La sedinta de joi 17.01.2013 au participat 14 consilieri , primarul, jurista CL, secretara primariei, Casiean Iolanda inspector taxe, si Costi Carmen inspector personal. A lipsit motivat consilierul Gafton Sorin Costel.
Sedinta a fost condusa de consilierul Balasz Nagy.
Pe ordinea de zi au fost initial 7 puncte .
Consilierul Nicola Adrian propune suplimentarea ordinii de zi cu PH pentru prelungirea contractului de inchiriere de catre firma SC Agrilor SRL a terenului pe care este amplasat chioscul din coltul scolii noi.
Consilierul Sperneac Adrian propune suplimentarea ordinii de zi cu un PH pentru corectarea unor taxe.
Primarul Malac Victor propune introducerea pe ordinea de zi a unui PH pentru participarea comunei Dumbravita intr-o asociatie de 10 localitati pentru achizitia din fonduri europene a unui Sistem Integrat de Management IT.
Consilierul Toma I arata ca niciuna din aceste propuneri nu intruneste conditiile pentru a suplimenta ordinea de zi nefiind prezentate in avans consilierilor si neprezentand urgente majore. Propune deasemenea scoaterea de pe ordinea de zi a punctului 2 respectiv PH pentru aprobarea Organigramei pe anul 2013 , pe considerentul ca nu a fost prezentat tuturor comisiilor pentru a se intocmi raportul de specialitate, iar proiectul de organigrama este total necorespunzator si neprofesional ( da ca exemple faptul ca viceprimarul are in subordine o singura persoana –directorul de camin cultural , si ca in organigrama exista compartimente in care nu este nicio persoana.
Se supun la vot modificarile ordinii de zi si se aproba completarea cu cele 3 propuneri cu 13 voturi pentru si o abtinere ( Toma ). Se aproba scoaterea de pe ordinea de zi a Organigramei cu unanimitate de voturi .
S-a dat citire procesului verbal al sedintei extraordinare din 20.12.2023 si se corecteaza cateva paragrafe la solicitarea consilierilor Abalaru, Sperneac si Toma.
Incepe dezbaterea problemelor in ordinea prezentata in convocator.
1. Proiect de hotarare pentru aprobarea taxelor pentru anumite autovehicule.
Presedintele de sedinta citeste raportul prezentat de compartimentul impozite si taxe prin care se propun urmatoarele taxe care nu fusesera stabilite pana in prezent, respectiv:
- pentru autovehiculele cu capacitate cilindrica mai mare de 4800 cmc o taxa de 6 lei/ 200 cmc, anual
- pentru autovehiculele cu capacitate cilindrica mai mica de 4800 cmc o taxa de 4 lei/ 200 cmc , anual
- pentru autovehiculele fara capacitate cilindrica precizata , o taxa de 150 lei anual
Se propune deasemenea introducerea unei taxe de racord electric in zonele noi de 3000 lei / proprietate. Consilierul Sperneac arata ca in comisia economica decizia pentru aceasta taxa a fost amanata.
Consilierul Toma Iulian arata ca participarea locuitorilor la realizarea retelelor de electricitate se face numai in baza unor contracte cu clauze precise ( serviciul oferit, termen de executie, devizul lucrarii, etc ) si nu poate fi introdus ca o taxa obligatorie.
Jurista Marinchi Diana arata si ea ca nu este legala o astfel de taxa.
Se supune la vot PH fara taxa de record electric si se aproba in unanimitate.
2. Proiect de hotarare privind inchirirea unei suprafete de 2 m2 in holul primariei lui Bozso Attila , pentru servicii de asigurari.
Consilierul juridic Marinchi Diana arata ca s-a primit o noua cerere pentru inchirierea spatiului respectiv din partea firmei de asigurari Maxigo Broker, firma pentru care lucreaza domnul Bozso Attila.
Consilierul Agoston Odon arata ca nu poate fi luata in discutie a doua cerere deoarece a fost depusa tarziu, dupa convocarea sedintei , iar inchirierea nu poate fi facuta deoarece prima cerere are aviz negativ din partea comisiei economice.
Consilierul Sperneac , presedintele comisiei economice spune ca dintr-o eroare materiala s-a scris in aviz negativ pentru ca de fapt membrii comisiei au avizat favorabil aceasta solicitare.
Consilierul Toma arata ca avizul negativ este cel corect deoarece domnul Bozso Attila este sotul doamnei consilier local Bozso Margareta iar aprobarea acestei cereri ar crea un conflict de interese pentru doamna consilier. In plus spatiile publice , mai ales cele in incinta primariei nu se pot inchiria fara licitatie publica deoarece creaza suspiciuni. Nu intelege ce interes are domnul primar sa inchirieze persoanei respective acest spatiu, poate doar pentru a controla votul doamnei consilier . Propune scoaterea de pe ordinea de zi a acestei probleme.
Se supune la vot amanarea acestui PH pentru o alta sedinta si se voteaza cu 13 voturi pentru si o abtinere ( Nicola A ).
3. Proiect de hotarare privind gestionarea cainilor comunitari.
Se prezinta doua proiecte de hotarari :
Un proiect propus de grupul consilierilor PSD care prevede doar sterilizarea cainilor fara stapan , crotalierea acestora si returnarea lor in teritoriu
Un proiect propus de Comisia nr. 3 condusa de consiliera Denes Ildiko ,in care se prevede recensamantul tuturor cainilor din localitate ( cu si fara stapan ), sterilizarea celor fara stapan si a celor care nu sant de rasa, ciparea sau crotalierea tuturor cainilor .
Consilierul Sperneac A. sustine primul proiect pe considerentul ca este mai simplu de aplicat si nu va intampina rezistenta din partea populatiei.
Consilierul Abalaru spune ca acest proiect nu aduce nimic nou fata de situatia actuala si nu vede rostul aprobarii lui.
Consilierul Toma arata ca sursa cainilor fara stapan este tocmai abandonul cainilor din gospodariile locuitorilor si in acest sens sustine aplicarea proiectului al doilea prin care se aplica acelasi tratament la toti cainii din localitate pentru ca masura sa fie eficienta si pentru a se eradica o data pentru totdeauna aceasta problema asa cum s-a intamplat in tarile civilizate din Europa unde functioneaza un proiect similar.
Se supune la vot prima varianta si se voteaza cu 9 voturi pentru, 2 voturi impotriva si 3 abtineri. Se supune la vot varianta a doua si se voteaza cu 7 voturi pentru,2 voturi impotriva si 5 abtineri . Se aproba in final proiectul de hotarare in varianta unu.
4.Prezentarea rapoartelor de activitate ale consilierilor pe anul 2012.
Secretara primariei arata ca in baza legii 215/2001 consilierii sant obligati sa depuna in scris raportul de activitate pe anul anterior in prima sedinta ordinara a anului in curs. Face precizarea ca pana in prezent au depus rapoartele 4 consilieri in ordinea : Toma I, Agoston O., Sperneac A., Nicola A.
Consilierul Toma propune sa se dea un termen de 5 zile in care ceilalti consilieri sa depuna rapoartele iar dupa depunerea lor sa fie postate pe site-ul primariei.. Se aproba aceasta propunere cu unanimitate.
5. PH pentru participarea comunei Dumbravita intr-o asociatie de 10 localitati pentru achizitia din fonduri europene a unui Sistem Integrat de Management IT ( SIMIT ).
Primarul Malac Victor arata ca a primit o oferta din partea comunei Mosnita Noua de a se asocial cu alte 9 localitati pentru a achizitiona impreuna un Sistem integrat de management IT , sistem ce face parte din programul e-guvernare finantat din bani europeni in proportie de 98 %. Proiectul de hotarire prevede acceptul Dumbravitei de a face parte din aceasta asociatie al carei lider este localitatea Mosnita Noua.
Consilierul Toma arata ca este necesara aceasta achizitie deoarece in administratia localitatii exista foarte putine softuri , nu exista o baza de date electronica, nu exista comunicare intre compartimente , iar activitatea in ansamblu se desfasoara greoi. Pentru aceste considerente sustine acest proiect si va vota pentru aprobarea lui.
Se supune la vot si se aproba cu unanimitate de voturi.
6. PH pentru prelungirea contractului de inchiriere de catre firma SC Agrilor SRL a terenului pentru chiosc.
Consilierul Nicola A arata ca firma SC Agrilor doreste prelungirea contractului de inchiriere cu un an de zile pentru terenul public din apropierea scolii pe care este amplasat chioscul cu produse de panificatie si patiserie. Personal sustine aprobarea acestei solicitari deoarece de la acest chisc se aprovizioneaza elevii scolii cu cornuri si dulciuri.
Se supune la vot si se aproba in unanimitate.
7. Proiect de hotarare privind modificarea unor taxe locale aferente starii civile ( eliberare de acte privind casatoriile, divorturile , etc. )
Inspectorul financiar Casiean Iolanda arata ca in urma unei hotarari de guvern o parte din taxele locale aferente starii civile pot fi diminuate.
Consilierul Sperneac arata ca in comisia economica nu s-a avizat diminuarea acestor taxe si s-a propus sa ramana asa cun s-au aprobat in sedinta din luna noiembrie 2012.
Se aproba in unanimitate mentinerea taxelor aprobate in luna noiembrie.
8. Cereri depuse
1. Se da citire cererii depuse de Comisia de automobilism si Karting Timis privind aprobarea CL Dumbravita ca sesiunea din septembrie a programului competitional pe anul 2013 sa se desfasoare in localitate. Se solicita deasemenea aprobarea unei sponsorizari de 5000 lei.
Consilierul Samfira Ionel spune ca nu este de acord sa fie sponsorizata actiunea din bani publici deoarece cu acesti bani se pot face multe alte lucruri in localitate mult mai utile.
Consilierul Abalaru spune ca aceasta actiune face reclama localitatii si ar trebui sprijinita mai ales ca suma solicitata nu este mare.
Consilierul Toma propune aprobarea desfasurarii competitiei in localitate iar in ceea ce priveste sponsorizarea recomanda organizatorilor sa caute sponsori privati din Dumbravita.
Se aproba desfasurarea competitiei in localitate fara sponsorizare.
2. Se prezinta cererea doamnei Bratulescu Elena, profesor la scoala din localitate, fosta director adjunct, prin care se solicita repartizarea unei suprafete de teren pentru a-si construi o casa.
Consilierul Nicola A arata ca doamna Bratulescu este un cadru didactic apreciat de elevi si parinti si sustine aprobarea acestei cereri cu atat mai mult cu cat au existat si alte cereri ale doamnei Bratulescu in anii anteriori in acest sens fara a fi luate in considerare.
Consilierul juridic Marinchi Diana sustine ca nu exista baza legala pentru aprobarea acestei solicitari si acesta este motivul pentru care nu s-a aprobat pana in prezent.
Consilierul Toma arta ca una din datoriile consiliului local o constituie sprijinirea invatamantului pentru cresterea calitatii actului de educatie. Daca se doreste acest lucru consiliul local are baza legala pentru a o sprijini pe doamna Bratulescu in baza legii 215/2001 art. 36 care prevede la aliniatul (6 ) b : Consiliul local hotaraste acordarea unor sporuri si facilitate personalului medical si didactic.
In acest sens propune prezentarea In CL de catre primar a inventarului fondului funciar din domeniulpublic si privat al localitatii dupa care se va hotari asupra cererii respective in functie de disponibilul de teren.
Se accepta propunerea respectiva in unanimitate.
12. Diverse
Primarul Malac Victor arata ca in bugetul pe anul 2013 va fi cuprinsa si valoarea pentru achizitia PUZ-ului aferent terenului pe care se vor realiza cele 50 de parcele ce se vor acorda tinerilor sub 35 de ani pentru constructia de locuinte in baza legii 15/2001.
Consilierul Toma arata ca sedinta de azi a fost prost organizata ceea ce a condus la o eficienta scazuta a consiliului.
Recomanda colegilor sa procedeze de urgenta la stabilirea competentelor, atributiilor si responsabilitatilor pe cele 3 comisii de lucru care vor trebui aprobate de plenul consiliului, dupa care fiecare comisie isi va stabili un program de activitate pe durata mandatului de 4 ani cu defalcare anuala, program in baza caruia va lucra in cei 4 ani de mandat . Numai in acest mod consiliul va putea fi eficient si la sfarsitul mandatului va putea demonstra ce a realizat, evitand situatia jenanta din mandatul 2008-2012 cand nu s-a realizat mai nimic semnificativ in localitate, in afara trotuarului de pe strada Petofi.
Arata ca in comisia nr. 3 din care face parte s-au stabilit deja competentele , atributiile si responsabilitatile si urmeaza sa fie supuse aprobarii consiliului.
Nemaifiind alte probleme , sedinta se incheie dupa 3 ore de dezbateri.
Related posts:
Stiti cumva cand se va discuta despre impozitele pe proprietate pentru anul 2013?
Domnule Stefan,
Taxele pe proprietate au fost aprobate , impreuna cu toate celelalte taxe locale, in sedinta din 22.11.2012. In acea sedinta s-a hotarat ca pentru anul 2013 sa se pastreze taxele locale la nivelul anului 2012 ( de fapt la nivelul anului 2009 pentru ca de atunci nu au mai fost majorate ). Mai multe detalii gasiti in stenograma sedintei di 22 noiembrie.
Va multumesc pentru raspuns.
Buna ziua,
As avea nevoie de un colt in primarie, preferabil la intrare pe stanga, vreau sa vand slarfi. Cred ca sunt utili pentru toata lumea. Ce trebuie sa fac pentru a beneficia de un spatiu in primarie? Ah si era sa uit, ma intreaba o vecina, ea face unghii, daca se poate inca un colt pentru o mica masuta in care sa faca pedichiura. Credeti ca am avea o sansa avand in vedere ca numele noastre nu contin nici una din literele X, Y, Z?
Multumesc.