Ian 222015
In urma demersurilor efectuate la Primaria Timisoara, am obtinut urmatoarele informatii :
1. Lucrarile de extindere a retelei de troleibuz Dumbravita sunt efectuate in proportie de 25 % .
2. Termenul limita pentru finalizarea lucrarii este luna Aprilie 2015.
Comunicatul primariei Timisoara il puteti vizualiza aici .
Doar 28%? Aparent stadiul de finalizare al lucrarilor este mult mai avansat. S-au montat stalpii si in mare parte cablurile de pe acestia, mai putin pe portiunea dintre Kaufland si capatul actual al liniei 14. S-au instalat statiile. S-au facut traseele si caminele de vizitare pentru alimentare (cel putin pana la primarie, nu stiu care este stadiul intre primarie si capatul dinspre centura). Ar mai lipsi introducerea pe traseu a cablurilor pentru alimentare si finalizarea bucatii dintre Kaufland si capatul liniei 14.
Stiti cumva ce lucrari suplimentare sunt luate in calcul pentru restul de 72% din lucrare?
Intra cumva in acelasi proiect si largirea la 4 benzi a drumului pana la Kaufland?
Cred ca se asteapta semnarea vreunui act aditional ca, n-ajunge 4 milioane de euro pentru ditamai magistrala de firobuz usor . In fine, asemenea lucrari de anvergura poate costa in alte state bananiere si peste 50 de milioane de euro asa ca daca scapam cu 16 milioane scapam foarte ieftin.
Oricum investitia in stilpi de firobuz merita toti bani pentru ca pe ei se poate amplasa cel putin 2000 de mp de spatiu publicitar electoral sau comercial din care primaria poate incasa aproximativ 2-3 milioane euro pe an din care
Pentru domnii Stefan si Vasile Ion,
Noi am publicat pe site raspunsul oficial dat de Primaria Timisoara , managerul acestui proiect. Adevarat ca lucrarile in teren ( stadiul fizic ) sant mai avansate decat 28%, cifra comunicata de Primaria Timisoara, dar trebuie tinut cont ca aceasta se refera la lucrarile decontate pana in prezent, lucrari care se deconteaza numai dupa incheierea unor stadii fizice. Asta inseamna ca , cu toate ca o parte din firele de alimentare , traseele si caminele pentru cablurile de energie electirca sant deja realizate, nefiind terminate acestea nu au fost decontate inca.
Sa nu uitam ca o componenta foarte importanta a acestui proiect – ingroparea liniei de inalta tensiune de 110 KV , in valoare de un million de euro - nu a fost abordata inca. De fapt aceasta lucrare a constituit principalul motiv al intarzierii lucrarii deoarece firma care a castigat licitatia nu detine licenta pentru astfel de lucrari.
Nu sant luate in considerare lucrari suplimentare fata de cele cuprinse in caietul de sarcini.
Largirea la 4 benzi a drumului intre Kaufland si capatul liniei 14 nu face obiectul acestei investitii. Proiectul a fost propus si cuprins in PUG ul Timisoarei si datorita insistentelor DUNOS care a participat la toate dezbaterile publice ale acestui PUG. Pentru tronsonul care apartine Timisoarei este realizat proiectul de detaliu si are finantare in bugetul pe acest an. Pentru tronsonul care apartine Dumbravitei ( intre Kaufland si B-bul Constructorilor ) am solicitat in sedinta CL din 22 ianuarie (seara trecuta ) sa fie cuprins in bugetul pe acest an . Primarul a spus ca drumul respectiv este in administrarea Consiliului Judetean dar , s-a angajat sa trateze aceasta propunere cu cei competenti pentru a se realiza simultan cele doua tronsoane. Am propus primarului sa trateze cu aceasta ocazie si renuntarea la cele doua sensuri giratorii ( Kaufland si capatul liniei 14 ) si infiintarea unui singur sens giratoriu la intersectia B-dului Constructorilor cu Calea Lipovei. A promis ca va trata si aceasta propunere cu cei implicati .
O ultima precizare , dupa terminare ,lucrarea Extindere linie troleibuz Timisoara – Dumbravita va intra in gestiunea RAT Timisoara, deci ei vor fi beneficiarii tuturor veniturilor colaterale aduse de aceasta investitie. Eu am propus in CL sa aprobam trecerea iluminatului public pe stalpii RATT cu cate doua lampi pe fiecare stalp si sa se renunte la padurea de stalpi vechi si strambi atat de inestetici din centrul localitatii.
Sa speram ca din aprilie ne vom bucura de un transport in comun civilizat.
Iulian TOMA
Va multumesc pentru clarificari.
Apreciez implicarea DUNOS in problemele ce privesc localitatea noastra si mi-as dori sa citesc mai des despre cele discutate in sedintele lunare de consiliu si despre stadiul proiectelor locale in a caror dezbatere sunteti implicati. Stiu ca publicarea de articole este si ea consumatoare de timp dar sunt convins ca fiecare articol pe care il publicati este apreciat de multi dumbraviteni.
Succes in continuare!
Buna,
In primul rand multumesc organizatiei Dunos pentru implicare.
In al doilea rand, inteleg ca lucrarile pentru finalizarea liniei 14 se vor termina in aprilie 2015 (speram)!
Intrebari:
1. Se stie cand va cumpara Primaria TM troleibuzele suplimentare necesare?
2. Exista un plan de marketing/publicitate care sa promoveze utilizarea transportului public? Altfel, daca, ca si acum o mare parte din populatie va utiliza masina proprie, desi ar putea partial sa adopte aceasta varianta, castigul va fi limitat, traficul ingreunat in continuare.
3. Multi locuitori din Dumbravita (in special cei aflati in asa-zisa zona Cora) ar trebui ajutati sa poata utiliza troleibuzul 14, de exemplu prin implementarea unui sistem de inchiriere/parcare/paza a bicicletelor in stata de troleibuz. Exista planuri in acest sens?
Multumesc,
Daniel Sandor
Pentru Daniel Sandor
Multumim pentru apreciere . Incerc sa va dau cateva raspunsuri :
1. Primaria Timisoara a publicat pe site-ul propriu lista lucrarilor de investitii si de achizitii pe anul 2015. Printre acestea se regasesc tramvaie, troleibuze, autobuze. Banuiesc ca au avut in vedere si asigurarea mijloacelor de transport necesare functionarii corespunzatoare a acestei linii.
2. Pana in prezent nu am cunostinta despre un asemenea plan de promovare. Ideea este buna si promit sa o sustin in Consiliul local pentru a fi aplicata. In ceea ce priveste reducerea traficului in localitate, aceasta se va simti cu adevarat odata cu punerea in aplicare a HCL privind interzicerea traficului greu si a asfaltarii strazii MIGDALULUI ( strada de pe liziera padurii ) lucrare ce insistam sa fie cuprinsa in bugetul pe anul in curs.
3. Conducerea DUNOS a sustinut montarea de suporti pentru biciclete in statiile de troleibuz avand in vedere tocmai aceasta varianta economica si ecologica de transport ( bicicleta + troleibuz ). Tot in acest sens am sustinut si reusit sa realizam asfaltarea cu prioritate a strazilor Ion Creanga si in acest an MURES. Vom sustine in continuare realizarea unui circuit de transport public local utilizand 2-3 microbuze dintre cele ce aduc in prezent la scoala copii din localitatile adiacente pe cheltuiala administratiei noastre. Speram ca toate acestea sa devina realitate cat de curand.
Asteptam in continuare idei si sugestii pentru a transforma Dumbravita intr-o localitate functionala , curata, organizata , ecologica , o localitate cu care sa ne mandrim.
Buna ziua domnu Toma,
ma bucur ca din nou suntem pe aceeasi ''fregventa'' si suntem consateni
Am o intrebare si anume:daca Primariile nu au respectat termenul de executie a proiectului 29.09.2023 si au intirzieri cine plateste penalizarile si sunt riscuri sa pierdem banii EU?
Va multumesc si sa ne vedem sanatosi!
Cu stima
Horatiu
Buna, Horatiu
Si eu ma bucur nespus ca santem consateni. Cum te stiu o persoana cu initiativa, te astept sa vii alaturi de noi in Dunos.
Voi incerca un raspuns la intrebarea ta : In acest proiect managerul este Primaria Timisoara. Lucrarea a fost atribuita prin licitatie publica in urma careia a fost incheiat contractul de achizitie ( model cadru ) care prevede obligatii si sanctiuni pentru nerespectarea termenelor. Sper sa se aplice prevederile contractuale. Nu exista pericolul pierderii fondurilor, de regula in astfel de cazuri fondurile se reesaloneaza.
In ultima perioada se observa o reluare in forta a lucrarilor de executie ceea ce imi da speranta ca din luna mai vom circula cu traleul prin Dumbravita.