La sedinta ordinara de joi 10.04.2023 au participat toti consilierii , primarul, secretara, jurista CL, contabila Rosu Carolina , arhitecta Nistoran, inspector personal Aivanesei Carmen , inspectori dezvoltare Nicolae C , Gall L si 3 membri Dunos.
Sedinta a fost condusa de consilierul Miklos Arpad
Pe ordinea de zi au fost initial 12 puncte.
Consilierul Nicola A. propune completarea ordinii de zi cu un PH pentru alocarea sumei de 2000 lei in vederea acordarii unor cadouri de Paste pentru un numar de 20 de copii defavorizati social din localitate.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
Consilierul Toma Iulian propune suplimentarea ordinii de zi cu discutarea cererii depuse de Asociatia Dunos referitor la aplicarea HCL nr. 12 /30.08.2012
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
Consiliera Denes propune acordarea unor ajutoare banesti bisericilor Catolica si Reformata , sume prevazute in bugetul pe anul 2014. Propune deasemenea introducerea pe ordinea de zi a unui PH privind aprobarea sumei de 5000 lei din bugetul culturii pentru organizarea in luna mai a unui concurs de desen si pictura.
Se aproba in unanimitate.
Arhitecta Nistoran propune scoaterea de pe ordinea de zi a punctului 10 privind PH pentru aprobarea unui PUZ din lipsa de documente .
Se aproba in unanimitate.
Se incepe dezbaterea problemelor de pe ordinea de zi.
1. Aprobarea participarii comunei Dumbravita in calitate de partener principal in localitatea Szentes – Ungaria in cadrul proiectului Sportul- un instrument de dezvoltare a ofertei turistice transfrontaliere .
Inspectorul de dezvoltare Gall prezinta proiectul care reprezinta de fapt construirea unei Sali polivalente in localitate cu finantare mixta : 56% din fonduri europene si 46 % din fonduri locale iar termenul de finalizare al proiectului este sfarsitul anului 2015..
ConsilierulToma arata ca in calitate de initiator al proiectului, proiect aprobat inca din anul 2009, sustine finantarea acestuia dar, nu este de acord in totalitate cu varianta tehnica propusa . La inceputul anului 2012, cand a fost demarat studiul de fezabilitate pentru finantare regionala, a fost consultat de primarul de atunci in privinta variantei tehnice si au fost analizate doua modele , unul din Ungaria si unul din Serbia. Acuma constata ca a fost ales modelul unguresc care prezinta cateva greseli. Solicita marirea locului de scaune in sala de la 200 la minim 500 si ridicarea nivelului ferestrelor de la cota 1 metru la cata 4 metri pentru o mai buna iluminare naturala , economie de energie si protectia salii. Precizeaza ca aceste modificari pot fi facute in aceasta etapa deoarece parametrii principali : pretul si suprafata construita nu se modifica.
Primarul Malac spune ca in momentul preluarii mandatului aceasta era solutia tehnica dar, considera ca propunerile consilierului Toma sant pertinente si se angajeaza sa le ia in considerare la ultima discutie cu proiectantii. Arata ca pentru implementarea proiectului vor trebui alocate din bugetul local fonduri in valoare totala de 650 mii euro din care in anul 2014 suma de 100 mii euro.
Contabila Rosu C. arata ca prin redistribuire de la alte investitii se poate asigura suma necesara in acest an pentru inceperea lucrarilor.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate cu modificarile propuse .
2. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului local pe anul 2014
Contabila Rosu C arata ca pentru finantarea Salii polivalente a propus redistribuirea unor sume in cadrul bugetului si solicita consilierilor sa aprobe noul buget rectificat.
Se supune la vot si se aproba cu 14 voturi pentru si o abtinere.
3. Proiect de hotarare privind aprobarea organigramei si a statului de functii din cadrul aparatului de specialitate al primarului pe anul 2014.
Inspectorul de personal Carmen Aivanesei arata ca urmare comunicarii de la institutia prefectului schema de functionare a aparatului primarului a fost majorata cu 4 posturi pentru anul 2014. Propune ca aceste posturi sa fie distribuite astfel :
- La impozite si taxe - 1 post
- La comp. administrativ – 1 post
- La compartimentul agricol – 1 post
- La Servicii publice comunitare -1 post
Consilierul Toma arata ca in Comisia nr. 3 a fost analizata organigrama in prezenta doamnei Aivanesei si au fost facute alte propuneri in baza unor argumentatii foarte pertinente (respectiv functionarea deficitara a anumitor compartimente in cadrul primariei). Propunerile au fost : 2 posturi la administrativ si 2 posturi la Servicii publice comunitare . Arata deasemenea ca in comisia 3 s-a propus constituirea Politiei locale in Birou si organizarea de urgenta a unui concurs pentru ocuparea functiei de sef birou deoarece acest compartiment este total dezorganizat si nefunctional.
Primarul Malac arata ca la impozite si taxe are nevoie de mai multe persoane ( in prezent sant 3 ) deoarece nu are cine sa se ocupe de recuperarea creantelor ( inpozitelor si taxelor neplatite ) .
Consilierul Kadar sustine ca recuperarea creantelor este foarte importanta deoarece avem sume mari neincasate ( aproximativ 3 milioane lei ) si este necesara suplimentarea cu un post in acest compartiment.
Consilierul Toma in dreptul la replica spune ca prin unificarea compartimentului Taxe cu Biroul Contabilitate la care se va ocupa in curand si postul de sef birou, post care este liber de 2 ani , se poate organiza o functionare mai eficienta a ambelor servicii publice fara a creste numarul de posturi. Propune deasemenea demararea incasarii ON LINE a impozitelor si taxelor . In ceea ce priveste recuperarea creantelor spune ca cele mai mari ( 80% din valoare ) sant la un numar de 4-5 firme si acestea pot fi recuperate foarte usor prin executare silita dar nu se doreste acest lucru.
Consiliera Denes arata ca in comisia 3 s-a stabilit ca cele 13 posturi platite din fondul de salarii al primariei posturi ocupate de salariati care presteaza diverse servicii pentru scoala ( ingrijitori gradinita, soferi , personal curatenie ) sa fie trecute la SC Dumbravita Investitii si sa fie salarizate printr-un contract de prestari servicii.
Se aproba in final varianta cu un post la impozite si taxe , 2 posturi la administrativ si 1 post la Servicii publice comunitare. Se aproba propunerile privind infiintarea Biroului Politiei locale si salarizarea celor 13 persoane prin SC Dumbravita Investitii.
Se voteaza cu unanimitate de voturi.
4. Proiect de hotarare privind angajarea unui avocat pentru reprezentarea Consiliului Local Dumbravita in dosarul civil nr 11063/30/2013 din 19.11.2013 avand ca obiect anulare act administrativ , dosar in care Asociatia Apa Canal Dumbravita are calitatea de reclamat iar Consiliul Local Dumbravita calitatea de parat.
Consilierul juridic Marinki Diana arata ca in aceasta cauza nu se mai pot solicita termene , ca dansa nu are capacitatea de a reprezenta unitatea si solicita aprobarea consiliului pentru angajarea unui avocat.
Consilierul Sperneac arata ca in acest moment este foarte tarziu pentru a mai angaja un avocat in acasta cauza si propune angajarea acestuia pentru urmatoarea instanta.
Consilierul Toma arata ca in calitate de initiator al preluarii retelelor de apa si canal in patrimoniul public al UAT Dumbravita sustine aceasta cauza dar a constatat ca intampinarea facuta la actiunea initiata de Asociatia lui Szilagyi este incompleta si superficiala. Considera ca trebuia insistat pe inregistrarea nelegala si abuziva a acestor retele in patrimoniul Asociatiei de catre Szilagyi Geza care in momentul respectiv se afla intr-un grav conflict de interese fiind si Presedintele Asociatiei si Primar in acelasi timp, lucru care i-a permis sa procedeze in interesul sau personal nu in interesul comunitatii.
Consilierul Kadar spune ca sustine angajarea unui avocat avand in vedere importanta cauzei.
Primarul Malac arata ca daca se pierde acest proces lucrurile se complica foarte mult si de aceea este nevoie de o aparare puternica insistand pentru angajarea unui avocat cu experienta.
Se supune la vot si se aproba cu 12 voturi pentru si 3 abtineri .
5. Proiect de hotarare privind trecerea lacului de acumulare in domeniul public al comunei Dumbravita.
Consilierul Sperneac arata ca lacul este in proprietarea Statului Roman si in administrarea Directiei Nationale a Apelor si Padurilor. In aceste conditii nu poate fi preluat in administrarea UAT Dumbravita printr-o hotarare de consiliu local .
Consilierul Toma , initiatorul proiectului spune ca stie foarte bine acest lucru si prin proiectul de hotarare propune demararea procedurilor legale pentru preluarea lacului in domeniul public sau in administrarea comunei Dumbravita, fie chiar si printr-o hotarare de guvern.
Consilierul Kadar arata ca lacul nu ara valoare foarte mare deoarece este poluat cu apele uzate ale localitatii Giarmata si nu va putea fi folosit pentru agrement.
In replica consilierul Toma arata ca aceasta resursa a localitatii este foarte prost gestionata in prezent dar, in momentul preluarii in patrimoniul localitatii se poate initia un proiect de mediu pentru decolmatare, epurare si amenajare in scopuri multiple : sursa de apa nepotabila, agrement, sport , pescuit, turism. Insista foarte mult ca tema lacului sa constituie un punct distinct in PUG ul localitatii pentru a putea fi realizata in concordanta cu asteptarile locuitorilor.
Consilierul Samfira arata ca si in momentul de fata lacul constituie un punct de atractie pentru foarte multi cetateni ,nu numai din localitate , dar acestia vin , stau putin si pleaca din lipsa de oferte de agrement si relaxare.
Primarul Malac spune ca este de acord cu proiectul si va incepe procedurile de preluare daca acesta va fi aprobat.
Se supune la vot si se aproba cu 14 voturi pentru si o abtinere.
6. Proiect de hotarare privind aprobarea actului aditional nr 2 la actul constitutiv si la statutul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Polul de Crestere Timisoara.
Inspectorul Nicolae Constantin prezinta documentul.
Nu sant comentarii .
Se supune la vot si se aproba cu unanimitate
Consilierul Balasz Nagy solicita aprobarea consiliului pentru a parasi sedinta deoarece are probleme de sanatate. Se aproba si paraseste sala.
7. Proiect de hotarare privind acordarea unui ajutor de urgenta in valoare de 2000 de lei tanarului JOZSA Eduard pentru achizitionarea unui aspirator nazal.
Consiliera Cservid L prezinta situatia si spune ca in bugetul de sanatate sint fondurile necesare .
Nu sant alte comentarii.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate
8. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 30.000 de lei Bisericii Ortodoxe Romane pentru realizarea sistemului de incalzire.
Consilierul Nicola A arata ca in baza unor prevederi in bugetul anual Biserica ortodoxa a demarat lucrarile de realizare a incalzirii . Solicita atribuirea banilor in conformitate cu prevederea stabilita la intocmirea bugetului.
Primarul Malac arata ca a convenit cu reprezentantii cultelor ca in fiecare an sa fie ajutata financiar cate o biserica din localitate pentru a-si realiza lucrarile de reparatii si intretinere . Anul acesta este randul bisericii ortodoxe si propune consilierilor acordarea sumei solicitate.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
9. Proiect de hotarare privind intabularea si inscrierea in CF a imobilelor cu denumirea de strazi.
Arhitecta Nistoran arata ca in lista de strazi care urmeaza a fi asfaltate din bugetul national sant cateva care nu sant intabulate si in aceste conditii nu se poate primi finantarea . Este necesara hotararea CL pentru intabularea acestora.
Nu sant alte comentarii.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate
10. Proiect de hotarare pentru alocarea sumei de 2000 lei in vederea acordarii de cadouri de paste la 20 de copii din familii nevoiase.
Consilierul Nicola arata ca impreuna cu compartimentul social s-a stabilit o lista cu 20 de copii care ar trebui ajutati cu ocazia Pastelui. Deasemenea suma necesara a fost obtinuta de la un sponsor deci nu va fi afectat bugetul localitatii.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
11. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 4000 lei Bisericii catolice .
Consiliera Denes arata ca suma a fost prevazuta in bugetul local si este solicitata de biserica inainte de Paste.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
12. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 5000 lei bisericii Reformate.
Consiliera Denes arata ca biserica implineste anul acesta 125 de ani de functionare si solicita suma pentru organizarea aniversarii.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate
13. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 5000 lei pentru organizarea in luna mai a unui concurs de desen si pictura pentru copii.
Consiliera Denes arata ca in Comisia 3 a fost propus si aprobat acest concurs pentru a stimula creativitatea artistica in randul copiilor .
Consilierul Toma arata ca este potrivit ca la acest concurs sa fie invitati si artisti plastici din localitate pentru a-si expune lucrarile .
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
14. Discutarea cererilor
Cererea Asociatiei Dunos privind aplicarea HCL nr.12/ 30.08.2012.
Consilierul Toma arata ca la solicitarea mai multor cetateni din localitate , Asociatia DUNOS a initiat actiunea PENTRU O DUMBRAVITA CURATA prin care isi propune sa determine conducerea executiva a primariei sa puna in aplicare Hotararea nr 12 a Consiliului local din anul 2012 prin care s-a stabilit sanctionarea tuturor proprietarilor de pe raza localitatii care nu isi intretin terenurile .
Dunos a prezentat o solicitare scrisa Consiliului local si primariei ,semnata de peste 100 de locuitori prin care solicita inceperea de urgenta a avertizarii si sanctionarii celor ce nu respecta aceasta hotarare si publicarea in monitorul localitatii a numelor si sanctiunilor aplicate.
Primarul Malac arata ca a inceput sa amenajeze strada principala si promite ca in decurs de 2 saptamani va incepe si amendarea celor ce nu respecta hotararile CL.
15. Diverse
Consilierul Toma solicita Comisiei de sport ( nr. 2 ) sa organizeze prima zi a biciclistilor din acest an in data de 27 aprilie ( prima duminica dupa paste ).
Consilierul Gafton Sorin promite ca se va ocupa de aceasta problema .
Sedinta se incheie la ora 20,30 dupa 3 ore de dezbateri.
INSCRISURI UTILE
PETITIE PENTRU PUNEREA IN APLICARE A HCL 12
SUSTINERE ACTIUNE PENTRU O DUMBRAVITA FRUMOASA