La sedinta Consiliului Local Dumbravita de joi 30.08.2012, au participat 13 consilieri , primarul, secretara primariei, jurista CL si ca invitat, contabila Rosu Carolina.
Au lipsit motivat consilierii Gafton Sorin Costel si Kadar Gheorghe.
Sedinta a fost condusa de consilierul Agoston Odon.
Pe ordinea de zi au fost 11 puncte asa cum am prezentat in convocator. Nu au fost obiectii la ordinea de zi si nici solicitari de suplimentare.
S-a dat citire procesului verbal al sedintei ordinare din luna iulie si au inceput dezbaterile pe probleme, in ordinea prezentata.
1. Rectificarea bugetului local al Comunei Dumbravita pe anul 2012.
Presedintele de sedinta citeste raportul prezentat de primar prin care se solicita urmatoarele modificari, urmare a solicitarii Consiliului Judetean, fiind necesara constituirea unui Fond de rezerva la dispozitia primarului, pentru situatii de urgenta si calamitati, in valoare de 300. 000 lei prin redistribuirea fondurilor repartizate:
- cultura, culte, - 100.000 lei
- administratie locala - 100.000 lei
- transporturi ( strazi ) – 100.000 lei
- majorarea fondurilor pentru politia locala si asistenta sociala urmare a unor drepturi salariale prevazute prin hotarari de guvern
- reducerea fondurilor la drepturile salariale pentru invatamant cu 400.000 lei, urmare adresei ANFP, datorita necheltuirii acestora.
- redistribuirea unor fonduri in valoare de 125.000 lei din bugetului scolii de la capitolul hrana pentru copii la capitolul mobilier scolar – 62.500
- capitolul bunuri si servicii 62.500 lei.
Consilierul Sperneac Adrian , presedintele Comisiei economice arata ca toate aceste modificari sant corecte si necesare drept pentru care au fost avizate in unanimitate de comisia pe care o conduce.
Consilierul Toma Iulian arata ca nu a primit inaintea sedintei , asa cum prevede legea 215/2001, bugetul rectificat pentru a-l studia. Precizeaza ca procedura in care se dezbate rectificarea bugetului este incorecta si nu da posibilitatea consilierilor sa voteze in cunostinta de cauza, din urmatoarele considerente:
- In Consiliul Local Dumbravita din 15 consilieri, doar 4 provin din vechiul consiliu care a aprobat bugetul pe anul 2012. In aceste conditii era normal sa se prezinte noului consiliu bugetul in integralitatea lui si nu doar un referat cu cateva modificari. Trebuia sa se prezinte toate anexele la buget respectiv Lista de investiti si toate proiectele aprobate pentru anul in curs ( asfaltare strazi, canalizare, transportul in comun, etc. ). Trebuia deasemenea sa se prezinte un raport financiar privind executia bugetara pe primele 6 luni pentru a se stabili la timp masuri de realizare a programelor aprobate pentru anul in curs.
- Referitor la modificarile propuse in raport arata ca nu e normal sa nu fie cheltuiti banii prevazuti la anumite capitole . Acest lucru presupune fie ca executivul a facut o planificare gresita a fondurilor la inceputul aanului, fie ca a dat dovada de incompetenta in realizarea programului stabilit.
- Considera ca nu exista transparenta in administrarea bugetului local si da exemplu cu Capitolul cultura , culte , agrement unde a fost prevazuta suma de 2.300.000 lei pentru reamenajarea parcului central, suma pe care a contestat-o la aprobarea bugetului, si care nu a fost consumata decat in mica parte. Despre aceasta suma a aflat in cadrul Comisiei nr. 3 din care face parte, de la fostul primar Szilagyi Geza, ca urma a fi folosita pentru construirea unei Case de cultura, lucru ce nu trebuia facut public. Considera inadmisibil ca bugetul local sa fie cheltuit fara informarea si aprobarea Consiliului local, actiune de natura penala, chiar daca scopul in care se cheltuie aceste fonduri este util localitatii.
- Solicita din partea noii conduceri executive si colegilor consilieri ca, in viitor , sa procedeze la transparenta totala in proiectarea si executia bugetului local pentru a folosi cat mai eficient banii contribuabililor in interesul acestora.
Consilierul Nicolae Constantin solicita ca din bugetul local , capitolul cultura , culte , educatie sa fie prevazute fonduri pentru asigurarea functionarii Televiziunii locale Behela Tv, al carei director este, sustinand ca aceasta institutie presteaza o activitate culturala.
Consilierul Toma intreaba despre ce suma este vorba si domnul Nicolae spune ca suma necesara este de aproximativ 400.000 lei pe an.
Consilierul Samfira Ionel arata ca televiziunea este un instrument media si trebuie foarte bine analizat cum va fi finantata. Considera ca trebuie clarificat statutul juridic al acestei institutii.
Presedintele de sedinta propune ca problema televiziunii sa fie analizata cu alta ocazie.
Se supune la vot bugetul rectificat si se aproba cu 10 voturi pentru, 2 voturi impotriva ( Samfira , Toma ) si o abtinere ( Szilagyi ).
2. Organizarea Zilelor Dumbravitei 2012.
Presedintele de sedinta prezinta propunerea Comisiei nr. 3 privind programul activitatilor cu ocazia sarbatoririi zilelor Localitatii Dumbravita si arata ca s-a apreciat ca pentru aceste festivitati si actiuni este necesara suma de 400.000 lei din bugetul local si din sponsorizari.
Consilierul Sperneac A. arata ca in comisia economica s-a votat pentru suma de 35 ooo lei din bugetul local restul urmand a se asigura prin sponsorizari pe care s-a angajat sa le obtina primarul in functie.
Consilierul Szilagii Geza sustine ca suma sa fie asigurata in totalitate din bugetul local pentru ca prin obtinerea de sponsorizari primarul isi va crea obligatii ceea ce nu este normal.
Consilierul Nicola A. sustine ca nu va fi nici-o problema cu obtinerea sponsorizarilor si ca suma de 35.000 din bugetul local este suficienta.
Consilierul Toma arata ca fata de anul anterior cand pentru acest eveniment s-au cheltuit din bugetul local 27. 000 lei si din sponsorizari 11.000 lei, anul acesta programul propus este mai bogat si mai diversificat cu scopul de a atrage cat mai multi locuitori la acest eveniment.
Se supune la vot programul si suma de 35.000 lei din bugetul local pentru realizarea acestuia. Se aproba cu unanimitate de voturi.
3. Proiect de hotarare privind inchirierea a 9 mp din domeniul public pe un an de zile pentru realizarea unei spalatorii auto pe strada Conac.
Se aproba in unanimitate.
4. Proiect de hotarare privind renuntarea de catre S.C. Bontimes S. A. la dreptul de proprietate asupra a doua parcele de teren prevazute in PUZ pentru drum, si trecerea acestora in domeniul public al Comunei Dumbravita .
Se aproba in unanimitate.
5. Proiect de hotarare privind modificarea art. 2 din HCL nr. 14 /2010 privind intretinerea parcelelor fara vegetatie poluanta pe domeniul privat al Comunei Dumbravita.
Presedintele de sedinta da cuvantul consilierului Toma Iulian care prezinta adresa Asociatiei DUNOS prin care se propune reformularea completa a proiectului de hotarare pentru a fi corect din punct de vedere juridic , mai clar si mai operational , avand in vedere faptul ca este de interes la nivelul intregii localitati.
Viceprimarul arata ca sant foarte multe solicitari din partea locuitorilor pentru rezolvarea cu prioritate a acestei probleme si cere consilierilor sa se ia o hotarare corecta si definitiva in cadrul acestei sedinte.
La dezbatere au participat aproape toti consilierii si in final au fost de acord cu revocarea hotararii nr. 14 si formularea unei noi hotarari care sa fie mai usor de aplicat avand in vedere problemele majore existente pe raza Comunei Dumbravita datorita acestor plante poluante si invazive.
Se aproba noua hotarare cu unanimitate de voturi.
6. Proiect de hotarare pentru rectificarea denumirii strazii Dali in Salvador Dali.
Se aproba cu unanimitate de voturi.
7. Proiect de hotarare pentru modificarea HCL nr. 23 /2004 privind denumirea unor strazi noi. Se completeaza cu str. Freziei.
Se aproba cu unanimitate de voturi.
8. Proiect de hotarare pentru desemnare unui reprezentant in Adunarea Generala a Asociatiei intercomunitare Polul de crestere Timisoara in persoana primarului Victor Malac.
Se aproba in unanimitate.
9. Proiect de hotarare pentru desemnare reprezentant in Adunarea Generala a Asociatiei intercomunitare Deseuri Timis in persoana primarului Victor Malac.
Consilierul Samfira Ion ofera administratiei locale programul de colectare a deseurilor la nivelul judetului Timis pe urmatorii 5 ani, program realizat in cadrul Facultatii de Agronomie unde dumnealui este professor.
Se aproba in unanimitate proiectul de hotarare.
10. Cereri depuse.
Consilierul Gafton Sorin solicita motivarea absentelor la sedinta actuala si la sedintele din septembrie si octombrie deoarece este plecat din tara in interes de serviciu. Consilierii sant de acord cu motivarea absentei de la actuala sedinta si arata ca nu este legal sa fie motivate urmatoarele sedinte pe acelasi considerent.
11. Diverse.
Consilierul Szilagyi Geza arata ca in luna iulie, secretara Schiop Elena a facut pontajul consilierilor in mod gresit , anuland doua sedinte de comisii, si soilcita corectarea acestuia.
Arata deasemenea ca in prima parte a anului s-a hotarat ca Bulevardul Petre Tutea sa fie cedat Consiliului Judetean, pentru a fi realizat din fonduri europene, urmand ca Dumbravita sa primeasca in schimb Drumul Judetean ce trece prin centrul localitatii ( strada Petofi Sandor ) si solicita un raport din partea juristei CL asupra stadiului procedurii de predare.
Jurista Marinki Ramona, prezinta faptul ca sant probleme cu o parte dintre proprietarii din zona care nu vor sa doneze portiunile de teren aferente bulevardului, cu toate ca, la realizarea PUZ-urilor, s-au angajat sa faca acest lucru.
Dupa dezbateri se ia decizia de a se prezenta un raport scris pentru sedinta din luna septembrie.
Consilierul Iulian Toma arata faptul ca a participat din partea DUNOS , alaturi de alte asociatii civile, la o intalnire de lucru cu Directorul de urbanism al Municipiului Timisoara, domnul architect Ciurariu Sorin, intalnire in care a fost prezentat stadiul de implementare al noului PUG al municipiului.
Cu aceasta ocazie a solicitat o intalnire intre reprezentantii oficiali ai celor doua localitati pentru solutionarea cu prioritate a problemelor de granita intre cele doua administratii ( in principal cele privind traficul rutier si transportul in comun ).
Intrucat domnul architect Ciurariu si-a aratat disponibilitatea pentru aceasta intalnire de lucru, Consilierul Toma Iulian solicita conducerii executive sa dea curs acestei actiuni si s-a informeze plenul consiliului despre masurile stabilite.
Consilierul Iulian Toma arata ca in luna septembrie 2012 expira valabilitatea PUG –ului localitatii Dumbravita si solicita realizarea de urgenta a temei si caietului de sarcini pentru achizitia unui nou PUG , documente care trebuie dezbatute si aprobate in plenul CL.
Precizeaza ca in afara unui PUG valabil nu mai pot fi aprobate PUZ-uri si autorizatii de constructie.
Consilierul Iulian Toma arata ca mai bine de jumatate dintre consilierii in functie nu au depus declaratiile de avere si declaratiile de interese si solicita secretarei primariei care raspunde de aceasta actiune sa ia masurile necesare pentru respecterea legii si pentru publicarea pe site-ul primariei a documentelor respective.
Nemaifiind alte probleme, sedinta se declara inchisa dupa 4 ore de dezbateri.
Related posts:
….. KADAR GHEORGHE -ABSENT NEMOTIVAT
……LA PCT.1 BUGET: 9 VOTURI PENTRU,2 ABTINERI SI 2 IMPOTRIVA
…..FELICITARI PT.OPERATIVITATE!
care este site-ul primariei ?
http://www.e-primarii.ro/primaria-dumbravita-tm