La sedinta de joi 20.12.2012 au participat 13 consilieri , primarul, jurista CL si ca invitati, contabila Rosu Carolina, arhitecta Luminita Nistoran, economistul Valean Constantin. Au mai participat 4 persoane pentru a-si sustine PUZurile si 2 membrii Dunos. Au lipsit motivat consilierii Kadar Gheorghe si Nemes Ilie.
Sedinta a fost condusa de consilierul Miklos Arpad.
Pe ordinea de zi au fost initial 10 puncte asa cum am prezentat in convocator.
Arhitecta Nistoran a solicitat suplimentarea ordinii de zi cu Proiect de hotarare pentru infiintarea drumului colector intre Giarmata vii si Dumbravita paralel cu soseaua de centura
Consilierul Toma I. a solicitat introducerea pe ordinea de zi a Proiectului de hotarare privind sterilizarea cainilor comunitari, proiect care intruneste conditiile pentru a fi dezbatut fiind depus cu 45 de zile inainte de sedinta.
Octavian Oncioiu, vicepresedinte Dunos solicita aprobare pentru filmarea sedintei tinand cont ca pe ordinea de zi sant mai multe probleme de interes major pentru locuitorii Dumbravitei. Arata ca a depus o solicitare scrisa in acest sens.
Goldis Diana solicita aprobarea consiliului pentru a lua cuvantul pe marginea problemelor de pe ordinea de zi .
Se supun la vot pe rand solicitarile facute si se aproba astfel:
Se aproba cu unaninitate completarea ordinii de zi cu Proiect de hotarare pentru infiintarea drumului colector intre Giarmata vii si Dumbravita si Proiectului de hotarare privind sterilizarea cainilor comunitari.
Se respinge solicitarea Dunos de inregistrare video a sedintei ( 3 voturi pentru inregistrare :Toma, Samfira, Agoston, 7 voturi impotriva , 3 abtineri )
Se aproba interventia doamnei Goldis in dezbaterile sedintei.
Se supune la vot ordinea de zi cu completarile aduse si se aproba in unanimitate.
S-a dat citire procesului verbal al sedintei extraordinare din 28.11.2023 si au inceput dezbaterile pe probleme in ordinea prezentata.
1. Rectificarea bugetului local pe anul 2012.
Presedintele de sedinta citeste raportul prezentat de primar prin care se solicita urmatoarele modificari urmare solicitarii ANAF :
- cresterea cheltuielilor cu 20 000 lei reprezentand drepturi pentrun asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav;
- reducerea cu 50 000 lei a cheltuielilor privind drepturile salariale din invatamant si aparatul administrativ .
Consilierul Sperneac Adrian , presedintele Comisiei economice arata ca toate aceste modificari sant corecte drept pentru care au fost avizate in unanimitate de comisia pe care o conduce.
Consilierul Toma Iulian arata ca se continua acelasi procedeu de rectificare a bugetului in sensul ca afara-i vopsit gardul si in curte-i leopardul , in traducere : in raport se spune una si in bugetul rectificat se face alta. Pentru sustinerea afirmatiilor spune ca in raport s-au sustinut doua rectificari iar in buget s-au operat 20. ( s-au luat de la mediu 30.000 lei si s-au dat la intretinere drumuri- probabil pentru pavelele si bordurile din campania de toamna; s-au luat de la dezvoltare retele electrice 50 000lei si de la social 20.000lei si s-au dat la administratia generala 70 000 lei pentru a fi cheltuiti pe bunuri si servicii ,adica fara rost .)
Solicita doamnei Rosu Carolina sa justifice modificarile respective si arata ca incepand cu 2013 trebuie sa se schimbe complet modul de intocmire a bugetului astfel incat sa nu fie nevoie de atatea rectificari. Profita de prezenta la sedinta a domnului Valean , expert economic invitat de primarul Malac, si ii silicita acestuia sa se pronunte asupra modului de rectificare a bugetului. Domnul Valean spune ca modificarile in buget se fac numai in baza raportului prezentat de primar si se opereaza numai dupa aprobarea in CL . Consilierul Toma spune ca nu este de acord cu modificarile suplimentare operate in buget motiv pentru care nu il va vota.
Consilierul Samfira I. arata ca nu este de acord ca sa se reduca drepturile salariale ale profesorilor si sa se cheltuie banii respectivi pe bunuri si servicii.
Consilierul Sperneac sustine ca referatul comisiei se raporteaza numai la modificarile cuprinse in raport si numai acestea vor fi votate de consiliu.
Se supune la vot bugetul rectificat si se aproba cu 10 voturi pentru, 1 vot impotriva ( Samfira ) si 2 abtineri ( Toma , Agoston ).
2. Proiect de hotarare privind Rectificarea CF 401211 in vederea aprobarii finantarii pentru Centrul de zi.
Consilierul juridic Marinki Diana arata ca in CF 401211 dintr-o eroare materiala s-a trecut proprietar Statul Roman prin Consiliul Local Dumbravita. Se propune schimbarea cu Proprietatea privata a Comunei Dumbravita in administrarea Consiliului Local. Schimbarea este solicitata de proiectantul Centrului de zi pentru a se putea obtine finantarea.
Consilierul Toma I arata ca pe acest teren a functionat Poligonul de trageri , in administrarea MAPN. Intreaba daca s-a obtinut Hotarire de Guvern pentru trecerea in domeniul Public al Comunei Dumbravita.
Primarul Malac V. arata ca acest teren nu a apartinut MAPN ci a fost dintotdeauna al Statului Roman.
Consilierul Toma spune ca nu se va putea modifica CF-ul fara hotarare de guvern . Degeaba dam noi o hotarare de consiliu, aceasta nu va fi suficienta pentru modificarea CF. Recomanda executivului sa faca de urgenta demersurile necesare pentru a nu se intarzia finantarea proiectului.
Arata ca in aceeasi situatie este si terenul de 16,5 ha pe care a functionat depozitul de munitii. Recomanda sa se intocmeasca o documentattie bine fundamentata pentru a trece si acest teren in domeniul public al comunei ,existand un HCL pentru infiintarea unui centru civic in aceasta zona.
Primarul Malac spune ca s-au inceput demersurile in urma cu un an de zile.
Consilierul Toma spune ca stie doar de un litigiu cu MAPN. Recomanda sa se insiste pe obtinerea unei hotarari de guvern intr-un timp cat mai scurt aratand ca si alte administratii au obtinut relativ usor astfel de terenuri de la MAPN.
Se supune la vot modificarea CF 401211 si se voteaza cu 11 voturi pentru si 2 abtineri ( Toma , Agoston ).
3. Proiect de hotarare privind aprobare PUZ avand ca beneficiari pe Somesan si asociatii.
Proiectantul prezinta proiectul, se verifica criteriile de urbanism si se supune la vot.
Se aproba in unanimitate.
4. Proiect de hotarare privind aprobare PUZ avand ca beneficiari pe Zsori Livia si Finta Vasile.
Proiectantul prezinta proiectul, se verifica criteriile de urbanism si se supune la vot.
Se aproba in unanimitate.
5. Proiect de hotarare privind infiintarea serviciului de apa si canal in subordinea directa a primarului.
Primarul Malac arata ca a invitat la aceasta sedinta un expert in domeniul serviciilor comunitare si il roaga pe acesta , sa prezinte problema .
Domnul Valean C, de profesie economist arata ca a fost peste 10 ani Directorul Directiei economice la Primaria Timisoara si are o vasta experienta in domeniul serviciilor comunitare. Pornind de la faptul ca in prezent serviciile comunitare de apa si canalizare in localitatea Dumbravita sant furnizate de Asociatia Apa Canal Dumbravita al carei presedinte este fostul primar Szilagyi Geza, asociatie care nu detine licenta si nu este constituita in conformitate cu legea 51/2006, respectiv legea 241/2006, asociatie care este in situatie de insolventa avand datorii uriase ( milioane lei ) la bugetul de stat si la Municipiul Timisoara, propune reorganizarea de urgenta intr-o prima etapa a acestui serviciu public sub controlul total al Consiliului local ca o structura distincta in subordinea primarului.
In etapa a doua propune infiintarea unei societati comerciale avand ca actionar unic consiliul local, societate care sa poate fi gestionata eficient si prin atragerea de personal calificat sa ofere servicii de calitate in conformitate cu normele in domeniu. Arata ca vor fi probleme la preluarea gestiunii de la Asociatie deoarece multe mijloace fixe date in administrare de primarie catre asociatie nu se mai regasesc, iar toata infrastructura de apa si canal din cartierele noi realizata pe durata de functionare a asociatiei este inregistrata in patrimoniul asociatiei.
Consilierul Toma I. arata ca inca din 2008, de cand a devenit consilier local, a solicitat schimbarea formei juridice de organizare a operatorilor de servicii publice pentru a se intra in legalitate. Timp de 4 ani de zile a solicitat in fiecare sedinta in consiliu acest lucru dar, din pacate , colegii consilieri influentati de primarul de atunci nu au luat in considerare acest lucru ceea ce a condus la situatia disperata din acest moment. Apreciaza faptul ca cel putin in ceasul al XII –lea s-a inteles ca nu se mai poate si exista riscul foarte mare de a se sista furnizarea acestor servicii. Apreciaza motivarea necesitatii infiintarii serviciului de apa si canalizare in subordinea Consiliului local dar, considera ca proiectul de hotarire pentru infiintarea acestuia este o caricatura prin care nu se stabileste nimic ( organigrama, stat de functii , persoane implicate ) obligand consilierii sa voteze in alb lasand executivul sa stabileasca ulterior orice, cu riscul de a cadea din nou in aceeasi gresala in care ne aflam azi. Precizeaza ca organigrama , statul de functii, regulamentul de functionare, tarifele , etc sant in competenta exclusiva a consiliului local si nu se poate vota hotararea fara a se stabili aceste lucruri.
Domnul Valean, spune ca aspectele prezentate de consilierul Toma sant corecte dar situatia este presanta deoarece Asociatia risca sa intre foarte curand in insolventa si exista posibilitatea ca patrimoniul acesteia ( mai bine de jumatate din retelele de apa si canal ) sa fie date de lichidator unor persoane sau firme care ar putea bloca furnizarea acestor servicii.
Consilierul Toma face precizarea ca retelele de apa si canal din cartierele noi au fost realizate cu fonduri din bugetul local si central precum si prin contributia cetatenilor care platesc 300 euro pentru un record de apa si 1300 de euro pentru un record de canalizare astfel ca este ilegala inregistrarea acestor retele in patrimoniul Asociatiei. Recomanda executivului sa intreprinda de urgenta actiune juridica pentru trecerea acestor retele in patrimoniul public al primariei.
In ceea ce priveste proiectul de hotarare propune completarea acestuia cu termene precise pentru intocmirea organigramei ( maxim 15 zile ) si a statului de functii si regulamentului de functionare ( maxim 30 de zile ), acestea urmand a fi aprobate in prima sedinta a lunii ianuarie.
Presedintele de sedinta solicita acordul consilierilor pentru completarea hotararii cu cele doua articole si se accepta in unanimitate.
Se supune la vot hotararea si se voteaza in unanimitate.
6. Informare privind Adresa IPJ TImis prin care se solicita date in Dosarul penal 7890/P/I/D/ 2012 al numitului Szilagyi Geza.
Consilierul juridic Marinchi Diana prezinta ardesa IPJ prin care se solicita date privind prejudiciul stabilit de Curtea de conturi si persoanele care se fac vinovate de acest lucru . Solicita date care sa ateste actele de abuz in serviciu ale fostului primar si se solicita consiliului local sa stabileasca daca se constituie parte civila in acest dosar pentru recuperarea prejudiciului.
Consilierul Sperneac A recomanda executivului sa puna la dispozitia organului de cercetare toate datele solicitate pentru ca aceasta este cercetarea prealabila si nu s-a inceput inca urmarirea penala. Pentru recuperarea prejudiciului , Consiliul local se poate constitui parte civila in oricare faza a procesului.
Consilierul Toma arata ca aceasta actiune a inceput de fapt in 2008 cand un grup de consilieri au solicitat in scris primarului de atunci Szilagyi Geza, in baza legii 215/2001, date pentru a putea sa-si exercite mandatul ( buget, lucrari de investitii in derulare , organizarea serviciilor comunitare, fondul funciar ,etc.) .Acesta a refuzat spunand ca numai Curtea de conturi poate sa-I ceara lui aceste date. Solicitand Curtii de conturi datele respective , aceasta a raspuns ca deabia in 2024 este programata pentru audit administratia Dumbravita. Dupa controlul din 2024 s-au solicitat din nou aceste date ( Raportul si masurile stabilite ) si s-a primit raspunsul ca au fost transmise Consiliului local. S-a cerut din nou primarului Szilagyi raportul curtii de conturi care a fost adresat consiliului local. Acesta a refuzat sa-l predea , insusindu-si printr-un abuz in serviciu informatiile adresate consilierilor pe motiv ca a atacat in instanta acele masuri . Consilierul Toma personal a solicitat in mai 2012 in sedinta de consiliu sa se introduca pe ordinea de zi prezentarea raportului curtii de conturi si a masurilor stabilite. Majoritatea consilierilor influentati de primar nu au fost de acord. In aceste conditii singura solutie de a se obtine datele respective era instanta de judecata . S-a depus in mai 2012 o plangere penala la adresa primarului Szilagyi Geza pentru abuz in functie si pentru prejudicii aduse administratiei locale de aproximativ 5 milioane lei conform celor stabilite de Curtea de conturi , date pe care le-a obtinut ulterior ( acestea sant postate pe site-ul Dunos in subsolul articolului Mostenirea Szilagyi- Malac ).
Consilier Abalaru spune ca pentru recuperarea prejudiciului este bine sa asteptam stabilirea de instanta a cuantumului acestuia si abia dupa aceea sa ne constituim parte civila.
Primarul Malac V spune ca deoarece masurile stabilite de curte nu s-au rezolvat nici pana in prezent , Curtea a venit din nou in luna decembrie si a stabilit un nou set de masuri in sarcina sa de aceasta data.
Consilierii au luat act de problemele prezentate fara a stabili nici-o masura.
7. Proiect de hotarare privind aprobarea zilei biciclistilor.
Se prezinta proiectul si rapoartele de specialitate ale celor 3 comisii.
Consiliera Cservid Mihaela propune scoaterea din proiectul de hotarare a articolului privind amenzile.
Consilierul Abalaru I. considera ca amenzile trebuie pastrate daca dorim ca hotararea sa fie pusa in aplicare.
Consilierul Agoston O. recomanda ca primaria sa achizitioneze un lot de 25 de biciclete care sa poata fi inchiriate locuitorilor pentru a vizita localitatea.
Majoritatea consilierilor apreciaza acest lucru si recomanda ca masura sa fie cuprinsa in bugetul pe anul viitor.
Se supune la vot proiectul privind ziua biciclistilor si se aproba in unanimitate.
8. Proiect de hotarare privind alocarea sumei de 7000 lei Bisericii Romano Catolice pentru reparatii la acoperis.
Se aproba in unanimitate proiectul de hotarare.
9. Proiect de hotarare privind infiintarea drumului colector intre Giarmata vii si Dumbravita in paralel cu soseaua de centura a Timisoarei.
Arhitecta Nistoran prezinta proiectul si necesitatea acestuia pentru accesul in soseaua de centura. Consilierul Abalaru propune completarea acestui proiect cu tronsonul intre sensul giratoriu din intersectia spre Giarmata pina la Bulevardul Petre Tutea unde se va descarca traficul de pe autostrada. Presedintele de sedinta solicita acordul consilierilor si obtine unanimitate.
Se aproba in unanimitate proiectul de hotarare.
10. Proiect de hotarare privind sterilizarea cainilor comunitari.
Consilierul Toma I arata ca aceasta problema se discuta in consiliu de 6 luni de zile fara a se lua o decizie in acest sens. Roaga consilierii sa dea dovada de responsabilitate si sa trateze aceasta problema in concordanta cu legislatia in vigoare si in interesul locuitorilor.
Doamna Goldis Diana arata ca in Timisoara se aplica deja o hotarare similara si ar fi cazul sa se decida si Dumbravita ce va face.
Primarul Malac spune ca a solicitat compartimentului financiar sa dea un raspuns daca bugetul pe anul 2013 permite aceste costuri si nu aprimit inca un raspuns motiv pentru care solicita amanarea luarii unei decizii pana la sedinta urmatoare.
Consilierul Toma arata ca bugetul pentru aplicarea acestei hotarari nu va depasi costurile care sant in momentul de fata asa ca acesta nu este un motiv de amanare .
Consilierul Sperneac A. propune sa se trateza in prima etapa doar problema cainilor fara stapan urmand ca in urmatorii ani sa se ia o hotarare si in privinta cainilor cu stapan.
Consilierul Toma arta ca sursa cainilor fara stapan este tocmai abandonul cainilor din gospodariile locuitorilor si in acest sens proiectul trebuie sa fie aplicat simultan la toti cainii din localitate pentru a fi eficient si a se eradica o data pentru totdeauna aceasta problema asa cum s-a intamplat in tarile civilizate din Europa unde functioneaza un proiect similar.
Consilierul Sperneac propune sa fie amanata decizia cu o luna pentru a se aduce amendamente la proiectul propus de Comisia nr. 3.
Se supune la vot scoaterea de pe ordinea de zi a proiectului si se aproba cu 10 voturi pentru si 3 abtineri ( Toma, Agoston, Samfira ).
11. Cereri Depuse .
a. Se prezinta cererea Bisericii Greco catolice prin care se solicita un lot de teren pentru cimitirul acestui cult.
Consiliera Denes arata ca cerea a fost discutata in Comisia nr. 3 si s-a amanat o decizie in acest sens deoarece membrii comisiei considera necesara unificarea cimitirelor si administrarea lor de catre un compartiment din cadrul primariei.
Majoritatea consilierilor sant de acord cu aceasta propunere si se stabileste analiza acestei probleme intr-o sedinta viitoare cu elaborarea unei hotarari de consiliu.
b. Doamna Goldis Diana prezinta adresa Federatiei pentru Protectia Animalelor si Mediului prin care se solicita CL si Primariei Dumbravita sa sisteze contractul cu Firma Daniflor prin care sant adunati cainii fara stapan si exterminati prin infometare. In adresa se arata ca contractul este nelegal , nu respecta prevederile legii 155/2001 si in consecinta trebuie anulat sau amendat.
O parte din consilieri : Abalaru, Sperneac ,Boszo M, si altii s-au simtit ofensati de tonul din adresa respectiva si i-au reprosat doamnei Goldis lipsa de tact in rezolvarea problemei cainilor comunitari, acestia declarand ca nu vor mai sustine proiectul de hotarare.
12. Diverse
Nu s-au mai abordat alte probleme .
Primarul Malac Victor a spus ca aceasta este ultima sedinta pe anul 2012 , a multumit consilierilor pentru colaborare si le-a urat sarbatori fericite.
Presedintele a declarant sedinta inchisa dupa 5 ore de dezbateri.
Related posts:
Comentarii recente