La sedinta de joi 18.10.2012 au participat 13 consilieri , primarul, secretara primariei, jurista CL si ca invitati, o arhitecta din primarie, contabila Rosu Carolina, politistul local Sperlea Claudiu. A lipsit motivat consilierul Agoston Odon si nemotivat consilierul Gafton Sorin Costel .
Au mai participat la sedinta din proprie initiativa 3 membrii Dunos ; Stoica Adrian, Oncioiu Octavian si Goldis Diana.
Sedinta a fost condusa de consilierul Hategan Ioan.
Pe ordinea de zi initiala au fost 8 puncte asa cum am prezentat in convocator.
Consilierul Sperneac Adrian a solicitat suplimentarea ordinii de zi cu inca un punct respectiv Aprobarea Planului de ocupare a functiilor publice in Primarie, pe anul 2013.
Primarul Malac Victor propune suplimentarea ordinii se zi cu doua Referate referitoare la starea de incompatibilitate a doi consilieri locali ( Nicolae Constantin si Szilagyi Geza ) si roaga secretara sa dea citire adreselor prefectului prin care se solicita clarificarea situatiei.
Consilierul Nagy Balasz propune discutarea cererii privind desfasurarea unui concurs de carting pe strazile din localitate.
Se supune la vot ordinea de zi cu completarile solicitate si se aproba in unanimitate.
S-a dat citire procesului verbal al sedintei ordinare din luna august . Consilierul Szilagyi Geza raspunde intrebarii puse de consilierul Toma in sedinta anterioara privitor la cheltuielile neeligibile de 600 000 lei din proiectul Centru de zi aratand ca acestea sant compuse partial din cheltuielile generate de ingroparea liniei de tensiune de 20KV si partial de depasirea valorii aprobate pentru acest proiect cu finantare nerambursabila.
Au inceput dezbaterile pe probleme in ordinea prezentata in convocator.
1.Proiect de hotarare pentru rectificarea bugetului local.
Contabila Rosu Carolina arata ca urmare repartizarii unor sume de la bugetul central a fost necesara corectarea in crestere a bugetului local.
Consilierul Sperneac Adrian spune ca in comisia economica a fost analizat bugetul rectificat si a fost avizat favorabil.
Consilierul Toma arata ca documentele prezentate pentru rectificarea bugetului sant intocmite necorespunzator si induc in eroare consilierii care practic nu stiu ce voteaza. Arata ca referatul care motiveaza rectificarea de buget nu contine toate sumele cu care acesta a fost modificat in crestere fata de ultima rectificare din 30 august 2012, buget in valoare de 19.448 mii lei. Bugetul care se rectifica are valoarea de 19.524 mii lei iar rectificarea propusa in bugetul prezentat pe site este de 573 mii lei, suma despre care nu se spune nimic in raport. Deci bugetul total rectificat ar trebui sa fie in aceste conditii de 20.098 mii lei. In cadrul sedintei doamna Rosu prezinta un buget rectificat in valoare totala de 20. 228 mii lei . Consilierul Toma intreaba ce se va vota azi si daca dintre colegii consilieri a vazut cineva ultima varianta de buget propusa pentru a fi aprobata.
Consilierul Sperneac spune ca nu afost prezentat comisiei acest buget si nu pate fi aprobat in aceasta forma. Contabila Rosu spune ca fata de bugetul din august aprobat de consilieri au mai aparut alte doua modificari datorita unor sume primite de la guvern pentru plata unor datorii restante, modificari ce sant de competenta primarului.
Consilierul Toma arata ca, indiferent de competenta cui sant aceste modificari, era necesara informarea consiliului cu atat mai mult cu cat acesti bani nu au fost prinsi in buget la cheltuiali ci au fost prevazuti la dezvoltare ( 100 000 pentru modernizare parc si 473 000 lei la asfaltare strazi ). Avertizeaza colegii consilieri asupra modului confuz in care se aproba bugetul localitatii prezentandu-se un referat de cateva randuri si in anexa un buget cu zeci de modificari despre care nu se spune nimic. Da exemplu capitolul transporturi unde la inceputul anului s-a aprobat un plan de asfaltari strazi de 7,4 Km si s-a prevazut suma de 1 900 mii lei . In bugetul din august aceasta suma a fost majorata la 2.150 mii lei , iar in bugetul de azi este prevazuta suma de 2.624 mii lei. Deoarece Primaria a scos la licitatie aceste lucrari pentru suma de 4.300 mii lei, intreaba de unde au aparut aceste cresteri si de unde vor fi platiti banii care nu sant inclusi in buget tinand cont ca nu pot fi angajate lucrari pentru care nu sant bani prevazuti , fara aprobarea consiliului local.
Primarul Malac Victor spune ca nici el nu stia despre forma de buget propusa spre aprobare consiliului. In ceea ce priveste cheltuielile cu asfaltarea spune ca diferentele in plus au aparut datorita unei evaluari eronate a lucrarilor la inceputul anului iar diferenta de bani care nu este prinsa in buget va fi platita anul viitor.
Consilierul Sperneac propune aprobarea rectificarii bugetului doar cu sumele prevazute in raport.
Consilierul Samfira Ionel arata ca procedura de lucru in gestionarea bugetului este una defectuoasa si periculoasa si recomanda executivului sa corecteze de urgenta acest aspect.
Se supune la vot bugetul rectificat conform raportului si se aproba cu 9 voturi pentru si 4 abtineri ( Samfira, Toma , Szilagyi, Denes )
2. Proiect de hotarare privind prelungire valabilitate PUG.
Se prezita referatul Biroului de urbanism al Primariei prin care se solicita prelungirea valabilitatii PUG-ului realizat in anul 2002 ( care si-a incetat valabilitatea in 27.09. 2012 ), aprobarea Consiliului Judetean Timis pentru prelungirea valabilitatii si referatul comisiei nr. 1 , care propune prelungirea cu 2 ani.
Consilierul Sperneac arata ca in cadrul comisiei s-a stabilit ca in acesti 2 ani sa fie achizitionat noul PUG.
Consilierul Kadar arata necesitatea achizitionarii de urgenta a noului PUG cu toate ca acesta costa foarte mult si este nevoie de mai mult timp pentru realizarea lui motiv pentru care propune prelungirea cu 3 ani a vechiului PUG.
Octavian Oncioiu , vicepresedinte Dunos solicita cuvantul pentru a sustine o cerere Dunos pentru amendarea acestui proiect de hotarare, cerere depusa la primarie cu o zi inainte, dar nu primeste acceptul.
Consilierul Toma arata ca din mandatul anterior exista doua HCLuri , unul din 2009 pentru realizarea unui nou PUG si unul din 2010 pentru aprobarea finantarii noului PUG, HCL uri care nu au fost puse in aplicare. Se arata surprins de faptul ca domnul Kadar este atat de ingrijorat de lipsa unui PUG nou avand in vedere ca in mandatul anterior domnul Kadar a fost presedintele comisiei urbanistice si economice in CL si avea toate parghiile pentru a realiza acest lucru. Arata ca datorita lipsei unui PUG profesionist adaptat la conditiile aparute urmare dezvoltarii accelerate a localitatii, locuitorii se confrunta cu foarte multe probleme: blocarea traficului, lipsa unei infrastructuri corespunzatoare, lipsa unor dotari sociale, lipsa unei evidente clare a domeniilor publice si private ,etc.
Sustine propunerile Dunos privind termenul de 2 ani pentru prelungire si amendarea hotararii cu urmatoarele:
- Proiectul de hotarare prin care se va prelungi valabilitatea vechiului PUG sa contina si un termen pentru declansarea procedurii de achizitie a noului PUG care sa nu depaseasca 6 luni din momentul adoptarii acestei hotarari.
- Stabilirea de urgenta ( in maxim o luna de zile ) a echipei ce va redacta tema de proiectare pentru noul PUG.
- Cuprinderea in bugetul pe anul 2013 a sumei necesare achizitiei noului PUG.
- Respectarea prevederilor legale referitoare la achizitia si elaborarea acestuia ( procedura de achizitie, dezbaterea publica , etc. ).
Primarul Malac spune ca un PUG costa foarte mult ( aproximativ 500.000 lei ) si nu este convins ca in 2013 vom avea banii necesari pentru achizitionarea lui, avand foarte multe proiecte in derulare.
Se supune la vot PH fara amendamente si se aproba cu 9 voturi pentru si 4 abtineri.
3. Proiect de hotarare privind renuntarea la dreptul de proprietate asupra parcelei cu CF 406364 apartinand lui Vass Ladislau Anton si trecerea ei in proprietatea comunei Dumbravita.
Se prezinta documentele justificative si nefiind alte intrebari si interventii, se supune la vot.
Se aproba in unanimitate .
4. Proiect de hotarare privind circulatia vehiculelor cu tractiune animala pe raza comunei Dumbravita.
Se prezinta referatul primarului Malac Victor prin care se propune interzicerea circulatiei vehiculelor cu tractiune animala in zona administrativa a localitatii datorita incurcarii traficului auto si murdaririi carosabilului.
Consilierul Szilagyi propune sa se stabileasca totusi anumite strazi pe care sa poata fi traversata localitatea.
Consilierul Samfira Ionel propune exceptarea de la aceasta regula a detinatorlor de utilaje cu tractiune animala care au domiciliul in Dumbravita.
Se supune la vot hotararea cu amendamentul respectiv si se aproba cu unanimitate de voturi.
5. Proiect de hotarare pentru stabilirea si aprobarea stemei localitatii.
Se prezinta un set de 9 modele de stema si referatul Comisiei nr 1 care a propus modelele 1, 5 si 9.
Consilierul Szilagyi propune modelul nr. 8.
Consilierul Samfira propune modelul nr. 3
Consilierul Toma considera ca niciunul dintre modelele prezentate nu reprezinta localitatea, nu crede ca localitatea noastra are ceva in comun cu ceapa si usturoiul din Szentes si propune folosirea unor simboluri mai moderne care sa priveasca viitorul localitatii.
Dupa mai multe runde de vot se alege modelul nr. 8 cu 8 voturi pentru si 5 abtineri.
6. Raportul Politiei locale
Sperlea Claudiu prezinta un raport pe primele 9 luni din care reiese ca datorita numarului mic de personal si a lipsei unui mijloc de transport corespunzator Politia locala isi indeplineste cu dificultate atributiile.
Primarul Malac spune ca nu se pot face angajari deoarece legea prevede un politist la 1000 de locuitori si nu se aplica inca rezultatele referendumului iar mijloace auto nu se pot achizitiona in aceasta perioada.
Consilierul Szilagyi spune ca exista comunicare oficiala la primarie privind rezultatul referendumului prin care se precizeaza ca in Dumbravita locuiesc 7260 de persoane. In baza acestei adrese se poate solicita majorarea numarului de politisti locali cu 3 posturi.
Consilierul Toma arata ca in mandatul trecut , in calitate de presedinte al comisiei de ordine publica a facut in repetate randuri solicitarea de a se intreprinde demersurile necesare pentru o structura a politiei locale de 8 posturi, structura care ar permite acoperirea tuturor atributiilor stabilite de legea 155/2010 pentru politia locala. Propune ca in organigrama care va fi aprobata pentru anul 2013 sa fie cuprinse aceste posturi si recomanda primarului sa foloseasca politia locala si pentru identificarea proprietatilor neingrijite, acoperite cu balarii sau gunoaie.
7. Proiect de hotarare pentru aprobarea planului de ocupare a functiilor publice din administratia locala .
Se prezinta referatul intocmit de compartimentul de resurse umane al primariei prin care se propune pentru anul 2013 un plan cu 25 de functii publice.
Consilierul Sperneac arata ca in comisia nr.1 s-a dat avizul pentru planul propus de compartimentul resurse umane.
Consilierul Szilagyi Geza arata ca e necesara suplimentarea planului cu inca 3 posturi pentru politia locala. Arata ca din experienta sa de primar este bine ca planul functiilor publice sa fie mai mare pentru ca nu se mai accepta modificari de catre ANFP pe parcursul anului. De multe ori a solicitat astfel de majorari si i s-a reprosat ca nu s-a prevazut in planul aprobat de CL la inceputul anului.
Primarul Malac propune sa se prevada 30 de posturi publice .
Se supune la vot si se aproba varianta cu 30 de posturi cu 12 voturi pentru si o abtinere ( Nicolae C ).
Consilierul Kadar Gheorghe solicita aprobarea consilierilor pentru a parasi sedinta din motive personale urgente. Se aproba.
8. Referatele primarului privind incompatibilitatile unor consilieri locali.
Secretara primariei prezinta referatele primarului si doua adrese ale prefectului prin care se solicita incetarea mandatului de consilier local pentru : Nicolae Constantin, Szilagyi Geza si Abalaru Iulian datorita faptului ca nu au depus in termen declaratiile de avere si de interese.
Secretara arata ca intre timp consilierul Abalaru Iulian a depus documentele respective si in aceste conditii nu mai face obiectul adreselor prefectului.
Jurista prezinta cazul consilierului Nicolae Constantin care pe linga faptul ca nu a depus declaratiile, se afla in situatia de incompatibilitate stabilita de legea 393/2004 privind statutul alesilor locali, fiind angajatul primariei si vicepresedinte al Asociatiei Dumbravita, asociatie care are contracte directe cu primaria Dumbravita.
Consilierul Sperneac precizeaza ca retragerea mandatului de consilier se va face prin votul secret al consilierilor prezenti.
Consilierul Nicolae spune ca a depus pe site –ul primariei declaratiile intocmite in aprilie 2012 si s-a retras din Asociatia Dumbravita in cursul anului 2024.
Consilierul Sperneac arata ca declaratiile trebuiau intocmite dupa ce a devenit consilier local si depuse la sediul primariei cu nr. de inregistrare special. Retragerea din Asociatia Dumbravita nu a fost consemnata in statutul asociatiei, iar starea de incompatibilitate ramane, fiind angajat al primariei.
Se distribuie buletinele de vot si se voteaza secret. Dupa numararea voturilor de catre secretara primariei se constata ca au votat pentru retragerea mandatului 9 consilieri, 2 au fost impotriva si un vot a fost anulat.
Dupa pierderea mandatului de consilier local, domnul Nicolae Constantin a parasit sedinta.
Domnul Adrian Stoica, membru DUNOS a facut cateva poze pentru a fi postate pe site. Consilierul Abalaru Iulian ii atrage atentia ca fotografiatul in consiliu este interzis prin regulament. Dupa un schimb de replici lucrurile se linistesc si se reiau lucrarile consiliului.
Jurista prezinta cazul consilierului Szilagyi Geza care pe linga faptul ca nu a depus declaratiile, se afla in situatia de incompatibilitate stabilita de legea 393/2004 privind statutul alesilor locali, fiind presedinte al Asociatiei Apa si Canal Dumbravita, asociatie care are contracte directe cu primaria Dumbravita.
Situatia fiind similara cu cea anterioara , se distribuie buletinele de vot si se voteaza secret. Dupa numararea voturilor de catre secretara primariei se constata ca au votat pentru retragerea mandatului 9 consilieri, 1 vot a fost impotriva iar domnul Szilagyi nu a votat.
Szilagyi Geza arata ca Toma s-a chinuit 2 ani sa-i dovedeasca incompatibilitatea prin Agentia Nationala de Integritate fara sa reuseasca si tocmai oamenii pe care i-a crescut la san au facut acest lucru. Dupa retragerea mandatului domnul Szilagyi paraseste sedinta.
9. Cereri depuse.
Se prezinta cererea depusa de consilierul Nagy Balasz prin care se solicita aprobarea CL pentru desfasurarea unor antrenamente de carting pe un traseu de strazi asfaltate din localitate in ziua de sambata, 27.10.2023 cu restrictionarea traficului auto pe strazile respective.
Primarul Malac arata ca aceste vehicule sant foarte zgomotoase si pot apare reclamatii
Se aproba cererea cu specificarea ca daca vor fi reclamatii nu se va mai da acceptul pentru o alta actiune.
Se prezinta cererea consilierului Samfira Ionel care propune inregistrarea video a sedintelor ordinare ale CL de catre televiziunea locala Behela Tv pentru a creste gradul de transparenta in administratie si a spori responsabilitatea consilierilor.
Primarul Malac spune ca va analiza ce costuri implica aceasta actiune si va face o informare a consiliului.
10. Diverse.
Doamna Goldis Diana solicita cuvantul si dupa aprobarea consilierilor informeaza consiliul despre demersurile intreprinse de dumneaei in problema cainilor comunitari si anunta ca in perioada urmatoare va prezenta consiliului un proiect de hotarare in acest sens.
Primarul Malac spune ca in prezent este in vigoare un contract pentru strangerea cainilor fara stapan cu firma Daniflor si orice alta varianta poate fi luata in considerare dupa incetarea acestui contract.
Consilierul Toma propune ca se pregateasca un proiect de hotarare pe aceasta tema care sa trateze problema in ansamblu a tuturor cainilor din localitate care sa fie implementat gradual iar, intre timp , domnul primar sa renegocieze contractul existent in sensul acceptarii sterilizarii cainilor fara stapan de catre Facultatea veterinara si eventual reducerea termenului de valabilitate.
Primarul Malac se declara de acord cu propunrerea , promite ca va renegocia contractul si va informa consiliul.
Consilierul Toma arata ca in perioada imediat urmatoare se va proiecta bugetul pe anul viitor si in acest sens roaga secretara primariei sa prezinte in urmatoarea sedinta o lista a tuturor HCL urilor din ultimii 4 ani care nu au fost puse in aplicare cu scopul de a prelua o parte din aceste proiecte in bugetul pe anul urmator.
Nemaifiind alte probleme pe ordinea de zi, sedinta se declara inchisa dupa 5 ore de dezbateri.
Related posts:
Bravo membrilor Dunos Stoica Adrian, Oncioiu Octavian si Goldis Diana care si-au facut timp sa participe la sedinta. In acelasi timp, felicitari consilierilor pentru curajul cu care i-au votat din functii pe Nicolae Ctin si pe vice. O intrebare: retragerile de mandat sunt reversibile? Daca Geza renunta la orice functie in cadrul asociatiei, poate reprimii mandatul de consilier? Sau, daca tot veni vorba de A.N.I., oare nu merita sesizata agentia asupra retragerii acestor mandate de consilieri? Conform A.N.I. " … persoana care a încălcat obligațiile legale privind conflictul de interese este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică, cu excepția celor elective, pe o perioadă până la 3 ani de la data eliberării sau destituirii din funcția sau demnitatea publică respectivă." Aceste directive se aplica si in cazul demiterii prin vot in cadrul CL, sau nu?
Prelungirea valabilitatii PUG-ului inseamna ca se pot acorda in continuare autorizatii de constructie pana la realizarea unui nou PUG?
Da domnule Stefan,se pot elibera in continuare autorizatii de constructie dar, problema realizarii unui PUG nou care sa raspunda si sa rezolve problemele actuale si viitoare,de interes general, ale localitatii, ramane la fel de urgenta.
Vechiul PUG este de fapt un PUZ director intocmit in 2002 pentru o localitate de 3-4000 de locuitori prin care se stabileau cateva artere de circulatie si o delimitare simpla a zonelor industriale si de locuit. Din aceasta cauza dezvoltarea localitatii s-a facut pe baza unor PUZ-uri realizate de investitorii imobiliari la intelegere cu conducerea executiva a primariei prin care si-au rezolvat anumite interese personale fara a tine cont de interesele generale ale localitatii. Astfel s-a ajuns la situatia actuala in care traficul in localitate este aproape blocat, retelele de apa , canal si electricitate sant subdimensionate, casele familiale sint amestecate cu blocuri si unitati economice, nu exista dotari sociale in cartierele localitatii ( parcuri, gradinite , scoli, baze sportive, etc.).
Noul PUG trebuie sa gaseasca , acum cand nu este prea tarziu ( cand inca mai sant zone intregi neconstruite), raspunsuri la aceste probleme si la problemele viitoare pe care le va genera o localitate de 30-50.000 de locuitori.
Multumesc frumos pentru lamurire.
Sunt intru totul de acord cu cele spuse de dumneavoastra. Dezvoltarea localitatii s-a facut haotic si nu s-a respectat nici macar acest PUZ director. Sunt si cazuri in care exista case unde planul spune ca ar fi trebuit sa fie strazi. Despre utilitati si facilitati nici nu mai vorbim.
Politica clara a unor consilieri asa zisi inteligenti, va face din Ujszentes o localitate fara istorie! O sa ne trezim in curind cu stema localitatii reprezantind un praz si un ciine vagabond care este cred modern si de viitor! Bravo domilor, asta se numeste politica "transparenta"!!!!