata cheltuieli cu bunuri si servicii de 7 milioane lei sau obiective de investitii care nu au proiecte aprobate si nici deviz estimativ. Arata ca va fi imposibil sa se cheltuie in acest an 950 mii lei pentru extinderea sediului administrativ al primariei cand in prezent nu exista proiect , nu exista aprobarea consiliului pentru acest obiectiv, iar pe locatia respectiva functioneaza actualmente corturile de confectionat pavele .
Propune ca jumatate din aceasta suma sa fie alocata inceperii lucrarilor de modernizare a strazii Migdalului ( Liziera Padurii ) .
Consilierul Hategan promite ca daca domnul Toma voteaza bugetul va fi alocata suma de 500.000 lei pentru amenajarea strazii Migdalului.
Consilierul Toma spune ca el nu voteaza promisiuni.
Consilierul Kadar o intraba pe doamna Rosu daca primarul a alocat in proiectul de buget suma de 60.000 lei pentru repararea acoperisului bisericii catolice. Aceasta confirma alocarea sumei solicitate.
Nemaifiind alte comentarii se supune la vot si se voteaza astfel : 8 voturi pentru si o abtinere ( Toma ).
3. Proiect de hotarare privind PUZ " Zona rezidentiala cu functiuni complementare, dotari si servicii publice, in parcela CAD 407274 Dumbravita, avand ca beneficiar pe Voiculescu Liviu.
Consilierul Toma arata ca documentatia pentru acest punct nu a fost prezentata pe site si nu poate fi dezbatut intr-o sedinta extraordinara.
Consilierul Nicola A spune ca acest PUZ este la comisia de urbanism din septembrie 2014 si nu a fost propus pe ordinea de zi deoarece lipsea un document solicitat prin certificatul de urbanism . In prezent acest document a fost depus la dosar iar comisia de urbanism a dat aviz favorabil deci PUZ ul intruneste conditiile pentru a fi aprobat .
Consilierul Toma sustine ca nici in aceste conditii nu poate vota un PUZ pe care nu l-a vazut si solicita ca acesta sa fie prezentat in plenul sedintei. Considera absenta reprezentantului Compartimentului de urbanism din subordinea primarului intr-o sedinta de aprobare PUZ drept o desconsiderare si o ofensa adusa Consiliului local .
Jurista primariei prezinta dosarul si documentatia PUZ ului.
Nemaifiind alte comentarii se supune la vot si se aproba in unanimitate.
Sedinta se incheie dupa o ora si jumatate de dezbateri.
Eu cred ca asta cu neaprobarea bugetului in primele sedinte e doar asa ca sa se dea impresia ca se munceste. Altfel nu vad de ce in prima sedinta se abtin apoi nu se schimba nimic si in final voteaza. E o incordare de muschi ca sa-si negocieze unii mai bine pozitia. Domnule Toma ramaneti cam singur in opozitie si o sa dati impresia ca sunteti impotriva a orice misca pe acolo. Cred ca ar trebui repozitionate taberele si coalitiile. O sedinta extraordinara inseamna o sedinta in plus, mai multi bani pentru consilieri. E de bine, mai rau sa nu fie.
D-lui Marcu,
Daca ati urmarit ultimele sedinte ale CL si pentru a fi corecti ,lucrurile nu stau chiar asa.
In problema bugetului, data fiind componenta grupului de la putere ( PSD+UDMR+ PC= 10 ) nu trebuia sa fie nicio problema in aprobarea acestuia din prima sedinta. Din proasta organizare si datorita faptului ca un grup de 5 consilieri ( nu conteaza din ce partid ) au inteles ca acest buget este conceput netransparent si ilegal, cu scopul de a fi sifonat in interes personal sau de grup, nu au votat pentru aprobarea acestuia, bugetul a fost respins. In sedinta extraordinara s-au organizat mai bine ( au convins-o pe consiliera Denes sa voteze pentru ,cu toate ca in comisia de specialitate a votat impotriva ) si au intrunit cele 8 voturi, minimul necesar pentru adoptarea bugetului. O parte din consilierii care s-au abtinut in sedinta ordinara au ales sa lipseasca de la sedinta extraordinara ( echivalent cu abtinerea de la vot ).
Tot pentru corectitudine fac precizarea ca sedintele extraordinare nu sant platite ( consilierii nu primesc indemnizatie ).
In ceea ce priveste atitudinea mea si impresia de GICA – contra , mi s-a mai spus acest lucru dar nu ma afecteaza pentru ca pun aceasta apreciere pe seama celor cu mai putini neuroni si va explic de ce . Eu ma consider in acest consiliu un reprezentant al celor ce inteleg problemele comunitatii, al celor care doresc ca aceasta localitate sa se ridice la nivelul asteptarilor si pretentiilor membrilor sai.
Pentru cei ce urmaresc DUNOS consider ca nu voi fi niciodata un Gica – contra pentru ca in toata activitatea mea de consilier si de membru Dunos am fost preocupat numai de realizarea unor proiecte care sa asigure un standard de viata european membrilor comunitatii. Nu ma opun la niciun proiect , la nicio actiune, indiferent de cine este propusa , fara a argumenta pozitia mea si fara a oferi varianta legala ,optima si in interesul intregii comunitati.
In 2008 cand am intrat pentru prima oara in acest consiliu , am propus si dupa un an am reusit sa conving colegii consilieri ( majoritatea era si atunci la putere PSD-UDMR ) sa aprobe un HCL pentru construirea unui centru civic al localitatii in zona Poligonului ( Casa de cultura, Centru de sanatate, Polivalenta, Gradinita, Liceu , Strand , Parc de agreement,Piata agroalimentara ) prin atragerea de fonduri europene.
Atunci toata lumea spunea ca nu este o prioritate sau ca nu sant necesare aceste obiective deoarece santem la doi pasi de Timisoara si Dumbravita nu are nevoie de astfel de infrastructura social culturala.
Acum o parte dintre aceste obiective sant in lucru si cat de curand toate vor fi realizate.
Cred ca nu este important sa faci un grup care sa voteze intr-un fel sau altul, important este sa te preocupe problemele comunitatii si sa faci tot ce este posibil pentru a-i determina pe ceilalti sa inteleaga prioritatile si sa voteze cu responsabilitate, in interesul general al comunitatii.
Si mai este un lucru foarte important : interesul si atentia cetatenilor in alegerea celor care le vor reprezenta interesele la nivel local.