La sedinta ordinara de joi 25.04.2013 au participat 15 consilieri ( consilierul Abalaru a intarziat 40 de minute ), primarul, secretara primariei , arhitecta Nistoran Luminita, contabila Rosu Carolina, inspector personal, inginerul Gall de la compartimentul de Proiecte europene si 2 arhitecti .
Sedinta a fost condusa de consilierul Sperneac Adrian.
Pe ordinea de zi au fost initial 13 puncte asa cum am prezentat in convocator.
Consilierul Toma Iulian propune suplimentarea ordinii de zi cu PH pentru trecerea in patrimoniul comunei Dumbravita a retelelor de apa si canalizare care au fost inregistrate abuziv in patrimoniul Asociatiei Apa Canal Dumbravita. Mentioneaza ca proiectul a fost depus in urma cu 3 luni, are avizul comisiei nr. 3 si intruneste toate conditiile pentru a fi cuprins pe ordinea de zi. Se supune la vot si se voteaza : 5 voturi pentru si 9 impotriva.
Propune deasemenea scoaterea de pe ordinea de zi a PH pentru aprobarea bugetului pe 2013 deoarece nu a primit aviz favorabil din partea comisiilor 1 si 3.
Se supune la vot si se voteaza : 4 voturi pentru si 10 voturi impotriva.
Se supune la vot ordinea de zi si se aproba cu 12 voturi pentru si 2 abtineri.
S-a dat citire procesului verbal al sedintei extraordinare din 21 martie la care nu au fost obiectii.
Incepe dezbaterea problemelor in alta ordine decat cea prezentata in convocator.
1. Proiect de hotarare privind ACCEPTUL si SUSTINEREA participarii bibliotecii comunale Dumbravita la programul national Biblionet
Consilierul Nicola A arata ca este vorba de un proiect European cu aplicare la nivel national si Dumbravita a fost inclusa in acest program. Pentru a primi echipamentele respective este necesara o hotarare de consiliu.
Consilierul Toma precizeaza ca prin acest proiect primaria se angajaza sa asigure un spatiu si sa angajeze o persoana cu norma intreaga pe 5 ani cat este durata de functionare a proiectului costuri ce vor fi asigurate din bugetul local. Solicita informatii despre locatie , persoana si despre cuprinderea fondurilor in buget.
Consilierul Nicola precizeaza ca este vorba de spatiul in care functioneaza biblioteca scolii, persoana este actualul bibliotecar care este platit cu jumate norma de scoala si jumate norma de primarie iar celelalte costuri sant mici si vor fi suportate din bugetul scolii.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate
2. Proiect de hotarare privind aprobarea PUZ avand ca beneficiar pe LUCA Petru Adrian si JUDE Ovidiu.
Arhitectul care a intocmit PUZ ul prezinta lucrarea . O parte din consilieri solicita lamuriri .
Dupa clarificarile date de architect se supune la vot si se aproba in unanimitate.
3. Proiect de hotarare privind reconfigurarea PUD avand ca beneficiar pe LUCA Petru Adrian
Se prezinta lucrarea si nefiind intrebari se trece la vot.
Se aproba in unanimitate.
4. Proiect de hotarare privind suplimentarea organigramei cu 8 posturi contractuale pe perioada implementarii proiectelor finantate din fonduri europene nerambursabile
Inginerul Gall arata ca sant ,cu finantarea aprobata, mai multe proiecte europene care in total insumeaza 3,2 milioane euro, pe o durata de 3 ani (2013- 2015 ) si pentru urmarirea realizarii acestora si a intocmirii situatiilor pentru decontarea lucrarilor este necesara angajarea a 8 persoane pe durata lucrarilor , persoane ce vor fi platite din bugetul local.
Consilierul Toma arata ca data fiind esalonarea lucrarilor de realizare a proiectelor pe 3 ani propune angajarea a 5 persoane care vor fi redistribuite la alte lucrari dupa incheierea primelor,iar in varfurile de activitati sa fie folositi alti angajati din aparatul primarului ( da ca exemplu persoana de la achizitii publice ).
Primarul Malac V spune ca in aparatul primariei sant foarte putini angajati si aceste proiecte ii dau ocazia de a mai angaja cateva persoane pentru a acoperi toate activitatile primariei si insista sa fie aprobat numarul maxim permis , adica 8 persoane.
Se supune la vot si se aproba PH asa cum a fost formulat cu 13 voturi pentru si 2 abtineri .
5. Proiect de hotarare privind aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare al Societatii comerciale AQUA Dumbravita Srl.
Primarul Malac V arata ca asa cum a promis a venit din nou in fata consiliului pentru a aproba Regulamentul de functionare si Organigrama pentru SC AQUA Dumbravita.
Consilierul Toma apreciaza faptul ca in sfarsit aceasta activitate va intra in normalitate si deasemenea apreciaza ca in organigrama s-a tinut cont de propunerile pe care le-a facut.
Se trece la vot si se aproba cu unanimitate.
6. Proiect de hotarare privind denumiri de strazi in comuna Dumbravita
Arhitecta Nistoran Luminita propune denumiri pentru 2 strazi ; in parcela A191/1/1/2-3/21 strada Iasomiei si in parcela A191/1/1/2-3/14 strada Muscatelor.
Nefiind comentarii se trece la vot si se aproba in unanimitate.
7. Raport de specialitate privind incasarea creantelor fiscale
Contabila Rosu Carolina prezinta un raport din care rezulta ca in 2012 a crescut gradul de recuperare a creantelor fiscale dar ,cu toate masurile luate, mai sant de incasat inca impozite si taxe restante de aproximativ 3 milioane lei, atat de la persoane fizice cat si de la persoane juridice.
Primarul Malac V arata ca se urmareste indeaproape aceasta situatie si se fac permanent demersurile legale pentru recuperarea creantelordeoarece este si o masura a Curtii de conturi in acest sens.
Nefiind alte comentarii , consiliul apreciaza informarea facuta si se trece la punctual urmator.
8. Informare privind situatia dosarelor aflate pe rolul instantelor in perioada martie-aprilie mai 2013
Jurista consiliului local prezinta situatia dosarelor in care este implicata localitatea la solicitarea in sedintele anterioare a unui grup de consilieri.
Consilierul Toma constata din situatia prezentata ca majoritatea actiunilor in instanta initiate de UAT Dumbravita au fost respinse si pune 2 intrebari :
1.Daca aceste sentinte de respingere au avut la baza probleme de procedura sau actiunile au fost lipsite de fond?
2. In cazurile in care actiunile aveau la baza recuperarea unor prejudicii si prin respingerea lor a devenit imposibila recuperarea acestora, domnul primar are intentia de a deschide noi actiuni in instanta pe numele fostului primar ( ordonatorul de credite) sau a altor persoane vinovate pentru recuperarea acestor prejudicii?
La prima intrebare jurista raspunde ca nu au fost greseli de procedura, iar la a doua intrebare primarul Malac raspunde ca este obligat de Curtea de conturi sa continuie actiunea de recuperare a prejudiciilor de la persoanele vinovate.
9. Proiect de hotarare privind aprobarea executiei bugetare pe anul 2012
Contabila Rosu C. prezinta executia bugetara pe anul 2012
Primarul Malac v completeaza prezentarea cu lucrarile de investitii care au fost realizare si motiveaza nerealizarea integral a listei de investitii aprobata la inceputul anului 2012 prin faptul ca veniturile proprii au fost cu 4 milioane lei mai mici decat s-a prevazut. In ceea ce priveste asfaltarile de strazi spune ca in 2012 s-au afaltat 4 Km si incepand cu mai 2013 se vor continua asfaltarile si la restul de 3,4 Km din lista de anul trecut.
Consilierul Toma arata ca in ceea ce priveste executia bugetara pe anul trecut s-au continuat procedurile nelegale si netransparente de cheltuire a banilor publici ( finantarea televiziunii Behela prin Aociatia Dumbravita, finantarea echipelor de fotbal si tenis de masa prin Asociatia Club sportiv Dumbravita, plata salariului a 17 persoane in mod nelegal acestea nefiind cuprinse nici in Organigrama Primariei , nici in organigrama Scolii gimnaziale, finantarea unor lucrari fara proiect , etc ) motiv pentru care nu va vota pentru aprobarea executiei bugetare.
Se supune la vot proiectul de hotarare si se aproba cu 12 voturi pentru si 3 abtineri
10. Proiect de hotarare privind aprobarea executiei bugetare pe anii 2008-2024
Primarul Malac V arata ca in planul de masuri stabilit de Curtea de conturi s-a precizat si masura aprobarii de catre consiliul local a executiilor bugetare pe anii 2008, 2009 ,2010 si 2024 deoarece ordonatorul de credite de atunci, vechiul primar nu a prezentat consiliului aceste executii bugetare si nefiind hotarari de consiliu pentru aprobarea acestor executii bugetare nu se poate efectua descarcarea de gestiune.
Consilierul Sperneac A spune ca din punct de vedere Juridic, consiliul actual nu poate aproba executii bugetare din perioada cand acesta nu exista si in consecinta Comisia nr 1 pe care o conduce nu a dat aviz favorabil acestui proiect de hotarare.
Consilierul Toma arata ca in mandatul anterior a solicitat in fiecare an fostului primar sa prezinte in consiliu executia bugetara si de fiecare data a fost refuzat spunandu-i-se ca executia bugetara o poate verifica numai Curtea de conturi. Din aceste motive a solicitat Curtii de conturi sa se pronunte asupra necesitatii aprobarii executiei bugetare de catre Consiliul local si aceasta a stabilit in decizia anexata procesului verbal de control in una din cele 37 de masuri necesitatea aprobarii executiilor bugetare de catre consiliul local. Face precizarea ca Bugetele pe anii respectivi au continut foarte multe abateri de la regularitate si de la legalitate abateri constatate de Curtea de conturi intr-un dosar de aproximativ 10.000 de pagini, motiv pentru care recomanda consilierilor care nu cunosc activitatea administratiei locale din perioada respectiva sa nu aprobe aceste executii bugetare.
Se supune la vot si se voteaza astfel : un vot pentru, 3 abtineri si 11 voturi impotriva , deci proiectul de hotarare este respins.
11. Proiect de hotarare privind utilizarea excedentului bugetar pe anul 2012 in valoare de 80.116 lei ( aproximativ 18.000 de euro)
Contabila Rosu C arata ca datorita incasarilor din ultimele zile ale anului 2012 , a ramas necheltuita o suma de aproximativ 80 000 lei si propune Consiliului local ,conform legii ,ca aceasta suma sa fie cheltuita in anul 2013 la acelasi capitol la care s-au facut economii respectiv , Dezvoltare.
Nefiind comentarii , se supune la vot si se aproba in unanimitate.
12. Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2013
Consilierul Sperneac arata ca in Comisia economica s-a prezentat o varianta de buget la care membrii comisiei au propus amendamente varianta care nu a fost avizata decat cu conditia ca aceste amendamente sa fie cuprinse in forma finala a bugetului care va fi prezentata plenului consiliului si intreaba contabila Rosu C daca in bugetul prezentat in sedinta sant incluse acele propuneri . Contabila raspunnde ca da , propunerile au fost incluse.
Consiliera Denes Ildiko arata ca varianta de buget prezentata in Comisia nr. 3 nu a fost aprobata si intreba daca propunerile de modificare propuse de Comisia nr. 3 au fost luate in considerare la bugetul prezentat in aceasta sedinta .
Contabila raspunde ca numai partial s-a tinut cont de propunerile comisiei nr. 3. Consiliera Denes insista ca agenda culturala sa fie cuprinsa in buget cu sumele prezentate in proiectul de hotarare aprobat in sedinta din luna martie.
Consilierul Toma arata ca Bugetul localitatii este tratat cu aceeasi superficialitate ca si in anii precedenti, iar forma prezentata este la fel de netransparenta , neconforma si nelegala ca si bugetele prezentate de fostul primar Szilagyi. In primul rand arata ca pentru comisii s-a prezentat o forma de buget, in materialele transmise prin e-mail consilierilor s-a prezentat o alta forma iar in sedinta a fost prezentata o a treia forma si nu intelege care din ele este varianta ce urmeaza a fi votata azi.
Niciuna din variante nu contine lista de investitii ce urmeaza a fi realizate in anul in curs. Ca si in anii precedenti , o treime din bugetul local ( aproximativ 6,5milioane lei ) este cheltuit pe bunuri si servicii, adica bani risipiti dupa bunul plac al executivului.
Nu se precizeaza in buget de unde va fi finantata televiziunea locala care in varianta actuala de functionare nu aduce nicio contributie localitatii, nu se precizeaza cum vor fi finantate cluburile sportive ale localitatii ( fotbal, tenis de masa , motociclism ) nu se stie cati Km de strazi vor fi asfaltati, cati Km de canalizare vor fi realizati , daca se va imbunatati calitatea apei , etc . In consecinta spune ca pentru un astfel de buget nu poate sa-si asume raspunderea.
Consilierul Kadar spune ca intr-adevar bugetul prezentat are multe lacune dar el trebuie votat pentru ca in prezent banii publici sant cheltuiti ilegal nefiind aprobarea consiliului local. Propune primarului sa-si ia angajamentiul ca in cateva saptamani va prezenta lista lucrarilor de investitii pentru anul in curs.
Primarul Malac arata ca aprobarea bugetului a intarziat foarte mult si sant probleme la Trezorerie cu decontarea cheltuielilor salariale. Nu intelege de ce contabila nu a prezentat si lista lucrarilor de dezvoltare deoarece aceasta a fost discutata si cuprinsa in buget. Promite ca va prezenta aceasta lista intr-o sedinta viitoare.
Consilierul Samfira Ionel arata ca intarzierea aprobarii bugetului nu se datoreaza consilierilor ci executivului care avea sarcina sa-l prezinte. Precizeaza ca in forma de buget prezentata sant sume foarte mari la capitolul intitulat Alte Cheltuieli si solicita contabilei sa prezinte cum vor fi cheltuite acele sume. Contabila spune ca aceasta este forma legala de prezentare a bugetului si domnia sa stie foarte bine ce contin acele cheltuieli. Consilierul Samfira solicita in calitatea sa de consilier o lista explicita cu modul de cheltuire a sumelor cuprinse la capitolul respectiv. Contabila spune ca nu poate prezenta o astfel de lista pentru ca sumele se mai deplaseaza de la o activitate la alta in functie de prioritati.
Consilierul Sperneac nu intelege de ce s-a prezentat in sedinta o varianta de buget care nu a fost prezentata anterior consilierilor. Contabila spune ca a facut ultimele ajustari chiar in ziua sedintei. Consilierul Sperneac propune ca sa se aprobe bugetul prezentat cu preluarea tuturor propunerilor inaintate de comisii.
Primarul Malac arata ca intarzierea aprobarii bugetului se datoreaza faptului ca a fost afisat conform legii 30 de zile la sediul primariei pentru dezbatere publica.
Consilierul Toma propune amanarea aprobarii pentru o sedinta extraordinara cu conditia ca in acea sedinta sa se prezinte un buget intocmit corect cu avizul tuturor comisiilor, cu lista de investitii in anexa si cu semnatura presedintelui comisiei economice pe fiecare pagina pentru a nu mai putea fi schimbat dupa bunul plac al executivului.
Se supune la vot Bugetul prezentat in sedinta si se aproba cu 12 voturi pentru si 3 abtineri .
13. Diverse
Primarul Malac V spune ca va fi necesara o sedinta extraordinara marti 30.04.2013 pentru aprobarea prelungirii valabilitatii cursei speciale de transport in comun.
Consilierul Agoston spune ca in programul comisiei nr. 3 este prevazuta organizarea unui Targ de Paste si propune colegilor sa se ocupe domnia sa de aceasta actiune.
Consilierul Toma intreaba cand vorfi reluate asfaltarile in localitate. Primarul Malac raspunda ca firma va relua lucrarile dupa sarbatorile de Paste.
Consilierul Nagy anunta consilierii ca din partea Comisiei de sport , domnul Gafton se va ocupa de organizarea Zilei biciclistilor de duminica 28.04.2013.
Nemaifiind alte probleme pe ordinea de zi sedinta este declarata inchisa dupa 5 ore de dezbateri.
Related posts:
Comentarii recente